Spektrum DX8

Dit moet niet met servo reverse want dan werkt je throttle cut ook niet correct, timer net zo. Ze kan helaas niet instellen dat je getrokken gas hebt op de dx8 zover ik weet..... als het niet in de handleiding staat zal je moeten solderen om de werking correct te krijgen wellicht.

Ai als dat echt zo is dikke - voor spectrum ;) de futaba kon dit wel.

Maar ach ik heb al een ideetje ( als het lukt) om het op te lossen zonder te solderen .
Voor de rest helemaal verkocht voor dit mooie speelgoed.

futaba heeft dat inderdaad wel netjes erin zitten. Spektrum denkt 99,99% aan de massen, futaba 90% en heeft dus meer ruimte voor de uitzonderingen.

Vanmiddag weer een tijdje samen met Aaalie gevlogen. Andere lokatie, andere weersomstandigheden, maar ook nu weer geen enkel probleem. We hebben DSMX, DSM2, met telemetrie gevlogen en geen enkel probleem gehad. Zeer tevreden over deze zender!

zolang je je antenne maar wel even een kwartslag draait tijdens het vliegen Rogier... Dat scheelt ook al een hoop!

futaba heeft dat inderdaad wel netjes erin zitten. Spektrum denkt 99,99% aan de massen, futaba 90% en heeft dus meer ruimte voor de uitzonderingen.

Futaba heeft het kanaal ompool-menu aan het begin van de ketting zitten,
dus knuppel signaal ompolen.

Spektrum heeft het servo reverse menu aan het einde van de ketting,
net voordat het signaal de deur uitgaat.

Dit is ook best wel verwarrend met bijv delta en dubbelservo menus.
Je regelt bij spektrum de richting van de servo, niet het kanaal

Laatst bewerkt:
Mijn probleem kan opgelost worden door heel de linker besturing stick 180graden te draaien het enige probleem is dan dat ik de trim knoppen op de printplaat moet solderen en dat zie ik niet echt zitten. misschien moet ik maar zonder timer vliegen.

al denk ik dat het voor spectrum niet zo moeilijk moet zijn om dit te programmeren. Ik vrees alleen dat ze dat voor mij niet gaan doen .

Niet alleen voor jouw wellicht maar er vragen wellicht meer mensen. Je kan het verzoek altijd insturen. Dit zou niet veel software werk moeten zijn, dus lijkt het me iets wat ze wel gaan toevoegen. De vraag is alleen wanneer.

al denk ik dat het voor spectrum niet zo moeilijk moet zijn om dit te programmeren. Ik vrees alleen dat ze dat voor mij niet gaan doen .

Niet voor jouw alleen nee.
Andy heeft t op zijn lange todo lijstje toegevoegd..

Daarbij willen ze ook de DX10 differentieren van de 8.
Dx10 krijgt alle nieuwe features en verzoeken, DX8 tijdje later.
[terwijl ik tussen de regels errug de indruk heb dat dit dezelfde codebase is]

Laatst bewerkt:
Ik weet ook dat ik niet alleen was natuurlijk. Maar ik vind het verdacht dat er zo weinig over te vinden is (weinig vraag is over het algemeen onbelangrijk voor dergelijke firma's). Ik heb zelf wel wat met ict en het kan echt niet zo een moeilijke fix zijn. Maar het blijft jammer dat ze dergelijke detailles vergeten ze hadden toch iets beter naar de concurrentie kunnen kijken).

voorlopig dus geen timer en wachten tot het werkt zoals ik het wil.

Hier ook géén problemen, en wel telemetrie!

ps. Volgens mij komt Futaba met telemetrie op zeer korte termijn.

Mmh, niek zijn reactie is al weer weg. Zover ik kan zien zijn de centrerings issue's een nulpunt probleem door een verkeerde mechanische afstelling. Had ik op hoogte ook al voorelkaar gehad. Kan ook door een niet goed gemonteerde potmeter oid komen. Het is mechanisch dus en geen enkel probleem lijkt me. Als het goed is is de kans klein dat het later alsnog optreed. Ook kan je er goed op controleren.

Debug scherm had ik ook alang gevonden maar dat moet helemaal niets oplossen ;) Is alleen leuk om alle schakelaren te controleren.

Hier ook géén problemen, en wel telemetrie!

ps. Volgens mij komt Futaba met telemetrie op zeer korte termijn.

Ik zie voor mij persoonlijk geen toegevoegde waarde in de telemetrie zoals deze op de dx8 is uitgevoerd.
Voor een heli in het algemeen zie ik het nut niet.
Maarja, wensen verschillen, kan me goed voorstellen dat het voor anderen weleens handig kan zijn.

Laatst bewerkt:
Als beveiliging / alarm is het zeker wel nuttig. Niet om even te kijken wat nu je accu spanning is nee ;)

Pas als je de daadwerkelijke hoeveelheid verbruikte Mah's op een alarm kan gooien wordt het echt interessant voor heli's.
En een behoorlijk voordeel t.o.v. een conventionele timer.

Back