Space Pro zweefversie electrificeren

zeer mooie kist: die Space vloog goeoedd..
en bleef nog ruim boven. konden heel ver en handsfree gigantische afstanden afzeilen.het was bruut. mooie kist :)

Afgelopen zondag thermiek bellen gepakt. Op 2100 mah 3S kan ik makkelijk een half uur boven blijven. De kist pakt elke bel geweldig op.

edit: hoe zouden 2 stukjes 0,3mm staaldraad van de goede lengte zijn? ik heb nu ook 2 (van die 31mm gestripte) coaxjes uit mijn kist haar romp kijken. (ik zou het liefts de buitenmantel ook iets uit de romp behouden zodat de actieve stukjes min of meer vrij van de romp zijn)

Ik heb mijn twee antenne draden (2.4 ghz) met een stukje tape vast gezet aan de buiten kant. Werkt prima. Nog nooit storing gehad. En dan ga ik best wel hoog en ver. Het belangrijkste is dat de antenne draden niet liggen te trillen.

Gerhard

In mijn space pro liggen de antenne's in de romp, net iets achter de ligger.
De romp is van kevlar en glas op die plek, dus dat schermt niet af.
De antennes liggen wel 90 graden t.o.v. elkaar in stukjes buitenkabel.

Mooi omgebouwd naar elektro. Hopelijk plaats je nog een filmpje.
Afgelopen zondag was het goed thermisch, vooral later op de dag in midden Nederland.

space pro met filmpje

Mooi omgebouwd naar elektro. Hopelijk plaats je nog een filmpje.
Afgelopen zondag was het goed thermisch, vooral later op de dag in midden Nederland.

Ik heb al twee filmpjes gemaakt. Maar die kan ik niet plaatsen.
Vliegveld Twente, waar ik vlieg staat er in z'n geheel op.
Lijk me niet handig om dat op YouTube te zetten.;)
Was wel een mooi gezicht vanuit de lucht.
stuk of twintig echte schaal zwevers op een rij klaar voor de start voor het NK.

Zal bij mij thuis eens gaan vliegen met camera.:p
Dat mag ik wel laten zien.:cool:

Iemand de foto's uit dit topic nog? Zal wel lastig worden ;)

2ecc3e1267b3f970d05e91fab19d3f14.jpg

aef1cb05fe87e682fd705aadcedff07c.jpg

Heb er nog eentje nieuw liggen. Twijfel wat ik er mee moet doen.

Laatst bewerkt:
Humor :hammer::hammer::worship:

Maarja, motor er in? Zal de kist financieel feitelijk niet waard zijn. Moet duur spul in vanwege smalle neus. Maarja.. zonder motor zal ik er veel minder vaak mee vliegen. Zo vaak lier ik niet, en zo vaak kom ik niet op een helling..

Ombouw zal een aardige klus zijn. Er zitten een partij dikke epoxyplaten in die neus, wil je niet weten. Ze moesten toentertijd erg verzot zijn geweest op steeklandingen haha. Die neus is idioot sterk geconstrueerd. Zal een boel dremelwerk zijn om dat er uit te schuren. En dan nog blijft er weinig ruimte over. Zal een prijzig binnenlopertje met vertraging in moeten wil je er leuk mee kunnen klimmen... Kistje is, ondanks dat ie al oud is nog maagdelijk nieuw. Heeft het luchtruim nog nooit gezien.

En een goed startelastiek en dan toch wat vaker heen en weer lopen?

Is toch wel veel echter zweven hoor! Ik heb afgelopen week 2 uur op het strand staan elastieken met de Andreas, vluchtjes van 2 tot 5 minuten, en loop meteen te dagdromen om er een Orca-romp bij te kopen om daar ook 'echt' mee te kunnen vliegen (het is dat ik geen idee geen waar ik dat zou kunnen want anders......)

vanmiddag ook nog een paar keer aan het rubber omhoog gegaan met een Supra. Niet altijd handig, wel leuk en scheelt weer een hoop accu's meebrengen/laden :-)

:banana::banana:
En meteen voor de helling ook klaar! Ik 'durf' met de Orca nu niet meer op het strand met die open motor in de neus. Ik overweeg toch een nieuwe romp erbij voor helling en misschien dan ook een keertje lier/stiek

Sleepkoppeling erin! Heb ik in mijn Kult ook, maakt het inzetbereik een stuk groter. En is met een Mentor te slepen!

Ja, zonder meer.
Mijn allereerste sleepervaring was met een F3J en klitteband.
Met één hand en één oog dicht, als de kist goed ingevlogen is.
Zorgen dat je niet hoger vliegt als de sleper.

En vanwege een sleepkoppeling hoeft de hoogstarthaak er ook niet af hoor! Ik schreef dat een koppeling (of klittenbandje) EXTRA mogelijkheden bood als je niet wilt lieren of elastieken, wat ik uit Jaap z'n bericht begreep.

0814f4ea6153e41a5ee78b648477854c.jpg

Paar handstartjes gedaan, ging helemaal perfect. Zweeft als een malle!

Helaas was de boer bezig op het land dus een lijntje uitleggen ging niet. Hopelijk snel aan de lier [emoji3]

Zo uit een handstart voelde t als een hele dikke prima zwever! En 2040gram voor 3,3m span is ook zo slecht niet. Helemaal niet met de Hollandsche wind! Vast een hoop lol van [emoji3]

En nee, de starthaak gaat er uiteraard niet onder weg haha! Gewoon alles! Stieken, lieren en slepen, en van de berg af knikkeren, moet goed gaan!

Dan nog een vraag:
Heb alles opgebouwd met spullen die ik nog had liggen, en de servo's die ik destijds bij de koop van de kist had gekregen. Waaronder wat oudere types mpx servo's in de vleugel. Deze kunnen geen 2s lipo aan ging ik voor het gemak van uit. Enige dat ik aan accu had liggen dat in de neus past was een 2s 600mah lipo packje. Daar heb ik dus een BECje aan gezet. Maar hoe lang denken jullie dat ik safe kan vliegen op die 600mah? Is natuurlijk vrij krap, maar dat neusje is ook mega krap[emoji85]..

Back