Spektrum DX6i

Discussie in 'Model elektronica' gestart door leo-rcc, 1 feb 2008.

  1. bdoets

    bdoets Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    6 aug 2006
    Berichten:
    9.335
    Locatie:
    Harderwijk
    Lijkt me een gevalletje voor Horizon Hobbies Duitsland...
     
  2. lexboy

    lexboy

    Lid geworden:
    13 sep 2009
    Berichten:
    212
    Locatie:
    Tollembeek (BE)
    Hallo, ik heb een raad probleempje met mijn DX6i...
    Als men zender aan staat werkt de motor van men Big Lama niet.
    Eenmaal men zender uit gaat begind hij opeens te draaien ...
    ik heb al geprobeerd om deze opnieuw te binden maar hij blijft dit doen ...
    Wat kan ik er aan doen ?
    Ik heb men DX6i nog niet lang...
    Graag meer info over dit vervelend probleem ...
     
  3. N.P.S.

    N.P.S. Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 jun 2007
    Berichten:
    9.096
    Nooit, maar dan ook nooit een zender uit zetten als de ontvanger nog aan staat.

    Aanzetten:

    Eerst zender aan, dan ontvanger aan,

    Uitschakelen:

    Eerst ontvanger uit, dan zender uit.
     
  4. lexboy

    lexboy

    Lid geworden:
    13 sep 2009
    Berichten:
    212
    Locatie:
    Tollembeek (BE)
    Ja oke dat weet ik doe ik ook normaal maar ik wou mijn zender is uit zetten en dan terug aan om te kijken of het dan werkte en toen zag ik dat enkel de gas gaat als mijn zender uit staat ...
     
  5. SilentScope

    SilentScope

    Lid geworden:
    22 apr 2007
    Berichten:
    683
    Locatie:
    Leiderdorp ZH
    ff kanaal reversen
     
  6. lexboy

    lexboy

    Lid geworden:
    13 sep 2009
    Berichten:
    212
    Locatie:
    Tollembeek (BE)
    Al geprobeerd...
     
  7. lexboy

    lexboy

    Lid geworden:
    13 sep 2009
    Berichten:
    212
    Locatie:
    Tollembeek (BE)
    Probleem wordt opgelost. Ik weet nu wat er aan de hand was/is, De Helikopter is van ESky met gevolg als je daar een andere ontvanger insteekt werken de motor meestal niet...
    Ten mintste dat zij mijn verkoper toch ...

    Tot slot nog 1 klein vraagje, vallen esky ontvangers te binden met een dx6i ?
    Groetjes en fijne feestdagen !
     
  8. bdoets

    bdoets Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    6 aug 2006
    Berichten:
    9.335
    Locatie:
    Harderwijk
    Sinds enige tijd voelt de roller van mijn DX6i wat vreemd aan. Alles werkt nog normaal, maar je kan de roller niet meer echt indrukken... dwz het geeft geen "klik"gevoel. Het werkt dus wél, maar ik ben bang dat er binninin iets niet helemaal fijn is.
    Ik dacht, nou dan moet-ie tijdens de winter maar even naar Spektrum Duitsland (tijdje terug werd een Spektrim ontvanger daar snel en zelfs kosteloos gerepareerd). Mailtje gestuurd; antwoord: via aanschafwinkel laten opsturen.
    Tja, ik heb 'm destijds uit de USA laten komen dus dat is niet handig (DX6i was destijds helemaal niet te krijgen in Nederland). Er is nog een mailtje onderweg om dat uit te laten leggen, maar het lijkt er op dat Spektrum zich eigenlijk niet met mijn zender wil bemoeien...

    Heeft iemand een idee wat er met die roller kan zijn? Ik heb het nog niet opengemaakt, misschien valt het mee, maar misschien heeft iemand anders ditzelfde al bij de hand gehad...
     
  9. awt74

    awt74

    Lid geworden:
    21 sep 2005
    Berichten:
    265
    Locatie:
    Hengelo
    Gewoon via je lokale MBS opsturen... In goed overleg kan veel
     
  10. fox

    fox

    Lid geworden:
    20 jul 2009
    Berichten:
    45
    kapotte Dx6

    Wat de meeste mensen niet weten of niet doen is dat ze alleen op de bovenste gedeelte van de rollen mogen drukken anders gaat hij makkelijk stuk .
    Als ik deze klacht zo hoor gaat het over de microschakelaar die er onder zit .Maar of je het zelf kan maken ,dat zal je zelf moeten bepalen volgens mij afhankelijk van hoe handig je bent .
    Het schakelaartje kost in de elektrowinkel bijna niks .

    Gr fox .
     
  11. Corrien

    Corrien In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    28 okt 2003
    Berichten:
    12.626
    Locatie:
    Maasland
    De roller zal wel zijn gebroken. Deze zit aan één kant in de 'digi-draaier-schakelaar' en scharniert aan de andere kant met een dun kunststof asje in de behuizing. Dit laatste asje zal wel zijn afgebroken. Op zich kan dit niet veel kwaad, maar je hebt natuurlijk kans, dat de andere kant na verloop van tijd ook afbreekt omdat deze nu extra wordt belast.

    Je kunt aan je dichtstbijzijnde winkelier vragen of hij zo'n roller voor je kan bestellen of dat hij de zender voor je kan opsturen. Zoals je al weet levert HorizonHobby geen onderdelen aan particulieren, maar dat doen ze wel aan winkeliers.
     
  12. bdoets

    bdoets Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    6 aug 2006
    Berichten:
    9.335
    Locatie:
    Harderwijk
    Inmiddels de zender opengeschroefd - het is de microswitch aan de onderkant van de roller die kapot is, dwz hij schakelt nog wel maar veert niet meer. Je zou inderdaad zeggen dat het erg simpel is om de hele roller unit (1 klein board) te vervangen. Ik zal het eens aan mijn plaatselijke winkelier vragen.
     
  13. Corrien

    Corrien In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    28 okt 2003
    Berichten:
    12.626
    Locatie:
    Maasland
    Zo'n schakelaartje vervangen zal niet het probleem zijn, daarvoor hoeft de zender niet naar Duitsland. Eventueel kan ik dat ook wel voor je doen (er komt hier toch al genoeg Spektrum apparatuur op tafel). Vermoedelijk is het een standaard schakelaartje, zoals ook in de muis van je pc zit. Het enige, waarop gelet moet worden is, dat de hoogte van de knop dezelfde is.


    Zo'n compleet printje zal vermoedelijk niet verkrijgbaar zijn. Bij een zender worden namelijk zowel de hoofdprint als alle losse printjes samen op één bord gefabriceerd, waarna de afzonderlijke printen met frezen van elkaar worden gescheiden. Er blijven daarbij kleine randjes staan, waarna de afzonderlijke printjes losgebroken worden van de hoofdprint.
     
  14. MeX101

    MeX101 Guest

    Weet er iemand of er ook dual rate op het gas kanaal kan worden gezet zoals bij aileron, elevator en rudder met een schakelaar voor high and low rates.
     
  15. bdoets

    bdoets Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    6 aug 2006
    Berichten:
    9.335
    Locatie:
    Harderwijk
    Ik denk van wel... ik ga het nu even voor je checken...

    Nee, dat kan niet.
    Waarom zou je dat willen eigenlijk?

    Overigens, Jan, nog bedankt; mijn zender voelt na de reparatie weer helemaal vertrouwd... :)
     
  16. MeX101

    MeX101 Guest

    Heb een andere (grotere) prop gemonteerd en was bang dat deze te veel van de motor ging vragen. Om zo het vermogen terug te kunnen schroeven naar +/- 80% normaal vliegen en 100% voor een paar speedruns zodat de motor niet te heet zou worden. Maar blijkt nu na een meting met de watt meter dat het binnen de grens van de motor valt dus het zal nu niet meer nodig zijn.
     
  17. bdoets

    bdoets Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    6 aug 2006
    Berichten:
    9.335
    Locatie:
    Harderwijk
    Aha. Als je toch (ooit) de motor zou willen begrenzen kan dat volgens mij wel op een andere manier, je zou de "uitslag" kunnen begrenzen. Ik weet uit mijn hoofd even niet hoe die functie heet maar het kan dus wél. Maar, dan kan je natuurlijk niet makkelijk omschakelen voor een speedrun.
     
  18. SilentScope

    SilentScope

    Lid geworden:
    22 apr 2007
    Berichten:
    683
    Locatie:
    Leiderdorp ZH
    end points instellen
     
  19. Douwe74

    Douwe74

    Lid geworden:
    22 mrt 2010
    Berichten:
    1.460
    Ik heb ineens het probleem dat het throttle kanaal van mijn dx6i niet meer werkt. Ik dacht eerst dat het aan de calibratie van m'n quadcopter lag maar toen ik net even de 'monitor' functionaliteit gebruikte was het wel duidelijk. Wat zou het probleem kunnen zijn en is dit evt makkelijk zelf te fixen of is opsturen naar spektrum het verstandigste?
     
  20. bdoets

    bdoets Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    6 aug 2006
    Berichten:
    9.335
    Locatie:
    Harderwijk
    Je zou hem kunnen openen en kijken of je toevallig een los contactje ziet bij de gasstick. Zo niet dan zou ik 'm opsturen.
    Jan (Corrien op het forum) wil dus ook wel naar een Spektrum zender kijken ook al is-ie daar officiëel niet van... ik had mijn DX6i in acht dagen uit en thuis. Anders moet je Horizon Hobbies Duitsland contacten.
     

Deel Deze Pagina