Sopwith Pup scale 1-3.

Het onderste gedeelte van de stuurknuppel in elkaar gesoldeerd.
De doorlopende buis heb ik in een stuk gesoldeerd.
Zodoende komen de scharnierpunten op een lijn te liggen.
Het middenstuk word er tussen uit gehaald voor het scharnierpunt..

Foto-B37PZNGE.jpg



Ton
 
Verder gegaan met de knuppel.
De doorlopende buis er tussen uit gezaagd en de delen passend gemaakt.

Foto-ZCBHEIDG.jpg


De stuurknuppel wordt op een buis geschoven . Hierop kan de knuppel draaien voor de rolroeren.
Tussen de drie busjes komen de kabels voor het hoogteroer.

Foto-KYPNMZCG.jpg


Vandaag bericht gekregen vanuit Engeland dat de kit op de post is gegaan.
Ben benieuwd.

Ton
 
.
Heel mooi gemaakt Ton! :thumbsup:
Veel plezier met de Reeves kit.

Groeten, Ramses
 
Foto-WKPZVQMY.jpg


De kit is binnen.

Vanavond open gemaakt en de eerste indruk is goed.

Foto-PLKVDBMS.jpg


Begonnen met de doos leeg te maken en alles te sorteren.



Foto-FU7KCKGY.jpg


Morgen alles een plaats geven en de bouw kan starten.

Ton
 
Begonnen met de bouw.

De liggers van de romp moeten nog aan elkaar gelijmd worden.
Door ze tijdens het uitharden van de lijm tegen een Alu profiel te klemmen blijven de liggers recht.

Foto-ZMWKFAVR.jpg


Foto-LMNQTWEM.jpg


Ton
 
Heb even gekeken naar de dikte van de ribben.
De Pup heeft een dun profiel.

De servo die ik gepast heb is een 19 mm servo.

Mick Reeves schrijft dat hij twee servos in de romp gebruikt.
Maar dan moet je bij het op- en afbouwen de stuurstangen los en vast monteren.
De aansturing gaat verder met stuurdraden.
Dit moet natuurlijk wel gemakkelijk en veilig gaan.

Heeft iemand hier ervaring mee en wat voor bevestiging op de stuurhevel is hier het beste geschikt voor.

Foto-7NYPS6SR.jpg


Graag hoor ik jullie meningen.

Ton
 
Ik zou toch kiezen voor servo's in de vleugel als dit lukt.
Er komt nog wat ruimte bij vanwege de capstrips, boven en onder 1,5-2mm.
Wellicht heb je dan net genoeg?
Bij mijn 1/3 Reeves Camel ging dat ook net aan, stuk eenvoudiger dan stuurstangen aansluiten.

Groeten, Ralf
 
# post 31, daar plaats ik twee vraagtekens bij. :?

De lengte van de Schäftung (hoe heet dat in het Nederlands?) is aan de korte kant, en de wijze van klemmen ziet er ook niet erg effectief uit. :?

(Ik sloot de ligger altijd op in een aluminium profiel.)

Het komt vast goed, maar toch . . .

Succes!


jan.
 
Dag Jan,

De afschuining van de liggers zaten al aan de liggers in de bouwdoos.
Ik heb een Alu staf gebruikt om de liggers tegen aan te klemmen.

Op de foto zie je maar twee kleinen klemmen.
Na het nemen van de foto heb ik op de plaats van de verlijming een stevige klem gezet.

Op de tekening word aangegeven om deze plaatsen nog eens te versterken met een dun stukje glasweefsel.

Ton
 
De rompliggers zijn in het voorste gedeelte van de romp dubbel uitgevoerd.

Foto-UMTHJPQQ.jpg


Begonnen met de romp zijkanten op te bouwen.

Foto-FFA7VOIV.jpg


Foto-WU8IS3T7.jpg


Het cockpit gedeelte wil ik zo veel mogelijk op schaal maken.
Daarom gebruik ik de lijsten uit de bouwdoos niet,maar maak nieuwe.
Deze zijn breder en er is ook een gedeelte uitgefreesd.
Op onderstaande foto is dit te zien.
Ook ga ik hier spandraden gebruiken in plaats van lijsten.

Foto-X7ID6F3A.jpg


Terwijl het werk aan de romp lijgt te drogen een start gemaakt met de staart.

Foto-KIYMT3YU.jpg


Ton
 
Het stabilo is weer iets gevorderd.

Foto-SR7LX7UF.jpg


Ik heb gekozen om het stabilo eenvoudig en licht te bouwen.
In plaats van spandraden plaats ik diagonaal balsa lijsten.
Bij het gebruik van spandraden moeten er ook buizen ingebouwd worden.
De pup heeft een erg korte neus dus is het zaak om achter zo min mogelijk gewicht te hebben.

Ton
 
Back
Top