Spektrum dx6i vs Graupner mx12 hott

Waarom zou je de mode willen omzetten eigenlijk of je moet met meer mensen op dezelfde zender vliegen :D.

Omdat de DX6i van avdakker op mode 2 staat en beginner is en ik al 30 jaar mode 4 vlieg .

Ik heb de naza even in de lucht gehat maar hij is schlecht te sturen en dan al helemaal met een andere mode .
Dus dacht ik , zet hem effe om en kijk dan hoe hij vliegt .

Mvg Johan

De Futaba 6K (T6EX) heeft geen draaiknop en geen telemetrie .
De FF7 heeft 1 kanaal meer en een draaiknop .

De MX-12 kan je niet echt er mee vergelijken.

Voor de Quadcopters is de Graupner wel ideal.
Meer heb je niet nodig .

Mvg Johan

Had gedeeltelijk gelijk de t6j heeft een iid draaiknop.. ik he het even opgezocht... t6e idd niet..
Meende dat ik al een t6j in me handen had gehad vanwege een bouw op bestelling...

334939_120912143138_futaba-t6j-2.jpg

Dat is ook weer een basic modelletje...

Alle zendersetjes van futaba zijn betrouwbaar , wil je meer mogelijkheden en een uitgebreider menu begint het vanaf de T8FG enz...

Gebruik zelf ook de T8FG super .
Beetje overdreven voor Quads maar ik vlieg ook modellen met benziners .

En daar is 14K handig .:banana:

Mvg Johan

Futaba is gewoon super , ik zou nooit overstappen naar een ander merk.
Persoonlijke voorkeur , ik zeg niet dat andere merken slecht zijn!

Dat is ook weer een basic modelletje...

Alle zendersetjes van futaba zijn betrouwbaar , wil je meer mogelijkheden en een uitgebreider menu begint het vanaf de T8FG enz...
Yep maar daar ging het toch niet om? , de vraag was was er een alternatief met draaiknop, 6 kanaals, van futaba.. ;)

Zender is iets wat heel lang meegaat en je eigenlijk op alle modellen waarschijnlijk gaat gebruiken.

Heb zelf de graupner mx-16.

Op zich een prima zender maar als newbee heb ik mij goed geergerd aan de programeer usability van de zender. Wat een onding om een gewone 3 standen schakelaar te programmeren voor att-gps-manual. Uiteindelijk wel gelukt maar helaas weinig info hierover gevonden op het net.

Verder prima zender met meerdere uitbreidingsmogelijkheden.

Vind je ??, vindt het meevallen als graupner gebruiker. ;) Had hiervoor de mx16 megasoft.
"gewoon" eerst een schakelaar aan een kanaal voegen. Zorg ervoor dat de schakelaar al in het midden staat. Dan klik je de schakelaar om als hij vraagt welke schakelaar je wilt toe kennen, en dan kan je met servo menu alles instellen. midden positie en de 2 eindpunten.
Veel is te zien in het "display menu" Maak ik veel gebruik van..

Maar ja spectrum is makkelijker, dat wel.. Tis net wat je gewend bent... Ik krijg hier zowat alle merken zenders over de vloer, ben wel wat gewend..

Back