Spektrum DX8

En 2.01 is uit :) Flap prog probleem met servo posities is opgelost, eens kijken of daarmee de bug die ik kon vinden ook is opgelost.......

EDIT: Probleem is er nog steeds............

Laatst bewerkt:
@ Richard78,

Hoi Ronald,

Bij mij was het inderdaad geen probleem om te updaten naar versie 2.0

Volgens mij heb ik ergens gelezen dat wanneer het updaten niet via de download lukt hij inderdaad terug moet. Volgens mij volgt Martin het draadje en anders zou ik contact op nemen met hem.Is het begin van je serienummer ook hetzelfde als die van mij?

Ja, mijn zender serienr. begint ook met HC009X.

Groeten, Ronald

Ook ik had problemen met updaten van 1.04 naar 2.0. Kreeg steeds de melding CHECK Availibility nadat ik PID# vanuit de accutray had ingevoerd. serie HA012X.
Maar PID# dat de zender software matig aangeeft is HC011X.
Nu dat er een nieuwe update 2.01 is kon ik opnieuw PID# invoeren. Zodoende nu de andere ingevoerd (HC011X) en kon ik WEL de update downloaden .
Zender ziet versie 2.01 en zover ik kan nakijken werkt alles.

groeten ,Jeroen

En 2.01 is uit :) Flap prog probleem met servo posities is opgelost, eens kijken of daarmee de bug die ik kon vinden ook is opgelost.......

EDIT: Probleem is er nog steeds............

Je kunt je mail beter naar D of GB sturen,
in USA krijgen ze zoveel meel dat ze dr nooit meer op reageren..

Inde rcgroupsdraad DX8 & DX10 zwerft de developer rond,
die sommige verdwaalde servicecalls zelf even via achterdeur oppikt.

V2.01 wil bij mij niet updaten. Al verschillende dingen geprobeerd, alle file's van het kaartje, en alleen V2.01 . Of wel de oude versies laten staan, de zender gaat gewoon aan, en gaat niet updaten.

Wat doe ik verkeerd?

Ik update handmatig, heb alle versies erop staan. Via het transfer sd menu.

Spektrum USA reageert wel goed op mail, duurt soms een paar dagen.

Bij mij deed de zender ook alleen de eerste update automatisch. Alle andere, en nu ook v2.01, zet ik op de geheugenkaart en vervolgens updaten in de zender zelf.

Thanks voor de reactie, ik heb het geprobeerd. Alles lijkt goed te gaan, tot hij begint met het logo en de balk. De balk zie je in een flits van een seconde, vervolgens gaat hij aan en draait nog steeds versie 2.00 .
Nog maar eens proberen, even opnieuw downloaden in dit geval, en eerst even het kaartje formatteren voor ik de versies er op zet.

Edit, nog steeds geen zin, tot en met de balk, die niet oploopt maar direct gaat de zender aan.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb HC009X als begin van het serienr en in de tray (de PID dus) staat HS009X.
De downloaden van update 2.0 en ook 2.01 lukte alleen als ik HC009X opgaf.
Het flashen ging vanzelf bij het aanzetten van de zender.

Gelukt.

Al spelende wilde ik ook (voor de zekerheid) de modellen exporteren. Helaas lukte dit niet, erg vreemd.
Andere SD kaart, en voila, ik kon exporteren. Dus hier ook maar de V2.01 op gezet, en de update ging prima.

Het kaartje (128MB) gaat maar in het grote ronde archief ;) .

Tja, goedkope sd kaartjes gaan soms zomaar stuk..... gelukkig kosten die zo goed als niets :)

Morgen kan ik wellicht ook testen op onze club met assan en dsm2. Als dat ook niet werkt ben ik bang dat ik een hele zooi dsm2 ontvangers te koop moet zetten :(

Hier ook net de update gedaan naar 2.01. Geen enkel probleem. Downloaden, op SD zetten, erin, zender aan en balk loopt. Even controleren en het scherm in de zender geef 2.01 aan. Wat heerlijk toch!

Kwam vanmiddag Richard78 op de vliegclub tegen.
Hij vertelde dat hij via het menu "Transfer SC card" zijn zender had geupdate.
Dit ook zo met mijn zender gedaan en het lukte :p :p.
Rijkwijdtetest gedaan op ± 40 meter, no problemo.
Daarna de Parkzone Corsair gemaidend en heerlijk gevlogen:banana: .
Super, nog bedankt Richard :thumbsup: .

Groeten, Ronald

@Tadango:

Nee, met m'n eigen SD kaartje.
De zender had voor de update de filenaam van versie 2.01 wel al veranderd in SPMTX104.SAX en heeft dit na de update naar 2,01 niet veranderd ??

Groeten, Ronald

AR6200, ingebouwd in een twister. Assan zender was een graupner met moduul. Zelfs met de assan zender tegen de ontvanger aan bleef het werken al had de sataliet het soms net even moeilijk.

Back