Speelgoed seizoen 2010 is binnen

• Topicstarter Topicstarter Ron v U
  • Startdatum Startdatum
Even een tijdje rustig geweest, ook niet zo heel veel meer gebeurd wat betreft het bouwen van de Viperjet, omdat er niks meer te bouwen viel.
Er moesten alleen nog van die kleine dingetjes gebeuren zoals kabeltjes goed leggen, accu's in neus vastleggen en nog wat meer van die kleine klusjes, jullie kennen dat allemaal wel.
Maar hij is endelijk klaar, nu wachten op mooi weer voor de eerste vlucht.

Hier nog een foto (wegens plaatsgebrek niet de beste), maar er komen nog wel eens nieuwe foto's van voor, tijdens en als alles goed is ook na de eerste vlucht.
imag0146desktopresoluti.jpg

Groetjes Ron

Laatst bewerkt door een moderator:
He Ron,

proficiat! Ik ben benieuwd naar je eerste ervaringen straks! Ik ben er nog niet helemaal, maar 't begint te komen! :)

Hans

Hoi,

Deze foto kwam ik tegen op Facebook:
full

Met deze commentaar:
"Skymaster Viper jet, elevator departed mid flight on my buddy Dantley's jet. Landed without incident. 2/13/10 Phoenix, AZ"

En de piloot wist te vertellen:
"The elevator fluttered, ripped away, and then disintegrated in the air. It looked like confetti trailing from the plane."

Slecht te zien op de foto, maar 't lijkt erop dat de standaard hardware gebruikt is.

Dan kan ik me best voorstellen dat je last van flutter krijgt. achja, als niet heel je hoogteroer verdwijnt is 't best nog te vliegen blijkbaar :D :D

Slecht te zien op de foto, maar 't lijkt erop dat de standaard hardware gebruikt is.

Dan kan ik me best voorstellen dat je last van flutter krijgt. achja, als niet heel je hoogteroer verdwijnt is 't best nog te vliegen blijkbaar :D :D
en waarschijnlijk zal er ook iets te hard meegevlogen zijn, die amerikanen kennende :-)

Nee, maar wel 2x zo dik
1,18 mm
snel geregeld die gladde jongens van Skymaster

Trouwens de oude buis is ook goed
Net zoals ik eigenlijk al dacht en ook tegen Sandor zij, je moet van goede huize komen om een buis te buigen
terwijl de vleugels tegen de romp aan zitten.
Als er ergens een ruimte zit, dan is er op die plek een mogelijkheid tot buigen, maar niet als alles perfect aansluit.
Volgens Ali is de buis ook goed.

Hmm... Vreemd :confused: In die foto's van Anton op RCU had de dikke toch ook die webbing? Mijn buis is als 't goed is onderweg, benieuwd wat ik uiteindelijk opgestuurd krijg (en wat ik uiteindelijk ga gebruiken - was wel erg gecharmeerd van die webbing...)

Grtz,
Hans

Dit is in ieder geval een nieuwe buis uit de grote doos die Anton meegenomen had naar Florida.

Hmm... Vreemd :confused: In die foto's van Anton op RCU had de dikke toch ook die webbing? Mijn buis is als 't goed is onderweg, benieuwd wat ik uiteindelijk opgestuurd krijg (en wat ik uiteindelijk ga gebruiken - was wel erg gecharmeerd van die webbing...)

Grtz,
Hans

die webbing heeft mijn mb339 ook niet in de buis.
Nog net zo recht na 2 jaar gebruik ( en 1 echt Harde landing )
weegt ook 24 kg volgetankt;)

en o ja, kingcat en bobcat heeft ook geen webbing

Laatst bewerkt:
die webbing heeft mijn mb339 ook niet in de buis.
Nog net zo recht na 2 jaar gebruik ( en 1 echt Harde landing )
weegt ook 24 kg volgetankt;)

en o ja, kingcat en bobcat heeft ook geen webbing

Kijk eens naar en 3D kist van 2.6mtr of groter.
Ook buizen zonder webbing erin.

Webbing zal inderdaad niet nodig zijn, maar 't maakt voor de stevigheid wel echt wat uit. Voordeel van geen webbing is dat ik er alsnog een knots hout in kan plakken. Webbing helpt wel tegen knikken.

Dikwandig is die webbing inderdaad niet zo hard nodig, maar ik vond 't wel mooi.. ;)

Mn decathlon van 3.40 m heeft ook geen webbing, wel struts. En toch een kromme buis ;) (en dan vlieg ik dr niet eens 3D mee)

Maar met die nieuwe dikkere buis zal 't wel goed gaan. Dus ron : de lucht er mee in! :D :D

Hans

Back