speed sy helicopter

• Topicstarter Topicstarter zar0s ss
  • Startdatum Startdatum
Z

zar0s ss

Guest
nou vandaag heb ik een speed sy helicopter gekocht ik weet niet of ie zo egt heet maat dat staat er op:D het is zoon chinees ding dus dat is allemaal het zelfde. nou de eerste keer ff binnen mee gevlogen werkt prima maar gelijk vloog hij al tegen mezelf aan en was er wat verbogen, maakt niet uit alles is alweer goed maar heeft iemand wat tips om ermee te beginnen en wat je er aan kan veranderen om hem beter te laten vliegen? het is ongeveer hetzelfde als de pro exceed x8 alleen dan iets groter voor de mensne die het niet weten

24mi042.jpg

dit is hem ik ben er achter gekomen dat hij new aerocraft heet

in het begin misschien een trainingskruis er onder zetten zodat die niet kan omvallen, wil nog wel eens gebeuren bij een beginner die veel te voorzichtig gas geeft bij zo'n grote coax. Dit kruis mag wel al weg na een 5-10 tal vluchten, zodra je goed kan opstijgen en landen.

voor de rest niet veel aan te doen, heb er plezier van voor zolang het duurt. mijn chinese 3kanaals coax heeft 2 weken meegegaan daarna op mysterieuze wijze werkte hij niet meer hopelijk heb jij meer geluk.

qua batterij onderhoud, stop met vliegen als je merkt dat je heli niet meer goed stijgt, te ver ontladen van de batterij zorgt voor permanente schade. wacht telkens 10 minuutjes VOOR en NA het laden om te batterij te laten afkoelen en de chemie binnenin een beetje te laten kalmeren. let erop dat de motortjes niet te warm worden anders moet je deze ook even laten afkoelen

dankje voor de reactie ik heb inmiddels mijn eerste echte vlucht buiten gemaakt ging helemaal goed alleen gaat hij niet echt vooruit enzo maar dat is met elke coax helaas is hij niet goed opgeladen ofzo dus heb er maar 1 minuut me gevlogen:D er staat niks in de handleiding van het opladen maar volgens mij moet het stekkertje aan de zijkant er eerst uit voordat hij opgeladen kan worden dus dat ga ik nu maar even proberen en vanavond nog is een vluchtje maken

dankje voor de reactie ik heb inmiddels mijn eerste echte vlucht buiten gemaakt ging helemaal goed alleen gaat hij niet echt vooruit enzo maar dat is met elke coax helaas is hij niet goed opgeladen ofzo dus heb er maar 1 minuut me gevlogen:D er staat niks in de handleiding van het opladen maar volgens mij moet het stekkertje aan de zijkant er eerst uit voordat hij opgeladen kan worden dus dat ga ik nu maar even proberen en vanavond nog is een vluchtje maken

Pas met zo'n grote coax buiten wel op voor wind of wilde stuurbewegingen, anders raken de onderste en bovenste bladen elkaar, en stort hij recht naar beneden. Goed opladen helpt natuurlijk ook. ;)

zonder swashplate is de kans op bladestrike niet zo groot, tis een 3 kanaals.

die zal wel sneller wegdrijven in de wind omdat je bijna niet kan tegensturen

en om iets meer voorwaartse snelheid te maken kan je een heel klein beetje gewicht toevoegen aan de neus, ofwel wat wegnemen aan de staart. dan zal de heli wel altijd een beetje naar voren gaan vliegen.

ik vlieg ook alleen als het windstil is zegmaar anders is het ook niet leuk dan moet je telkens tegensturen enzo maar nu had ik hem wel goed opgeladen maar dan nog vliegt hij maar 3 minuten dus ik denk dat dat die batterij gewoon niet goed is.

ik zie nu ook dat er maar een batterij inzit van maar 600MA volgens mij is dat best weinig hoeduur zou ongeveer een andere kosten als ik een nieuwe wil aanschaffen:)

ik zie nu ook dat er maar een batterij inzit van maar 600MA volgens mij is dat best weinig hoeduur zou ongeveer een andere kosten als ik een nieuwe wil aanschaffen:)

Ligt ook aan het voltage. 3.7V, 7.4V? En maak niet de fout te denken dat een grotere batterij automatisch veel langer vliegen betekent. Een veel grotere accu is ook zwaarder, waardoor de motoren harder moeten werken en meer verbruiken. Dus je grotere accu is dan toch snel leeg.

da heb je vaak met die full alu heli's vaak wegen deze redelijk veel, wat de vliegtijd niet ten goede komt. ik zou extra gewicht van de heli halen.

dat raketlicht, misschien de steunen voor de staartboom, misschien de canopy die van dik plastiek is vervangen door eentje gemaakt van een PETflessenplastiek. etc

als iets niet lukt kan je het altijd terugplaatsen.

ik heb inderdaat al geprobeers allemaal dingen eraf te halen maar al die schroefjes zitten zo ontiegenlijk goed vast! maar die steunen aan de achterkant moeten er ijgenlijk wel af dan is hij lichter en hij gaat sneller vooruit:) en de canopy van petfles plastiek bedoel je daarmee eentje kopen of zelf maken:P

ik mag nu de batterij opsturen en er een nieuwe voor in de plaats krijgen maar hoe lang moet je die dingen nou eigenlijk opladen? hij zegt niet vlanger dan 1.5uur maar volgens mij mag dat best wat langer?(volgens het boekje:P)

ik mag nu de batterij opsturen en er een nieuwe voor in de plaats krijgen maar hoe lang moet je die dingen nou eigenlijk opladen? hij zegt niet vlanger dan 1.5uur maar volgens mij mag dat best wat langer?(volgens het boekje:P)

Als het goed is stopt je lader als de lipo vol is. Als hij niet zo werkt, maar je moet timen, dan is het tijd voor een andere lader, want een lipo overladen kan minder leuke effecten hebben, denk aan brand, ontploffen, etc...

Zitten er geen ledjes op de lader die aangeven of de accu vol is? Zelfs die mini infrarood coaxjes als de Syma S107 hebben een lader die automatisch afslaat, en met leds aangeeft wat er gebeurt met de accu.

ik moet dat pokkeding eerst maar zien open te maken de schroevendraaier die erbij zat paste niet en ze zitten gewoon egt vast:P

na een hoop schroeven losdraaien ben ik bij de batterij aangekomen:P het is een 1300ma batterij en nu weet ik misschien het probleem mijn lader die erbij zat laad met 600ma op heeft iemand daar iets voor wat ik ermee moet doen?

Back