ok maar al met al is het nu wel de moeite om een dx8 aan te schaffen???
Hangt ook een beetje van je persoonlijke keuze af.
Heb je naast je gewone modellen veel "BNF" modellen (zoals E-Flite, Parkzone, enz...) dan ligt de keuze voor een DX8 of andere Spektrum voor de hand.
Los van software en andere probleempjes met de DX8,
Mijn persoonlijke bevindingen:
Ik gebruik mijn DX8 hoofdzakelijk voor "BNF" modelletjes.
De DX8 is een knappe zender, knap menu, maar vindt de interne afwerking speelser (of goedkoper) uitgevoerd dan in bvb. een DX7.
De stuurknuppel mechanismen (stick's) zijn m.i. niet zo goed als bvb.in de DX7Moeilijk naar je eigen gevoel af te regelen, ik gebruik graag soepele veerspanning maar wanneer ik ze zo soepel wil afstellen als bij mijn Futaba FF10CG dan heb ik bij de DX8 een probleem rond het middelpunt, de stick heeft dan op een bepaald moment geen veerspanning meer rond het middelpunt.
Het grote pluspunt van een DX8 is dat je zelf de software kan Upgraden en instellingen voor modellen kan downloaden. Maar dat kan je bvb ook met een Futaba T8FG
Conclusie:
Mogelijk een beetje bevooroordeeld omdat ik al meer dan 30 jaar Futaba gebruiker ben, De DX8 is al bij al zeker een knappe zender maar als ik moest kiezen tussen mijn DX8 en mijn Futaba FF10CG dan koos ik voor de Futaba.