Space Pro zweefversie electrificeren

Hou rekening met verbruik van 250 a 300 mA per uur, dus voor de zekerheid niet langer dan anderhalf uur met een 600 mAh lipo. Kijk eens naar Li-Ion cellen in formaat 18650, heb je al snel 2500 mAh of meer. BEC er bovenop en klaar. Welke BEC gebruik je eigenlijk ?

Ik zou zeggen: ga een uur flink vliegen, dan aan de lader ontladen tot 4,8 V (noteer hoeveel eruit kwam (A)), daarna vol laden. Noteer hoeveel erin ging (minus 5% omdat je er altijd zo'n 5% meer in stopt als je er uit krijgt (B)).
(B-A)/B is het aantal uren dat je ermee zou moeten kunnen vliegen (haal daar voor de zekerheid 25% vanaf!).

Als je maar een half uur gevlogen hebt, geldt dat (B-A)/B= aantal ahlve uren ...

Mocht je een gewone BEC gebruiken Jaap, een switching BEC geeft je bijna anderhalf keer de capaciteit van de accu. Uitgaande van 7,5volt LiPo ingangspanning en 5volt uitgangspanning.

Laatst bewerkt:
Tnx voor de info! Heb een gewone turnigy 5a bec die ik nog had liggen. Vast niet switching.. Zal eens kijken.. Iedereen roept dat de kist t niet waard is om geld in te stoppen, maar een ander accupackje of betere bec wil ik er nog wel aan spenderen. Heb de timer voor nu maar eens op een uur gezet. 18650cellen zijn misschien ook wel een goed idee. Maar weer eens langs die batterijtoko in Hengelo gaan.

Waarom zou die kist het geld niet waard zijn????

Het is geen 10keer gerepareerde calmato of naar de knoppen gezapt schuimpje.....dit is een volwaardige glasbakwedstrijdkist en is het m.i. ZEKER waard om goede spullen in te stoppen!

Sterker nog, hij is helemaal nog nooit gevlogen geweest. Heb er redelijk spul in zitten, maar heeft niets gekost. Zat een zakje servo's bij de kist, die gewoon ingebouwd. Ze werken allemaal top! Kreeg van 2 f5j vliegers te horen dat een space-pro erg gedateerd is en als je er geld in stopt kun je beter een andere kist halen, maar dat was in reactie op het electrificeren van deze kist, op die fiets [emoji6] Door de smalle neus zal er een erg duur motortje in moeten, en dat zou deze kist niet waard zijn.

Ailerons:
Multiplex Micro mc/v2
Flaps
Multiplex Micro mc/v2
Rudder
Hitec HS-81mg
Elevator
Graupner DS368

Kent iemand die multiplex servo's? Ze werken uiterst nauwkeurig en klinken goed, maar heb ze verder nooit gebruikt. De hs81 en de ds368 ken ik wel, das an sich prima [emoji6]

Iedereen roept dat de kist t niet waard is om geld in te stoppen. Maar weer eens langs die batterijtoko in Hengelo gaan.

Space Pro is een prima allrounder, daar is helemaal niks mis mee. Daar kun je jaren plezier aan hebben :thumbsup:

Daar in Hengelo hebben zo ook prima Li-ion cellen en maken er een mooi pakketje van op je eigen specificatie.

Ik heb die MPX Micro's (V2 weet ik niet) al jaaaaren in mijn Alpina zitten.
Naar volle tevredenheid.
Precies, sterk, en degelijk.
Die 'rote' serie was gewoon goed spul.

Hahaha Justus, das waar ja! En ben inderdaad al eens daar in Hengelo geweest, maken naar wens wat je nodig hebt. Zal daar eens met het rompje langsgaan.

En tnx voor de info Dirk! Volgens mij heb ik bij toeval een hele leuke kist met goed spul voor heel weinig geld gescoord destijds [emoji33][emoji33] Jammer dat het al jaren stof lag te happen [emoji12]

Ik heb om puur praktische redenen elektrozwevers: ik kan op de club niet lieren en in Oostenrijk is het heel fijn om terug te kunnen komen. Maar daardoor kunnen ze ook niet makkelijk van het duin (zand komt echt overal!) En loop je altijd te emmeren met accu's.

En dat gewicht.....tja...te licht is niet altijd goed hoor! Vorige week baalde ik dat ik de Orca niet hij had!.....bakken met thermiek maar net te veel wind voor de Inside om tegenin te komen, daar had ik met de 2,3kg Orca een feestje kunnen hebben joh!

En dit draadje was de druppel en heb ik afgelopen week aer-o-tec aangeschreven voor een nieuwe romp erbij! Kan de Orca weer ongegeneerd van het duin en wie weet kan ik er ook eens ergens mee lieren/elastieken!

Na de zomer krijg ik (hopelijk) iets meer vrije tijd en kom een keertje spelen Bob!

Komende 2 maanden vrij druk met voorbereiding voor verbouwen, vakantie, werk, daadwerkelijke verbouwing, werk en nog een vakantie......ik klaag niet! Maar vlieg ook niet echt veel;)

Zo! De boer had het hooi inmiddels van het land, dus ff mijn startrubber van zolder gehaald!

c41aba2873303da91c4f214cddbbfcc9.jpg

Moest even ontward worden [emoji6]

d0554f14b4ace641a1238d9c429acac8.jpg

Kist aan mijn lijntje en gaan!

Man man man wat vliegt dat heerlijk! Ik haalde met mijn ingekorte (aangepast aan veld lengte) lijntje nu zonder wind 110 meter hoogte. Lekker wat rondjes kunnen maken, spelen met de kleppen wat fluiten enzo, alles doet ie precies zoals ik verwacht. Heeeeerlijk kistje! Remmen doet hij bij dit windstille weer bijna niet, volle flaps en gewoon blijven doorglijden [emoji12]. Daar moeten we maar butterfly van gaan maken.

3d7d4322ce4db07225b744e2ada4352c.jpg

Maar ik ben enorm tevreden, en heb er helemaal energie van gekregen. Leuk ook dat elastieken. De allround lijn van emc-vega sleept deze kist in ieder geval vol energie omhoog!

En ohja! De lipo ongeveer een uurtje aan gehad en natuurlijk niet continu gevlogen, maar hij zat nadien op 3,9v per cel. Dus inderdaad, 1,5uur is wel de max die ik hier uit kan halen zo.

Back