Ik zou ook een accu kiezen waarmee ik zonder kunstgrepen het zwaarte punt goed kan krijgen.
Die regelaar lijkt een logische keus.
Als ik lipos kies dan kies ik liever een 20C omdat die relatief meer presteerd per gram.
Je kunt ook stellen dat je dan een lichtere accu koopt voor de minimum stroom die je nodig hebt.(als je hem optimaal gebruikt)
Ik zie de 20C lipos een beetje als de nieuwste generatie en ik heb ervaren dat die beter hun spanning behouden bij zware belasting dan de 15C of 10C lipos.
Helaas zijn ze wel duurder.
Koop liever geen lipos als je ze nog niet nodig hebt.
De techniek gaat snel vooruit en lipos hebben een hekel aan in de kast liggen.
Met een 2 cel lipo kan het ook en het is beter voor de motor maar je accu is dan ook weer lichter en de prestaties wat rustiger.
Maar ik heb nog nooit met een Spitfire gevlogen. :wink:
Elektro motoren kunnen wel tegen te hoge spanning maar minder goed tegen te grote stromen.
Spanning komt dus in de praktijk tussen 9V en 11V.
Regelaars kunnen met met elk type accu(van de juiste spanning)overweg maar vooral alleen lipos gaan stuk als ze te ver ontladen worden.
Dus bij gebruik van lipos is een lipo beveiliging nodig instelbaar op voor lipos essentiele spanningen.
Aparte lipo save is ook een oplossing als je een oude borstel regelaar toch wilt gebruiken met lipos.