speelfilm over modelvliegen

• Topicstarter Topicstarter jackglen
  • Startdatum Startdatum
Marcel zei:
Ik heb ook wel eens een speelfilm gezien die over modelvliegen ging,alleen weet ik de titel niet meer.
Het ging over een college in Amerika dat werd overvallen door terroristen en een van de leerlingen deed aan modelvliegen en die had zo'n vliegende schijf waarmee hij informatie mee naar buiten bracht om de buitenwereld op de hoogte te houden of zoiets,tis lang geleden dus ik weet niet meer precies hoe het verhaal was...

" the last boyscout " film uit 1991 met Bruce Willis .

ik geloof dat het vliegtuigje in kwestie zo n lelijke duraplane was , iig iets dat er sterk op lijkt

pietervisser zei:
Roelof zei:
Is prima op DVD te zetten, even aan de TV kaart koppelen, in MPG2 opnemen en hoppa, fikken naar DVD.

nu nog iemand die dat voor een redelijk bedrag wil doen......

Heb ik al eens eerder gedaan hoor.
Heb hier een TV-kaartje liggen en PINNACLE STUDIO V9.....nog-iets....

Mijn eerste project was een VHS-band op DVD knallen.
Mbv de TV-kaart alles ingelezen op de HD-schijf.
Vervolgens alle scenes weer achter elkaar geplakt en branden maar....

Succes verzekerd !!!!

Bar zei:
Marcel zei:
Ik heb ook wel eens een speelfilm gezien die over modelvliegen ging,alleen weet ik de titel niet meer.
Het ging over een college in Amerika dat werd overvallen door terroristen en een van de leerlingen deed aan modelvliegen en die had zo'n vliegende schijf waarmee hij informatie mee naar buiten bracht om de buitenwereld op de hoogte te houden of zoiets,tis lang geleden dus ik weet niet meer precies hoe het verhaal was...

" the last boyscout " film uit 1991 met Bruce Willis .

ik geloof dat het vliegtuigje in kwestie zo n lelijke duraplane was , iig iets dat er sterk op lijkt
nop, was gewoon een vliegende schijf.
ik weet nog dat een van de gegijzelde jongens werd vrijgelaten, en in plaats van dat ie wegliep pakte ie een ak47 van een terrorist af en schoot die dood, waarna hij zelf met kogels werd doorzeeft.....
vond het wel een aardige film....

edit: begint me nu weer te dagen, er werd geen info mee naar buiten gebracht... de jongen vloog alleen op de binnenplaats met dat toestel.
daarna werd het toestel afgepakt door de terroristen en in een kantoor gezet. de terroristen hadden ook nog een bom die op een zendertje werkte. na een tijdje ging een van de jongens het kantoor in en veranderde de bomzender zodat als er op gedrukt werd de bom niet afging maar het vliegtuig ging rondvliegen. ( hoverend, en de brandstofmotor draaide al :? ).

aangezien dus meerdere mensen die film graag nog eens zouden zien zou het toch een idee zijn om de film op dvd te branden.

als we de vhs band even kunnen lenen dan zouden we het kunnen doen.
gaat tegenwoordig ook goed met de dvd/HD videorecorders. Video via scart op de dvd brander en opnemen maar......

spaan14 zei:
ja die film heb ik ergens op vhs staan.
in het nederlands vertaald heet die film heel simpel:

"De modelvliegclub"
is een engelse film.

gaat inderdaad over dat ze vliegtuigjes stelen met een geheime zender in een busje en daarmee dan diamanten smokkelen.
en lucht gevechten met dartpijltjes. :p

de film is een kleine 20 jaar oud inderdaad.

Spaan14
kunnen we de band een keer van je lenen om hem op dvd te zetten, of ben jij in de gelegenheid hem op een dvd te zetten. verder kopieren kunnen we dan wel regelen.

pietervisser zei:
spaan14 zei:

"De modelvliegclub"
is een engelse film.

gaat inderdaad over dat ze vliegtuigjes stelen met een geheime zender in een busje en daarmee dan diamanten smokkelen.

Spaan14
kunnen we de band een keer van je lenen om hem op dvd te zetten, of ben jij in de gelegenheid hem op een dvd te zetten. verder kopieren kunnen we dan wel regelen.

aaaaah mag het :D

;)

De jongen in de videoclip bouwt de Dynaflite Wanderer
Deze heb ik lang geleden gebouwd... :D
deze foto is van de Wanderer, maar niet de mijne ;)

wandererback.jpg

ah juist het is de Dynaflite Wanderer ,, bedankt ik vroeg me al af welke kist het was , ik ben benieuwd of die nog te krijgen is ,

even later ,,,al gevonden ,,hobby in heeft hem.

Fuzzy zei:
pietervisser zei:
spaan14 zei:

"De modelvliegclub"
is een engelse film.

Spaan14

HEBBE HEBBE HEBBE HEBBE HEBBE !!!!!! tegen vergoeding maakt niet uit!! Dat is waar het allemaal mee begonnen is voor mij :)

Het leeft ergens hééél ver in m'n herinnering en ben heel benieuwd wat het ook al weer was!

Maarre 20 jaar? zeker weten? Het lijkt nl langer geleden...

Indien er een DVD'tje beschikbaar komt PLEASE stuur me dan een PB'tje :)

Tjen

Graag ook een kopietje voor mij ( kosten worden betaald natuurlijk ;))

en het is langer als 20 jaar ik was denk ik een jaartje of 8 a 10... dat is nu al...... 8O ...sjit ik wordt oud :roll:

iig langer als 20 jaar... :D:D

tegen de tijd dat hij op dvd staat laat ik wel even wat weten.
het is nu al 20 jaar geleden dus een paar dagen, weken kan ook nog wel ....
;-)

maar er wordt aan gewerkt.....

pietervisser zei:
;-)

Voor degenen die er efford in steken wil ik zeggen dat ik jullie zeeer erkentelijk ben!

Het is voor mij meer dan alleen een film eigenlijk. Het merendeel bestaat uit sentiment :)

8)

pietervisser zei:
;-)

Beste Pieter,

Ook ik bewaar zeer goede herinneringen aan de film. Ik heb hem destijds twee keer gezien, en ik vond het geweldig. Ik houd mij aanbevolen voor een exemplaar op DVD.

;-) :-)
hij is terecht en wordt overgezet op dvd......
inmiddels niet meer de perfecte dvd kwaliteit van nu maar we kunnen hem zien.
als ik hem in huis heb dan post ik wel even en dan kunnen we kijken wie er allemaal een kopie willen en wie er kunnen kopieren.....

groeten

Dit is geweldig nieuws... :D

Misschien is het handig om een lijst te maken..
Of doe je het liever via de PM ?

John

Back