Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
Het onderste gedeelte van de stuurknuppel in elkaar gesoldeerd.
De doorlopende buis heb ik in een stuk gesoldeerd.
Zodoende komen de scharnierpunten op een lijn te liggen.
Het middenstuk word er tussen uit gehaald voor het scharnierpunt..
Verder gegaan met de knuppel.
De doorlopende buis er tussen uit gezaagd en de delen passend gemaakt.
De stuurknuppel wordt op een buis geschoven . Hierop kan de knuppel draaien voor de rolroeren.
Tussen de drie busjes komen de kabels voor het hoogteroer.
Vandaag bericht gekregen vanuit Engeland dat de kit op de post is gegaan.
Ben benieuwd.
De liggers van de romp moeten nog aan elkaar gelijmd worden.
Door ze tijdens het uitharden van de lijm tegen een Alu profiel te klemmen blijven de liggers recht.
Heb even gekeken naar de dikte van de ribben.
De Pup heeft een dun profiel.
De servo die ik gepast heb is een 19 mm servo.
Mick Reeves schrijft dat hij twee servos in de romp gebruikt.
Maar dan moet je bij het op- en afbouwen de stuurstangen los en vast monteren.
De aansturing gaat verder met stuurdraden.
Dit moet natuurlijk wel gemakkelijk en veilig gaan.
Heeft iemand hier ervaring mee en wat voor bevestiging op de stuurhevel is hier het beste geschikt voor.
Ik zou toch kiezen voor servo's in de vleugel als dit lukt.
Er komt nog wat ruimte bij vanwege de capstrips, boven en onder 1,5-2mm.
Wellicht heb je dan net genoeg?
Bij mijn 1/3 Reeves Camel ging dat ook net aan, stuk eenvoudiger dan stuurstangen aansluiten.
De rompliggers zijn in het voorste gedeelte van de romp dubbel uitgevoerd.
Begonnen met de romp zijkanten op te bouwen.
Het cockpit gedeelte wil ik zo veel mogelijk op schaal maken.
Daarom gebruik ik de lijsten uit de bouwdoos niet,maar maak nieuwe.
Deze zijn breder en er is ook een gedeelte uitgefreesd.
Op onderstaande foto is dit te zien.
Ook ga ik hier spandraden gebruiken in plaats van lijsten.
Terwijl het werk aan de romp lijgt te drogen een start gemaakt met de staart.
Ik heb gekozen om het stabilo eenvoudig en licht te bouwen.
In plaats van spandraden plaats ik diagonaal balsa lijsten.
Bij het gebruik van spandraden moeten er ook buizen ingebouwd worden.
De pup heeft een erg korte neus dus is het zaak om achter zo min mogelijk gewicht te hebben.