Spektrum DX8

Mmh, bedenk me nu net dat DSM2 receiver en DSMX ontvanger niet samen werken....... 1 keer raden wat ik heb gedaan met mijn AR8000? Sataliet van een AR6200 gebruikt. Werkt gewoon prima.... Misschien omdat het op DSM2 gebind is? En die DSMX receiver op een DSM2 ontvanger werkt ook, gaat in DSM2 modus dan? Geen idee wat sprektrum bedoeld met dat het niet samen kan....... werkt hier anders prima.

Ik kon niet wachten om V2.0 te proberen, dus uiteraard net thuis, en direct downloaden. In de zender gepropt.
Vervolgens DSMX selecteren in de Tantalus instelling, maar hij stond al op DSMX.
Toen de AR6255 in bindmodus, en de zender in bindmodus aan. Hij staat ook nu ook op DSMX in het hoofdscherm.

Bindplug er uit. Alles weer aanzetten. En... ASSAN aan.
Rangecheck... And I think we have a winner!!!

Morgen eens zien of het weer het toelaat om uitgebreider te testen.

Vriendelijke groeten,
Aldert

hoe ziet het er bij jullie uit als je kijkt naar de Fades en Holds in DSMX?
Je ziet dan links ook A B L en R staan wat voor getallen komen hierachter te staan?

Wat de satellieten betreft, ik heb gelezen dat er nu twee types zijn: dsm-x en dsm2. Als je op de site van horizon hobby kijkt dan vind je ook de speciale dsm-x variant, ziet er ook een beetje anders uit.
De satelliet die bij de dx8 geleverd wordt is zo eentje, maar dan nog in het oude huisje.
Ik zou die dus niet zomaar uitwisselen met een andere.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik kon niet wachten om V2.0 te proberen, dus uiteraard net thuis, en direct downloaden. In de zender gepropt.
Vervolgens DSMX selecteren in de Tantalus instelling, maar hij stond al op DSMX.
Toen de AR6255 in bindmodus, en de zender in bindmodus aan. Hij staat ook nu ook op DSMX in het hoofdscherm.

Bindplug er uit. Alles weer aanzetten. En... ASSAN aan.
Rangecheck... And I think we have a winner!!!

Morgen eens zien of het weer het toelaat om uitgebreider te testen.

Vriendelijke groeten,
Aldert
Dat zou heel mooi zijn!
Had eingelijk ook niet anders van hun verwacht, je mag toch verwachten dat je een stukje gedegen electronica koopt....

Wat de satellieten betreft, ik heb gelezen dat er nu twee types zijn: dsm-x en dsm2. Als je op de site van horizon hobby kijkt dan vind je ook de speciale dsm-x variant, ziet er ook een beetje anders uit.
De satelliet die bij de dx8 geleverd wordt is zo eentje, maar dan nog in het oude huisje.
Ik zou die dus niet zomaar uitwisselen met een andere.

Ik kan alleen bedenken dat ALLE onderdelen DSMX moeten zijn om DSMX in te schakelen, zoniet dan werkt alles op DSM2. Satalieten zijn dus wel uitwisselbaar dan. Ik gebruik ze ook doorelkaar nu (omdat ik nog geen idee had dat de AR8000 + sataliet DSMX was) en dat gaat zonder probleem.

Laatst bewerkt door een moderator:
Klopt, ik bedoelde dus als je DSM-X wilt gebruiken je niet zomaar de satelliet van de AR8000 moet uitwisselen met die van bv de AR7000.

Het schijnt dat de Orange ontvangers van Hobbycity niet meer willen binden na de 2.0 update. Zie duits forumlink van post #398.

Laatst bewerkt:
Aha, dat is logisch want het bind protocol is aangepast. 1.04 erin, binden en 2.00 er weer in. Op DSM2 binden zal wel niet werken... vanavond eens proberen, heb er nog 1 los liggen.

Ik heb ook geen DSMX setup op het moment. Daarnaast moet je in hetzelfde toestel op dezelfde dag onder dezelfde omstandigheden testen voor een goed beeld. Ik weet wel dat ik toch wat onrustig wordt als spektrum zegt dat 50 F's in een vlucht normaal kan zijn met DSMX. Alarm begint ook pas bij 10 maar ik vindt 3 al teveel (ook al merk je daar nog helemaal niets van).

Klopt, ik bedoelde dus als je DSM-X wilt gebruiken je niet zomaar de satelliet van de AR8000 moet uitwisselen met die van bv de AR7000.

Het schijnt dat de Orange ontvangers van Hobbycity niet meer willen binden na de 2.0 update. Zie duits forumlink van post #398.

Zojuist een Orange ontvanger gebind met versie 2.0 in mijn zender.
Geen enkel probleem. Tijdens het bindproces zie je dan naast de snelheid DSM2 staan.
Zou ook vreemd zijn wanneer ze niet meer werken want dan zou je ook geen enkele DSM2 ontvanger van Spektrum zelf meer kunnen aanschaffen en binden...toch?

Hmm ja zit wat in maar bij mij werkt ie. Geen test verder gedaan als rijkweidte bv maar hij binde hem erg snel zelfs. Ben benieuwd naar andere ervaringen.

Klinkt goed allemaal! Binnenkort ook maar eens snel de update erin jagen.

Mmmh, ben net iets minder blij geworden met de update. Ik heb een serieuse bug gevonden waardoor ik nu schade heb, gewoon op tafel!

Ik las in de update dat delta mixer met flap zou moeten werken. Dus de zwever van de plank gehaald en eens gekeken hoe het nu ging. Ik merkte dat de servo's gek bewogen? Rolroeren bewogen ook met flap mixer en de flaps reageerden niet op de instellingen in de flap mixer. Een paar keer met de flap schakelaar heen en weer en alles werkte goed maar opeens schoten de flap servo's in de hoek, en tandwielen kapot. Model in de zender compleet gereset en de ontvanger ook maar het hielp niet, blijft niet reageren zoals verwacht. Als alles is ingesteld werkt het goed en kan ik niets geks merken maar in het flap mixer menu gebeuren gekke dingen. Ook reageerde het menu gek, de roller bleef hangen leek het. Ook klopte RAL en LAL niet, die moeten andersom aangesloten...... dat vindt ik ook gek.

Ik ga nog eens goed de rest controleren....... ik hoop dat het bij 2 servo's blijft.

Het zit in andere modellen ook, ook na een reset van het model.

Geniaal wel dat je alle firmwares op de sd kan zetten en makkelijk kan switchen. Met v1.04 werkt alles weer normaal dus die blijft er voorlopig op.

Zou iemand deze flap bug kunnen testen?

Back