Spektrum DX8

Kan je bij de dx8 een servo positie veranderen in de zender? Ik kon dit met mijn oude FC18 maar vind dit terug bij de dx8.
Probleem is dat ik in mode 2 vlieg met vliegtuigen en mode 3 bij Heli's...of is daar een andere oplossing voor?

Laatst bewerkt:
Mode is niet per model in te stellen met de DX8. Dan zal je toch moeten denken aan een nieuwe Futaba, die kan dat wel........... of gewoon 2x een DX8 kopen :)

Kan je bij de dx8 een servo positie veranderen in de zender? Ik kon dit met mijn oude FC18 maar vind dit terug bij de dx8.
Probleem is dat ik in mode 2 vlieg met vliegtuigen en mode 3 bij Heli's...of is daar een andere oplossing voor?

Ik vlieg ook mode 1 voor vliegtuigen en mode 3 voor heli's.
Gaat prima.
Ik begrijp alleen de vraag niet.
Misschien wat duidelijker omschrijven?
Ben.

Ik vlieg ook mode 1 voor vliegtuigen en mode 3 voor heli's.
Gaat prima.
Ik begrijp alleen de vraag niet.
Misschien wat duidelijker omschrijven?
Ben.

De posities van de servo's in de zender zijn vast(denk ik) bij mijn FC-18 kan je deze veranderen van positie. Dus als servo van rudder op bv. gas staat, maar wil dit andersom kan je deze in de zender veranderen?

Hoe doe je dat in 1 zender zonder de zender te switchen van mode?

Dat lukt ook niet zonder van mode te switchen.
Wanneer ik switch van mode 1 naar 3 geldt dat natuurlijk voor de hele zender.
Omdat bij 1 en 3 de gasstick het zelfde is is dit een kleine moeite.
Het nadeel is wel dat, wanneer je van heli naar vliegtuig gaat of andersom, je wel de mode weer moet aanpassen.
Vergeet je dit dan heb je een probleem.
Bij mij nog nooit gebeurd omdat ik voor het vliegen de roeren (servo's) altijd controleer.
Ben.

Laatst bewerkt:
De posities van de servo's in de zender zijn vast(denk ik) bij mijn FC-18 kan je deze veranderen van positie. Dus als servo van rudder op bv. gas staat, maar wil dit andersom kan je deze in de zender veranderen?

Dat zal je de stekkers in de ontvanger moeten omsteken denk ik.
Anders gaat het volgens mij niet werken.
Ben.

Met de FC-18 kan je wellicht aangeven welke functie welke stick heeft. Met een FC-28 heb ik iemand ook zoiets zien doen.

nope, dat kan niet met een fc18.
middelmaat zender futaba, vaste servo bezetting op uitgang.
Bij fx18 kan per memory de mode opgegeven worden.

dx 8 storing

en ja nu ben ik aan de beurd ging heel de tijd goed ,en nu het zelfde probleem als al die andere rudder stuurt uit zichzelf?
en daar na na stil hangen op zijn plek met mijn trex 450 motor uit en aan en pits naar beneden ,deze zender gaat zijn eigen gang ,.
gelukkig iemand naast mij die het heeft meegemaakt.
dus wees op uw hoede want het was bij mij ook niet maar nu dus wel.
de ene keer is het goed en zo is het weer fout ,dus deze zender gaat ook retour naar spectrum vlieg er geen meter meer mee ,of ze moeten de schade gaan vergoeden?:confused::confused::2gunfire:

heb dit probleem ook gehad mode 1 en mode 3 .
ik had toen een futaba ff10 en dacht dat dat er wel op zal zitten bij die zender en prijs,maar niets is minder waar dus niet .
en dan iederekeer over schakelen van mode 1 naar mode 3 is wachten op problemen.
heb toen een andere zender er bij genomen voor mijn vliegtuigen.
momenteel een dx8 en ja hoor kan ook niet zonder omschakelen,vandaar weer een dx6 extra er bij voor de vliegtuigen ,en de dx6 werkt nog goed de dx8 niet, storingen .
dus leest net dat er wel een zender is die dat kan ,dus dat is het overwegen waard ?

Ik weet zeker dat er zender zijn waarbij je de functies van de knuppels per model kan instellen. De nieuwere duurdere futaba's moeten dat kunnen.

Met de T8FG bv. (zeker niet de duurste futaba zender) kan je per model naar hartelust wisselen wat je wil, kanalen, knuppels, schakelaars eigenlijk alles.
Je kan zelfs kanalen aan elkaar koppelen.

Back