Spektrum DX8

Dat even wachten vind ik ook geen probleem, als de mogelijkheden mooier worden...
Vlieg ondertussen wel met mn DX6je :-)

Ook niks mis mee overigens.

vertraagde levering

Jammer dat de zender later geleverd wordt:(.

Ik de zender ook al een tijd in voorbestelling staan bij mr hobby. Ik kan eigenlijk niet wachten op de nieuwe zender. Mijn oude f16 is enkele maanden geleden overleden.

Op het modelvliegkamp ben ik er achter gekomen dat 2,4 voordelen heeft. Maar zoals het er nu op lijkt is de zender pas na het kamp leverbaar. En als de zender op tijd leverbaar is dan kan heb ik bijna geen mogelijkheid om te oefenen Pheonix. Eigelijk wil ik niet meer investeren in de 35 mhz band.

De aangekondigde aanpassing klinken wel goed zowel kwa vormgeving en intern. Ik ben erg benieuwd naar de aanpassingen;).

Hier heb je een stukje van die aanpassingen :-)

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Jammer dat ik het budget er niet voor heb wordt ff met een DX6i vliegen die ik nu ga bestellen.

maar echt wel mooi die Dx8

Ik zie dit draadje nu pas.
Geweldig dat het telemetrie toch in de zenders gebouwd wordt.
Hopelijk komt er nog een aansluiting in voor een oortje dat je met een schakelaar jegegevens op kan vragen, zoals hoogte en voltage.
En de piep van de vario moet ook te horen zijn natuurlijk.
2 jaar geleden nog niet gedacht dat, dat er zou komen nu is het al weer zo ver.

Nu gaan sparen futaba zal snel aan de gang moeten om bij te blijven denk ik.
Ik heb nu namelijk futaba en om alles weer opnieuw te kopen zie ik niet zitten.

Verder is deze zender alleen voor heli's als ik het goed begrijp?
Anders had hij wel in het algemeen electronika subforum gestaan.
Wat ik dan weer niet begrijp wat je met een heli aan een hoogtemeter/vario heb.
Hoe zit dat kan iemand dat mij uitleggen?

Laatst bewerkt:
Ik zit nog te twijfelen over de Spektrum DX8 en de JR x9.
Ik moet zeggen dat de nieuwe DX8 me wel aan staat.
Hij is zeker ook niet duur. Misschien nu alvast bestellen, anders is ie straks op :lol:
Dan nog maar even met mijn oude zender knuppelen.

Grote vraag is of bij de DX8i het gas-kanaal geen mix-kanaal is zoals bij de DX6i. De wattus? Bij de DX6i is het niet mogelijk een schakelaar te mixen op het gas-kanaal. Dus voor elektro-vliegen wil je wel eens een minimale snelheid op de motor houden, ook als het gas dicht is. Door op een schakelaar bijv. 20% gas te zetten, blijft de motor altijd lopen. Dit kan niet bij de DX6i omdat je geen mix-op-mix kunt programmeren zoals wel kan bij de DX7.

Waarschijnlijk hebben ze de beste features uit de DX7 ook wel in de DX8 gepropt, teminste, als ze dat niet doen zijn ze gek, want de DX7 is een best geliefde zender.

DX8 levering

Gisteren heb ik een mail gekregen van Horizon. Ze geven aan dat de zender vanaf september op de markt zal komen.

Zoals gezegd ergens in oktober op zijn vroegst. ;) In het verleden behaalde resultaten bieden garantie voor de toekomst. :mrgreen:

Zoals gezegd ergens in oktober op zijn vroegst. ;) In het verleden behaalde resultaten bieden garantie voor de toekomst. :mrgreen:

Ach,ja misschien bedoelde de beste man van Horizon wel eind september dat is ook weer begin oktober :mrgreen:. En voor je weet is :x-mas:.
Ach we wachten het gewoon af de zender zal vanzelf wel komen hoor!

Als tijdelijke oplossing heb ik nu een nieuwe DX5 gekocht (oude zender is overleden). Ik hoop deze zender in de toekomst te kunnen gebruiken voor een leraar-leerling systeem. Dat ik nu niet al mijn kisten kan vliegen is wel jammer.

Ach,ja misschien bedoelde de beste man van Horizon wel eind september dat is ook weer begin oktober :mrgreen:. En voor je weet is :x-mas:.
Ach we wachten het gewoon af de zender zal vanzelf wel komen hoor!

Als tijdelijke oplossing heb ik nu een nieuwe DX5 gekocht (oude zender is overleden). Ik hoop deze zender in de toekomst te kunnen gebruiken voor een leraar-leerling systeem. Dat ik nu niet al mijn kisten kan vliegen is wel jammer.

Ik zelf heb ook een DX8 besteld en mij werd verleden week gezegd als dat deze eind Juli begin Augustus uit geleverd gaan worden in Europa.

DX8T

Laatste nieuws :

Vertegenwoordigers krijgen hun demo versie half Augustus ingevlogen.
Eerste levering Horizon GmbH laatste week Augustus,
Ik verwacht ze dus vanaf eerste week September te hebben.

gr Martin.

Baluh, hoe wordt ik vertegenwoordiger? :lol:
Ik heb eigelijk niet echt zo'n zin om zo lang te wachten, en de klok van mijn huidige zender begint ook aardig mee te tikken nu.

Back