Spartan ds760 gyro

• Topicstarter Topicstarter Jurrien Saelens
  • Startdatum Startdatum
Ja, de gyro moet gevoed worden tijdens het programmeren door 'm bijvoorbeeld aan de ontvanger aan te sluiten.

Hallo, ik heb hem ook eindelijk binnen de DS760 alleen de Flashlink kabel niet.
Is er iemand die mij kan vertellen hoe de pin aansluiting is van de flashback kabel zodat ik zelf even een stekkertje aan een USB kabel kan maken.

Of zou iemand even zijn FlashLink kabel door kunnen meten?
Of is het zo dat er in de kabel ook nog electronica zit?

Hallo Pardoez
ik denk dat er nog wat electronica in de plug zit
Maar anders kunnen we wel een keer afspreken dan kun je hem even op mijn kabel instellen
waar vliegen jullie???
groeten jan

Hallo Pardoez
ik denk dat er nog wat electronica in de plug zit
Maar anders kunnen we wel een keer afspreken dan kun je hem even op mijn kabel instellen
waar vliegen jullie???
groeten jan

Ik vlieg in Barendrecht of Bolnes ook kan ik voor de deur vliegen, maar denk dat je dan beter even naar mijn huis kan komen want daar heb ik de PC, of dat ik een keer bij jou langs kan komen.

spartan ds760

Help mijne heren
Als vervolg op de eerderen oproep.
Giro aangesloten op een ontvanger.
Doch de file's voor de setup worden niet gevonden
Drijvers van de spartan site geinstalleerd ,doch zodaar ik de USB plug in de PC steek
zegt de p.c wel dat er nieuwe hardware gevonden is maar verder niets
Geen programma of iets wat er op lijk dat opstart niets
De giro werkt wel; als ik hem hand matig een servo type laat kiezen alles lijkt ok; 1 flash of 2 flashen van de led lijkt ok
Maar wat mij erger dwars ligt is dat de bijgeleverde BL251 Servo totaal doodt is
De "oude servo" S9254 werkt ogenschijnlijk normaal
Dus je zou bijna denken 2 van de 3 geleverde spullen defect??
Wie help mij uit deze boze droom
groeten jan

Ik kan je nog niet uit de boze droom helpen ben ik bang..
Ik moet het zelf ook nog allemaal uitvinden, als ik mijn Protos500 ga opbouwen.
Ik denk wel dat je het programmaatje "ds760_configuration_editor" nodig hebt om instellingen te maken.
Die drijver zorgt er namelijk alleen voor dat je usb-link werkt.
Deze kan je hier downloaden:
Spartan RC

Er staan twee versies op (aan de rechter kant van je scherm), weet zo niet welke je moet hebben, gewoon proberen zou ik zeggen.

Die BL251 staat wel in het voorkeuze menu van die configurator software.
Ik hoop dat ie het doet!

edit:
Misschien heb je hier ook nog wat aan:
SpartanRC DS760 Gyro Review and Setup Vids - HeliFreak

Eric

Laatst bewerkt:
Thanks ericW
dat ziet er nu beter uit
Vind het bijgeleverde boekje niet erg duidelijk omtrend gebruik van de flashlink-kabel
Nu alleen nog de BLS251 die is echt doodt.
Ik gebruik hem wel op de Trex 600 MET de extra stab circuit anders blaas je hem zeker op dus 4,8V ipv anders 5.8V
maar goed we zien wel..
groeten jan

Laatst bewerkt door een moderator:
Jer komt toch donderdag avond bij me langs?
Neem dan even de hele zooi mee,
Ik denk dat de 760 op 1 staat in plaats van 2 en dan doet de 251 het niet, had ik ook in het begin maar na het goed inregelen werkt het prima.

Kunnen we ook gelijk kijken op de PC wanneer je de kabel meeneemt want die is bij mij helaas nog onderweg.

Let je wel op dat je de servo NIET op 5.8 á 6V zet, maar met een stepdown regelaar naar 5.1 (4,8)Volt.

Heb ook gelijk even een NL beschrijving gemaakt van de DS-760.

Help mijne heren
Als vervolg op de eerderen oproep.
Giro aangesloten op een ontvanger.
Doch de file's voor de setup worden niet gevonden
Drijvers van de spartan site geinstalleerd ,doch zodaar ik de USB plug in de PC steek
zegt de p.c wel dat er nieuwe hardware gevonden is maar verder niets
Geen programma of iets wat er op lijk dat opstart niets
De giro werkt wel; als ik hem hand matig een servo type laat kiezen alles lijkt ok; 1 flash of 2 flashen van de led lijkt ok
Maar wat mij erger dwars ligt is dat de bijgeleverde BL251 Servo totaal doodt is
De "oude servo" S9254 werkt ogenschijnlijk normaal
Dus je zou bijna denken 2 van de 3 geleverde spullen defect??
Wie help mij uit deze boze droom
groeten jan

Laatst bewerkt:
Ik heb nu sinds één week de Spartan op mijn IonX2 gezet (90 size E Heli). Op mijn andere IonX2 staat nog steeds de Futaba 611, dus kan ik ze gemakkelijk vergelijken.

1) gewicht: 65 gram verschil in het voordeel van de spartan. Op een 450 heli is de 611 dus niet echt een optie.
2) Vliegeigenshappen: Ook hier vind ik de spartan net iets beter. De 611 is ook zeer goed maar bij extreme pitch veranderingen zoals bijvoorbeeld korte zijdelingse tic-tocs houdt de staart beter met de spartan.
3) Prijs: spartan is iets goedkoper. (zelfs maar 25 Eur duurder dan een 401).
4) Setup: Hier heb je wel een PC nodig, bij de 611 niet.

wereld gyro, zoveel beter dan de 401. Ook bij minder extreem 3-d. Bij wind merk je de konstantere pyro rate. Ook bij lomp stick banging of een niet zo trillingsvrije heli houd hij veel beter zijn heading

Toch jammer dat jullie nu pas beschikken over een gyro die je via de PC (lekker overzichtelijk he!?) kan instellen... :-)

Daar beschik al over sinds dat ik heli vlieg (ongeveer) de CSM gyro's kunnen dit vanaf het 540 model van >7 jaar geleden.

En daarbij is de SL720 een echte topgyro, er is geen wens die ik nog heb althans. Voor de kleinere modellen zijn er speciale gyro's geprogrameerd bij CSM i.v.m. grote verschillen in de dynamica t.o.v. grote heli's.

Maar jullie hebben het station CSM gemist helaas... (voor jullie) ;-)

Veel plezier met de Spartan gyro die idd ook erg goed lijkt te zijn (geen eigen ervaring dus ik kan het niet weten)

Greetz,

Vlieg pas 1,5 jaar heli, en heb nu ook een spartan met link kabel (+JR 3500G servo).
Werkt i.d.d. super handig, en het is een geweldige gyro, nu ik al wat meer kan, ga ik het verschil denk ik wel merken :)
Ik heb dus weinig CSM ervaringen gemist hoor ;)...

Eric

Toch jammer dat jullie nu pas beschikken over een gyro die je via de PC (lekker overzichtelijk he!?) kan instellen... :-)

Daar beschik al over sinds dat ik heli vlieg (ongeveer) de CSM gyro's kunnen dit vanaf het 540 model van >7 jaar geleden.
Heb je dan goed geheim gehouden ;)

hoi Jan,

bij mij hielp het om de drivers van de blauwe plug te instaleren terwijl ik een zwarte plug heb.
zodra ik dit had gedaan werkte hij prima met de usb kabel.

gr Tom

Back