Spektrum DX-7

Wat moet ik me bij indexering op de pitch voorstellen? Heb je daar last van? Ik ga zowel met de heli als met de EZ vliegen....

De antennes zijn nogal fragiel en de firmware was bij 2 van de 3 nog pré 1.2. Gevolg was een harde crash met mijn Twinstar een paar maanden geleden. Oja en ééntje kwam uit een CX2 ontvanger en had dus 2 kanalen zonder pinnetjes en geen behuizing.
Ik voelde me dus niet meer prettig bij die dingen dus heb ik ze ter reparatie en test opgestuurd. Nu zien ze er allemaal als nieuw uit en zitten ze op firmware 1.6 (Dus updates voor lockout =v1.2 en brownout =v1.6).

Hi jvthert,

Heb jij ze naar Horizon uk of USA gestuurd? en nog van te voren contact opgenomen?

Bedankt,

Menno

Ik las laatst iets van het updaten van de bronzxen glij lagers in de knuppelmechanieken naar koggellagers, maar kan t linkje niet meer terug vinden?

Timer

Even iets anders nu.

Wat de timer in de DX7 betreft, bestaat er een mogelijkheid om die op een andere schakelaar te zetten ? Bvb op de throttle ?

Op mijn MX-16s had ik die op de throttle zetten, zodra dat ik effectief begon te vliegen begon hij te lopen. Zette ik de heli aan de grond stopte hij. Zeer leuke functie, want nu vergeet ik de helft van de tijd mijn timer op te zetten en dan wordt het gissen.

Ik hoop dat ik de optie over het hoofd gezien heb, maar vrees van niet...

Heeft iemand ervaring met die 'upgrade'?

Verwacht niet te veel zo'n modificatie. Misschien, dat een topvlieger het verschil merkt, maar zelf voel ik geen enkel verschil. Bij dit formaat werkt een bronslager namelijk net zo goed als een kogellager en soms nog beter. Daarnaast staan de meeste krachten op het grote lager, dat aan de potmeterzijde zit. Bij JR-zenders is dit trouwens meestal ook een bronslager en in alle jaren, dat dit knuppelmechaniek wordt gebruikt, zijn er eigenlijk nooit klachten. Ook de speling, die je na jaren zou mogen verwachten, blijft uit.

Het draadje, waarnaar Niek zoekt, is hier te vinden:

Spectrum DX7 Bearing Mod - arcHELI COBRA Spectrum DX7 Bearing Mod - arcHELI COBRA

Enne, als je net als Niek af en toe hebt, dat er iets 'pangt' moet je de veerbeugel er even uithalen en afbramen. Aan de onderzijde met een hobbymesje de kantjes iets afschuinen was de twee keer, dat ik dit nu heb meegemaakt, afdoende.

Ding Dong (5 minuten geleden) ik de trap afgesneld en doe de deur open, staat er een vriendelijke meneer met een doos in zijn handen en een bekend groen stikkertje van RCmart uit Hong Kong op de stoep. Mijn DX7 is dus binnen met een extra AR7000 ontvanger.

DX7.jpg

Helaas, dat wordt weer sleutelen :rolling:

Welke ontvangers kunnen geupdate worden?

volgens horizon alleen de AR7000?
van Jeroen begreep ik dat het ook om de andere ontvangers zou gaan.

De ar6100(e) kunnen geupgraded worden naar v1.6

Ik heb ook 2 6200 liggen die verschillend reageren op spanningsuitval,
kunnen ook geupgraded worden.

Ik heb nog een vraag over zendvermogen, ik heb mijn Dx7 in duitsland gekocht. Er zit een conformiteitsverklaring bij die alleen in het engels is opgesteld en volgens mij niks zegt over europa. Nu ben ik toch wel benieuwd wat ik heb gekregen.
Is er een manier waarop ik kan vaststellen of ik nou een europa of vs versie heb?

Je hoort een zacht gezoem als je de zender aanzet. Viel me onmiddellijk op toen ik 'm de eerste keer gebruikte. Ik heb wel geen idee over het verschil tussen de US en de Europese versie.

Ik heb mijn zender eens beluisterd in een stille kamer. Als ik'm aanzet hoor ik niks maar als mijn oor 20-30cm bij de zender vandaan is, kan ik de brom horen. De brom viel mij de eerste keer helemaal niet op.
Hoe zit het bij jullie qua luisterafstand?

Dx7; de zoemende zender....of niet???

dit begint steeds meer een leuk topic te worden. (ik zie het al voor me...die oortjes tegen de zender geplakt:lol:)

Back