fbk
PH-SAM
Afgelopen zondag een vluchtje gemaakt met de Thunder Roc in de lichtere uitvoering. De wind was sterker dan ik had verwacht maar het ging net
Maar wat was het koud! 0 graden, ik kon mijn vingers na een kwartiertje nauwelijks meer bewegen
Hij vloog nu stukken beter, ondanks dat door de lage temperatuur de lipo niet veel fut had gedurende de eerste 5 minuten. Maar met fullpower was er voldoende vermogen, na die 5 minuten kon ik power terugnemen. Het is toch wel opvallend hoeveel het gewicht op de vliegeigenschappen uitmaakt, de instabiliteit is nagenoeg verdwenen, je moet nog wel een beetje oppassen, hij reageert anders dan de Eagle. Bijv. als je plotseling fullpower geeft wil ie omlaag duiken, maar als je dan meteen even wat up erbij geeft is er niets aan de hand. Ook als je een scherpe bocht maakt moet je opletten, dan wil ie ook omlaag duiken en anders dan een normaal modelvliegtuig gaat ie dan door met duiken, je moet zelf echt iets doen om hier uit te komen, een beetje up erbij en het komt in orde. De Eagle is wat goedmoediger in deze situaties, maar de Thunder Roc is wat pittiger, dat heeft ook zijn voordelen, hij kan ook duidelijk wat meer wind hebben omdat ie sneller vliegt.
Ik heb een kwartiertje gevlogen, lipo nagenoeg leeg, ikzelf steenkoud, maar gelukkig de Thunder Roc nog heel, dus wat wil je nog meer, snel naar huis, opwarmen

Maar wat was het koud! 0 graden, ik kon mijn vingers na een kwartiertje nauwelijks meer bewegen

Hij vloog nu stukken beter, ondanks dat door de lage temperatuur de lipo niet veel fut had gedurende de eerste 5 minuten. Maar met fullpower was er voldoende vermogen, na die 5 minuten kon ik power terugnemen. Het is toch wel opvallend hoeveel het gewicht op de vliegeigenschappen uitmaakt, de instabiliteit is nagenoeg verdwenen, je moet nog wel een beetje oppassen, hij reageert anders dan de Eagle. Bijv. als je plotseling fullpower geeft wil ie omlaag duiken, maar als je dan meteen even wat up erbij geeft is er niets aan de hand. Ook als je een scherpe bocht maakt moet je opletten, dan wil ie ook omlaag duiken en anders dan een normaal modelvliegtuig gaat ie dan door met duiken, je moet zelf echt iets doen om hier uit te komen, een beetje up erbij en het komt in orde. De Eagle is wat goedmoediger in deze situaties, maar de Thunder Roc is wat pittiger, dat heeft ook zijn voordelen, hij kan ook duidelijk wat meer wind hebben omdat ie sneller vliegt.
Ik heb een kwartiertje gevlogen, lipo nagenoeg leeg, ikzelf steenkoud, maar gelukkig de Thunder Roc nog heel, dus wat wil je nog meer, snel naar huis, opwarmen
