Spektrum DX7 & Quadcopter board Hobbyking

Gewoon lekker goedkope regelaartjes van 25 Amp Ton..

Deze kosten maar 7$ per stuk !!, en heb je met een week of drie op je deurmat !
http://www.ebay.nl/itm/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=130481317072&ssPageName=ADME:B:EOIBSA:NL:1123

Er staat bj dat hij niet verzend naar NL, maar als je het hem lief vraagt, en je charmes in de strijd gooit doet hij het gewoon wel !

Eerst alles even los aangesloten om te zien of het een "beetje" werkt

Daarna een handjevol "Tie-Wraps, en het lijkt al ergens op..(Voor de liefhebbers: De schuursponsjes gaan er weer onderweg, maar zijn alleen voor steun)

gr Gert

Bij deze heb ik er dus de 4.7 Firmware ingebrand, en doet het prima..
De afgelopen dagen ben ik een beetje aan het stoeien geweest met de nieuwe Quadro in X configuratie, en De resultaten zijn verbluffend. Ik hoefde alleen de Yaw gyro om te draaien..En ben begonnen met 50% - 0% - 50% en dit was al niet verkeerd..

Mijn eerste indruk is dat hij met deze firmware wat rustiger, en stabieler vliegt,

De volgende keren maar proberen om hem nog beter te tunen..

gr Gert

Jij gaat goed Gert.
Je hebt meer geluk dan ik met het afregelen.
De aanhouder wint dus.
Ik krijg de wobbel er ook nog wel een keer uit.
Veel plezier met vliegen .
Ton

Wil jij nog eens stap voor stap kijken naar onderstaande beschrijving voor het omkeren van de yaw gyro of die klopt.
Bij mij V4.7 gaat het lampje niet constant branden.

5 . omkeren van de gyro’s
Hier is beschreven hoe je de compensatie richting van de gyro’s omkeerd.
Nooit doen met gemonteerde props.
- Zorg ervoor dat de controller is uitgeschakeld .
Bijvoorbeeld de yaw gyro omkeren:
- zet de potmeter yaw op MIN
- zet de zender aan en dan de controller
- de LED zal snel knipperen 10 keer en gaat uit.
- beweeg de stick van de gyro die je wilt omkeren. (in dit voorbeeld de rudder stick)
- de LED zal dan continu knipperen om uw keuze te bevestigen
- zet de controller uit.
- zet de potmeter yaw weer op 50%
- indien er meer gyroscopen moet worden omgekeerd herhaal dan bovenstaande stappen.
- als je alles hebt omgedraaid zet de controller uit en draai de potmeter weer op 50%.

Jij gaat goed Gert.

Wil jij nog eens stap voor stap kijken naar onderstaande beschrijving voor het omkeren van de yaw gyro of die klopt.
Bij mij V4.7 gaat het lampje niet constant branden.

klopt helemaal Ton, zo heb ik het ook gedaan , zorg alleen dat de YAW potmeter echt op nul staat en de andere 2 niet.

Zo heb ik het ook gedaan Ton, Anders gewoon opnieuw flashen en opnieuw proberen. Soms is het beter om met een schone lei te beginnen..

Ik vraag me wel af wat met de 4.7 firmware nu de functie van de middelste potmeter (i) is geworden..? iemand een idee ?

gr Gert

Bedankt Gert.
Waarom denk je dat de middelste pot niet meer werkt.
Je hebt hem op 0 staan lees ik maar doet hij dan niets meer als je gedraait hebt.
Voel je dan geen reactie verandering in de elevator/pitch ?
Ton

Staat hij niet toevallig op MAX ?

Laatst bewerkt:
Hallo Ton....

Ik zeg niet dat hij niet werkt ;), alleen heb ik ergens gelezen dat de middelste pot nu een andere functie heeft, en je na het flashen met 4.7 moet beginnen met 50-0-50 vandaar mijn vraag..

Ik ben er nog niet veel mee aan het stoeien geweest, maar zal vanmiddag (als ik tijd heb) de potmeter eens stapje voor stapje verdraaien om te zien wat er gebeurd.

Gert

Mijn bevindingen van zojuist met 4.7:

Superstabiel ondanks de best stevige wind
Potmeters op 50-0-50 met 8x4 props vliegt super! Maarrrr... ik probeerde 10x6 uit en het ding begon te oscilleren (schudden). Dus de instellingen van de pots zijn vermoedelijk afhankelijk van de grootte van de props? Volgende keer neem ik een schroevendraaiertje mee om te kijken wat er verandert dient te worden.

Oh dat verklaard misschien het wobbelige van mijn HK quad.
Ga het deze week eens uitproberen ook met de info die nog komt van Gert.
Ton

@ Duikvlucht:
Het kan ook zijn dat je grote props niet goed gebalanceerd zijn, en ongewenste trillingen veroorzaken, en dat is nou net waar GYRO's niet tegen kunnen ;)
Mocht dit het geval zijn dan is het balanceren een fluitje van een cent.

Laatst bewerkt door een moderator:
De functie van de middelste potmeter:" Increase the I-pot setting will make the quad stay horisontal att fast forward flight."
Lijkt me duidelijk.. :D

ondertussen heb ik m'n eerste Quadro uit elkaar gehaald...deze was niet echt "stevig" meer, en het triplex bordje in het midden is ook niet echt stevig te noemen. versie twee is veel stugger en steviger.

De bedoeling is om het board van de eerste ook te flashen, en er een nieuwe Quadrocopter van te maken, maar misschien word het ook wel een Tricopter..we zullen zien..

Ik heb voor de duidelijkheid ook maar even een plaatje gemaakt voor de volgorde van de motoren, en de draairichting van de props.
(Met mijn eigen Quadro als voorbeeld)

LET OP DIT GELD DUS VOOR DE 4.7 FIRMWARE

Zelden sta ik zelf op video met vliegactiviteiten, maar zo nu en dan pakt een ander lid van onze club mijn camera, en ben ik zelf ook eens in beeld.
Ergens vanaf 2:15 mijn Quadro in de hal..

gr Gert

Laatst bewerkt door een moderator:
Je hebt er weer heel wat werk van gamaakt hoor.
De quad vliegt geweldig zie ik.

Die uitleg van die midden potmeter en jou 0 stand is vreemd.
Je schreef dat je hem op 0 hebt staan dus opschroeven wordt dan alleen maar beter.
Hoe hoog heb je hem nu staan?
Hoe hoog de anderen?

Ton

Weet je het zeker staat hij niet op maximaal.
Quad in de hand en de reactie testen als de pot op jou 0 stand staat en op max.
let op de props!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Back