Je kunt wel denken, dat het zo werkt, maar ga eerst maar eens binnenin de zender kijken en meten. Ik wil wedden, dat ook de DX3R een conventioneel impulsdeel heeft, net zoals alle overige Spektrum zenders. De DX2 en DX3 zijn bijvoorbeeld hardwarematig 100% XR3/6 zenders met een 2,4 GHz hoogfrequent. Potmeterstanden worden inderdaad via de a/d omzetter in de microprocessor van het impulsdeel binnengeleid. Deze voert daarop de bewerkingen van slaglengte, mixing e.d. uit en produceert vervolgens echt een conventionele ppm-pulstrein. Zo is dat altijd al geweest en zo lang men geen specifiek voor 2,4 GHz ontwikkelde impulsdelen gaat fabriceren, zal dit zo blijven. Deze pulstrein wordt dus niet gesimuleerd, maar gewoon geproduceerd. Als je dan vervolgens kijkt waar deze pulstrein naartoe wordt geleid, zie je dat deze ook wordt toegevoerd naar de microprocessor, die onder het Juno module zit. Nu is software niet mijn ding, maar ik weet wel dat deze microprocessor op zijn beurt de digitale code fabriceert, die naar het Juno module wordt gevoerd. Deze werkt dus als vertaalbureau.
Enne, als ook ik even mag opscheppen over mijn cv

: sinds 1986 als zelfstandige servicedienst voor Nederland en België werkzaam voor inmiddels Robbe, Multiplex, Simprop, Graupner, Hitec, Kyosho, HPI en nog wat andere minder bekende merken. Over software ga ik niet in discussie omdat ik daarvan onvoldoende weet, maar in hardware zit ik nog steeds de hele dag met veel plezier te sleutelen (op jaarbasis nog steeds meer dan 1000 zenders en een nog groter aantal ontvangers).