Spektrum DX8

Hmmmm.......?? serienummer begin HC011X, PID-Nummer HA011X , ik kan niets downloaden??:confused:
Zender gekocht 30-12-2010

Ik heb hem in december wel kunnen updaten naar 1.04

Het advies van de site is om HorizonHobby duitsland te benaderen.
Heeft mij zender eerst nog maanden op de plank gelegen......?

Grote tegenvaller:confused:

Jij hebt dus waarschijnlijk een van de zenders die dus wel goed functioneren op DSM2 maar updaten naar DSMX gaat niet omdat een bepaalde chip alleen door een service-center geupdate kan worden.

Collega op de club heeft ook HC011X oid en na updaten liep de teller van het aantal fades in rap tempo op. Dus daardoor had hij door dat er iets niet goed lijkt te zijn. En die zender is ook rond 23-12-2010 gekocht.

Volledig off topic:
Al 30 pagina's (dus 450 berichten ongeveer) over deze zender....

Wat ben ik toch blij met mijn stokouwe FC-28.....
Nooit storingen, geen bugs....

Groet, Bert

De mijne had al 1.04 toen ik hem kocht.

Dsmx heeft ook veeel meer fades dan dsm2 volgens spektrum. Ik denk dan 200-300 normaal is.

gewoon normaal opgestart met de heli in de buurt. Zowel thuis met wifi verstoring als op de club zonder andere zendapparatuur in de buurt.

Maar goed, daarom vroeg ik hoe bij andere op DSMX het A, B, F en R menu eruit zag. Misschien is deze unit toevallig defect en heeft het niet met de upgrade te maken.

In DSM2 werkt ie overigens nog wel gewoon, voor de updrade in ieder geval.

Hey,
probeer goed te volgen met de discussies over de DX8.
mijne is besteldt en komt normaal midden deze maand aan...
Kan er iemand uitleggen wat "fades" zijn?

Loop eens met je kop hard tegen een muur, dan bemerk je t daarna zelf.. ;)

Laatst bewerkt:
Waar vind je het PID nummer?

In mijn accubak staat het nummer HS009X (de eerste uitlevering)
Het begin van mijn serienummer is HC009X

De update naar V2.0 was geen enkel probleem.

Binnen binnen binnen,
Eergister kreeg ik een beletje dat mijn dx8 op de plank lag.
Gister opgehaald en natuurlijk een beetje naar gekeken, maar het lukt niet om te binden.
Ik sluit alles netjes aan en sluit de accu aan de de ontvanger gaat flikkere.
Dan zet ik de zender aan en druk ik de bind knop in, en dan staat er binden, maar na een secondentje of 5 gaat mijn motor alleen maar piepen( snel piepen).
Kan iemand mij helpen?

kijken of de spanning op de ontvanger niet verkeerd om zit ( flikkeren de led's iets flauwer )
en eerst bindknop indrukken dan pas zender aan !!

gr Martin.

Aha, 2.00 bug met servo in de hoek is me duidelijker. Het gebeurd (servo in de hoek) als je van geen vertraging naar een vertraging gaat en dan de flap schakelaar bedient. Op dat moment gaat de servo in de hoek.

Geprobeerd, maar als ik die omdraai en ik sluit me accu aan dan hoor ik 1 keer een piep en de ontvanger en sateliet gaan helemaal niet flikkeren en er gebeurd niks.
Eerst bind indrukken en dan aanzetten ook al gedaan helpt allemaal niks,
Nog andere tips?:p

Laatste tip,

Zorgen dat je een voeding ( accu ) gebruikt welke minstens 5volt geeft, met binden werkt slecht met kritische spanning.

Anders terug naar de winkel ( weet niet of je hem bij mij gekocht heb ?? MRHOBBY Ridderkerk ??? )

gr Martin

Andere accu geprobeerd en werkt ook niet.
Een filmpje gemaakt mischien dat jullie iets stoms van me zin.

Laatst bewerkt door een moderator:
er zijn zo'n5 wifi netwerken maar heel slecht singaal, maar ik weet niet hoe gevoelig zo'n ding is.
Kan het zijn dat er schakelartjes op mijn zender verkkerd staan?

Hij heeft het 1 keer gedaan maar toen deed het gas het niet maar hoogte en richtings roer deed het wel.

Back