Spektrum DX8

Vreemd inderdaad, het probleem is dus met 1 toestel en niet met meerdere?
Weet je zeker dat je brown-out bedoelt? Een brown-out is als de spanning op je ontvanger te ver weg zakt (<3.1v), de ontvanger gaat naderhand knipperen en dat geeft dus aan dat je een probleem hebt met de stroomtoevoer.

Alleen als ik met parkflyer ontvangers te ver vloog, 1 keer. Op welke afstanden vloog je ongeveer toen het gebeurde in die 3 gevallen?

Ik heb gisteren heel even een motor storing gehad met een 6200. Nu vloog ik ook met alle electronica en metaal tussen zender en ontvanger maar dat moet geen probleem zijn. Motor viel nog geen seconde uit en alles werkte daarna nog prima. Als dat het hold probleem is is dat voor langzamere kisten geen enkel probleem.

Nu vloog ik ook met alle electronica en metaal tussen zender en ontvanger maar dat moet geen probleem zijn.

2,4ghz is niet storingsvrij maar minder storingsgevoelig. Kortegolf kan in theorie niet door of om jouw metaal en electronica heen. In praktijk werkt het gelukkig een stuk beter.
Ik denk dat je hier gewoon een hold hebt gehad. Is mij ook overkomen met een park-ontvangertje op ruim 500m hoogte.

Dit was een stuk dichter bij en de kist had nooit problemen met de vorige zender. De regelaar is wel twijfel achtig :)

Weet iemand waar ik aan een Nederlandse handleiding kan komen van de Spektrum DX8 aub :confused: . Ik dacht ergens gelezen te hebben dat iemand de vertaling had gedaan en je hem bij hem kon downloaden mits een vergoeding, hopelijk heb ik dat niet gedroomd. :rolleyes:

Groetjes ReneDL

Absoluut. enige probleem dat er was, is met oudere zenders van bepaald type. Die hadden probleem met de AR500 en AR6xxx (en die orange dingen).

Mijne heeft dat probleem ook. Service is echt perfect. Vriendelijke kerel, die zorgt dat zender opgehaal en weer teruggebracht wordt. At no costs.

Echt top service voor top zender ;)

De versie die je nu koopt heeft dit probleem niet meer. Een 2e handse misschien wel, maar service geld ook daarvoor.

Grtz

b

ok maar al met al is het nu wel de moeite om een dx8 aan te schaffen???

Hangt ook een beetje van je persoonlijke keuze af.
Heb je naast je gewone modellen veel "BNF" modellen (zoals E-Flite, Parkzone, enz...) dan ligt de keuze voor een DX8 of andere Spektrum voor de hand.
Los van software en andere probleempjes met de DX8,
Mijn persoonlijke bevindingen:
Ik gebruik mijn DX8 hoofdzakelijk voor "BNF" modelletjes.
De DX8 is een knappe zender, knap menu, maar vindt de interne afwerking speelser (of goedkoper) uitgevoerd dan in bvb. een DX7.
De stuurknuppel mechanismen (stick's) zijn m.i. niet zo goed als bvb.in de DX7Moeilijk naar je eigen gevoel af te regelen, ik gebruik graag soepele veerspanning maar wanneer ik ze zo soepel wil afstellen als bij mijn Futaba FF10CG dan heb ik bij de DX8 een probleem rond het middelpunt, de stick heeft dan op een bepaald moment geen veerspanning meer rond het middelpunt.
Het grote pluspunt van een DX8 is dat je zelf de software kan Upgraden en instellingen voor modellen kan downloaden. Maar dat kan je bvb ook met een Futaba T8FG
Conclusie:
Mogelijk een beetje bevooroordeeld omdat ik al meer dan 30 jaar Futaba gebruiker ben, De DX8 is al bij al zeker een knappe zender maar als ik moest kiezen tussen mijn DX8 en mijn Futaba FF10CG dan koos ik voor de Futaba.

Laatst bewerkt:
Hallo,

Ik heb in het begin enige problemen gehad met mijn dx8 m.b.t de software die moest geupdate worden. Dit zou niet meer het geval zijn bij de nieuwe geleverde zenders.
De DX8 is in mijn ogen een zeer goede zender voor zijn geld.
Het afregelen van de stick's is inderdaad iets moeilijker dan bij mijn vorige zender, maar ik kan ze toch perfect naar mijn zin zetten.
De bediening vindt ik perfect, zeer intuïtief opgebouwde menu structuur.

Ik ben niet zo vertrouwd met andere merken, ik heb hiervoor altijd Graupner zenders gehad, maar vindt tot nu toe de dx8 zeer makkelijk in gebruik.

Johan

Hier ook goede ervaringen tot nu toe. Enkele weken in gebruik, en flink wat vlieguren achter de rug, en geen enkel probleem ondervonden, ook niet met oude ontvangers, en zelfs niet met goedkope compatibele Orange ontvangers.

Ik merkte dat de rol wat bewoog bij uitsluitend gas geven dus de zender eens opengemaakt. Dan merk je een groot nadeel van spektrum : geen vergulde contacten. De stekers op de potmeters ingespoten met contactspray en weg storing. Ik zie dit ook op de satelieten. De hobbyking kabels zijn zelfs beter dan de originelen! Wel erg jammer, had zoveel beter kunnen zijn. Ik ga alle satelieten dus controleren, ik heb het al eerder gemerkt op andere toestellen.

In mijn DX8 kan ik een selectie maken tussen EU-328 en FR-328. weet iemand wat hier het verschil is?

Heeft dit te maken met het vermogen van de zender?

In mijn DX8 kan ik een selectie maken tussen EU-328 en FR-328. weet iemand wat hier het verschil is?

Heeft dit te maken met het vermogen van de zender?

Ja dat klopt, FR-328 is voorzien voor Frankrijk en EU-328 de overige Europese landen. Frankrijk staat minder zendvermogen toe als ik mij goed kan herinneren.

Fr heeft idem vermogen als NL, maar zend op minder 'subfrequenties'. Technisch gezeur, maar essentie: gewoon op EU, want met FR schiet je niks op.
Helaas kan je niet kiezen voor US (want die hebben meer zendvermogen). Dit is technisch geblokkeerd.

Back