Kijk, dat is leuke en tegelijk minder leuke info....
Ik denk dat het 0-graden gebeuren met regelaars het nodige versimpelt. Je moet bijna met meerdere firmwares spelen en een computer-expert zijn wil je het maximum uit de regelaar halen, terug naar 0 betekent dat je geen wizzkid op het gebied van motormanagement moet zijn.
Ik denk ook als je de verschillen in sensortiming wilt elimineren je over moet naar sensorless maar dat schijnt niemand te willen. Vreemd eigenlijk want het enige argument dat het lastig starten is is een butt-argument want in principe heb je dat alleen bij de start en hij komt altijd van zijn plek. Overigens zou ik wel weten hoe je perfect zonder hakken en stoten met een sensorless van de plek moet komen wat voor een fabrikant makkelijk in de firmware te bouwen is
Ik heb ondertusse wat documentatie over sensored brushless systemen gedownload en het 0 graden punt zou eigenlijk met een sensor 30 graden verschoven zijn, had iets te maken met de opgewekte spanning in de sensor-spoel bij een sensorless systeem. Zo zou een NOVAC zijn sensor op 30 graden hebben en het 0 graden noemen.
Maar ja, ik denk dat de gemiddelde NK rijder juist heel graag stockregels wilt hebben maar het liefst zonder testapparatuur zodat er een grote deur open staat voor "cheaten", langzaam zijn we die deur aan het dichten...
Ik denk dat het 0-graden gebeuren met regelaars het nodige versimpelt. Je moet bijna met meerdere firmwares spelen en een computer-expert zijn wil je het maximum uit de regelaar halen, terug naar 0 betekent dat je geen wizzkid op het gebied van motormanagement moet zijn.
Ik denk ook als je de verschillen in sensortiming wilt elimineren je over moet naar sensorless maar dat schijnt niemand te willen. Vreemd eigenlijk want het enige argument dat het lastig starten is is een butt-argument want in principe heb je dat alleen bij de start en hij komt altijd van zijn plek. Overigens zou ik wel weten hoe je perfect zonder hakken en stoten met een sensorless van de plek moet komen wat voor een fabrikant makkelijk in de firmware te bouwen is
Ik heb ondertusse wat documentatie over sensored brushless systemen gedownload en het 0 graden punt zou eigenlijk met een sensor 30 graden verschoven zijn, had iets te maken met de opgewekte spanning in de sensor-spoel bij een sensorless systeem. Zo zou een NOVAC zijn sensor op 30 graden hebben en het 0 graden noemen.
Maar ja, ik denk dat de gemiddelde NK rijder juist heel graag stockregels wilt hebben maar het liefst zonder testapparatuur zodat er een grote deur open staat voor "cheaten", langzaam zijn we die deur aan het dichten...
