Spektrum DX8

Ja idd.

Daarom heb ik toen ik wat langer in de VS was een DX8 daar terug moeten brengen. Daar zit alleen US vermogen op. En ik wil geen gedonder hier op de vliegclub, verzekering etc. Staat sticker op: not for in EU en ook ander typenr dan het CE certificaat dat voor Europa geldt.

Maar het verschil US/EU is vrij klein hoor. Twee keer meer vermogen is niet twee keer meer bereik ;).

Toen ik over ging van de DX6i (die wel op US vermogen kan in EU toegelaten model, en ik dus in bepaalde situaties even op US power zette) op DX8, heb ik wel in een toestel dat snel hoog gaat een parkflyer Rx vervangen door een full range. Just to be sure......

... ik zou die US dx8 nooit hebben omgeruild voor een EU exemplaar. Niemand die merkt op hoeveel vermogen je zend toch!? Ik zou gewoon genieten van de extra 'zekerheid' die een beetje meer zendvermogen geeft en het nergens over hebben.

EINDELIJK!!!!!!!!!!

Btw, iemand zin in een puzzel?

Ik zoek een mix oplossing voor de volgende wens:
Ik heb een kunstvlucht zwever met motor. In het begin vlieg je op de motor dus de gas knuppel moet het motorkanaal aansturen. Het is een brandstof motor dus throttle cut moet werken. Aan het eind van de motor loop moet de motor uit en mag het gas kanaal niet meer luisteren naar de gasknuppel (ivm koel procedure). Dit is vrij eenvoudig maar nu komt het leuke : Ik heb ook spoilers. De spoilers moeten in blijven als de motor loopt. Als de motor uit gaat vanaf idle wil ik ook niet dat de spoilers opeens omhoog klappen (gas dicht is spoilers, volgas is in). Dus ik wil een 3 standen schakelaar gebruiken ervoor. Stand 1 : Motor bediening en spoilers in, Stand 2 : Motor idle en spoilers in, Stand 3 : Motor idle en spoilers bediend via gas kanaal. Voglas is spoilers in, gas dicht spoilers uit. Ik wil ook maar 1 schakelaar hoeven te bedienen zodat je niet in de was komt.

EINDELIJK!!!!!!!!!!

Btw, iemand zin in een puzzel?

Ik zoek een mix oplossing voor de volgende wens:
Ik heb een kunstvlucht zwever met motor. In het begin vlieg je op de motor dus de gas knuppel moet het motorkanaal aansturen. Het is een brandstof motor dus throttle cut moet werken. Aan het eind van de motor loop moet de motor uit en mag het gas kanaal niet meer luisteren naar de gasknuppel (ivm koel procedure). Dit is vrij eenvoudig maar nu komt het leuke : Ik heb ook spoilers. De spoilers moeten in blijven als de motor loopt. Als de motor uit gaat vanaf idle wil ik ook niet dat de spoilers opeens omhoog klappen (gas dicht is spoilers, volgas is in). Dus ik wil een 3 standen schakelaar gebruiken ervoor. Stand 1 : Motor bediening en spoilers in, Stand 2 : Motor idle en spoilers in, Stand 3 : Motor idle en spoilers bediend via gas kanaal. Voglas is spoilers in, gas dicht spoilers uit. Ik wil ook maar 1 schakelaar hoeven te bedienen zodat je niet in de was komt.

Je bent op het verkeerde forum. Stel deze vraag, in het engels, op Spektrum DX8 & DX10 - Page 747 - RC Groups

daar zitten een aantal experts.
(hoewel ik me serieus afvraag of jouw wens wel te realiseren is op een dx8)

Ja, dat is het zeker (heb al een oplossing gevonden ;)) maar ik ben vooral ook benieuwd naar de ideeen van anderen :)

Vraagje aan de mensen die de dx8 van binnen kennen.
Is het mogelijk om de gear schakelaar en de trainer butten van plaats te wisselen? dit omdat ik de trainer wil gaan gebruiken als preset voor mijn f3k modellen. Dus die hou ik in tijdens de eerste sec van mijn worp en moet dus wel makkelijk berijkbaar zijn.

zeker wel! Hier was ik naar op zoek maar nog niet gevonden. Zie deze foto:
a4191428-191-adjusting%20DX8%20stick%20tension%202%20006.jpg

daaruit maak ik op da ik dus gewoon de schakelaars kan losdraaien en omwisselen. Scheelt weer. bedankt!

Ombouw is al klaar. Erg makkelijk te doen. Voor andere de dit willen doen, denk eraan eerst de accu te ontkoppelen. Nu nog even het bijgeleverde stickervel weer opzoeken en de goede stickers weer bij de goede knoppen plakken ;)

Vandaag de SPMA9575 (Altitude sensor) besteld, wanneer deze ook als variometer te gebruiker is post ik dat hier (komt in m'n zwever).

Laatst bewerkt:
Net een DX8 met 2 stuks AR8000 (actie) besteld. Heb er nog Phoenix simulatie bijgekocht, kan ik misschien toch eens leren vliegen....

Ben heel benieuwd naar dit setje, en vraag me af of het instellen van deze zender voor mijn 450 en 500 helis eenvoudig is?

Groet,

ETienne

Net een DX8 met 2 stuks AR8000 (actie) besteld. Heb er nog Phoenix simulatie bijgekocht, kan ik misschien toch eens leren vliegen....

Ben heel benieuwd naar dit setje, en vraag me af of het instellen van deze zender voor mijn 450 en 500 helis eenvoudig is?

Groet,

ETienne

Programmeren???? Je kunt de 450 instellingen gewoon downloaden naar je sd kaart vanaf de spektrum dx8 site, waar je ook de firmware updates kunt downloaden.
Dan hoef je alleen alles na te lopen of het klopt qua uitslagen op je cyclic en je gain van je gyro op 70% zetten in HH mode om te beginnen... DAn je gain verlagen tot de staart niet meer kwispelt....
Suc6 met je DX8! Mij bevalt ie uitstekend na met een dx6i en dx7 te hebben gevlogen met mijn 450 pro....

Ombouw is al klaar. Erg makkelijk te doen. Voor andere de dit willen doen, denk eraan eerst de accu te ontkoppelen. Nu nog even het bijgeleverde stickervel weer opzoeken en de goede stickers weer bij de goede knoppen plakken ;)

Zat er een stickervel voor de knoppen/schakelaars bij?
Ik had alleen 1 groot stickervel met dx8 en spektrum reklame...

Programmeren???? Je kunt de 450 instellingen gewoon downloaden naar je sd kaart vanaf de spektrum dx8 site, waar je ook de firmware updates kunt downloaden.
Dan hoef je alleen alles na te lopen of het klopt qua uitslagen op je cyclic en je gain van je gyro op 70% zetten in HH mode om te beginnen... DAn je gain verlagen tot de staart niet meer kwispelt....
Suc6 met je DX8! Mij bevalt ie uitstekend na met een dx6i en dx7 te hebben gevlogen met mijn 450 pro....

Wow, dat is geweldig. Kan je ook de settings voor 500 modellen downloaden, al denk ik dat deze vrijwel identiek zijn?

Bedankt voor de tip!

Groet, ETienne

Updaten of niet?

Ik heb nu nog firmware 2.01 op mijn DX8, is updaten naar 2.03 een goede zet of gewoon lekker verder vliegen met 2.01?

Back