Spektrum DX8

Eigenlijk wilde ik vanmiddag even vliegen, en had hem dan ook zo in de lucht gesmeten. Het kwam er helaas niet van. Na je bericht net te hebben gelezen was ik blij dat ik niet heb gevlogen vanmiddag.
Toch net even alles geprobeerd, maar alles lijkt nog net als ervoor te werken.
Even een leeg model er bij gepakt, lekker aan het instellen, van alles nog extra gemixt, maar alles doet het zoals ik denk dat het hoort. Nog geen bug kunnen vinden...

Ook klopte RAL en LAL niet, die moeten andersom aangesloten......

En dat viel me in 1.04 wel op, daar was dit zeker weten ook zo! Ik heb me er verder niet druk om gemaakt... zolang het maar werkt. Maar nu toch maar in de gaten houden.

OK, in 1.04 heb ik de delta mixer nooit zover gebruikt dat ik daar achter kwam. Als ik alles nu test zie ik ook niets geks behalve die flap mixer waarvan de flap instellingen niet direct worden overgenomen. Ik ga er alleen niet achter willen komen in de vlucht, met dan flaps in de hoek ;)

T lijkt M$ wel?! Geen DX8 kopen vooor v2.1 of 3 dus... Of 7, de huidige M$ versie waar ik nu naar kijk..

Tja, alleen de delta mixer doet nu gek (zover ik kan merken alleen tijdens het instellen maar dat weet je nooit zeker!). Je kan temniste eenvoudig downgraden, iets wat bij een hoop systemen niet meer wil tegenwoordig :(

Gaat flashen goed? ik lees ook dat een 2e flash vd zelfde software beter gaat,
net alsof ze aan t eind vd flash geen hash contole van t firmware memory hebben gedaan..

Laatst bewerkt:
Let goed op met het invullen van het PID nummer.
Het lijkt erop dat er bepaalde series terug moeten om firmware te upgraden die niet via de Sd kaard geupdate kan worden.
RC Groups - View Single Post - Spektrum DX8 & DX10
RC-Heli Community - Einzelnen Beitrag anzeigen - Spektrum
Kennelijk zitten er ook weleens verschillen tussen de PID in de battery tray en bijvoorbeeld in het menu en intern zijn er nog 2 te vinden. Weet niet welke PID je moet hebben voor de upgrade.

Wanneer je de verkeerde PID invult kun je waarschijnlijk zonder probleem de firmware upgraden. Maar of het dan ook goed werkt...

PID invullen? Je moet je zender registreren met het serie nummer uit het menu dus dat kan maar 1 zijn. Dan download je de software voor je zender en flashen maar, kan niet missen lijkt me.
2e flash dacht ik ook nog aan maar ik neem aan dat er een crc check oid in zit. Zoniet dan flash ik hem noooooooit weer.

Laatst bewerkt:
Dat is een type nummer, heb ik nergens hoeven invullen dacht ik (wellicht als 1e deel van het serie nummer).

Okay. Klinkt allemaal heftig.

Zou iemand het in Jip en Janneke taal willen omschrijfen? En wat nu te doen? Bij mij werkt het prima... maar zo laten dan? Of wel blijven updaten als er weer een nieuwe versie uit is?

Als je echt je eigen serienr hebt ingevuld en daarna kon je de boel downloaden zou ik me niet druk maken.

Tadango, Dat typenummer is idd een onderdeel van de hele code die je moet invullen bij de registratie. Snap ook niet waarom sommige mensen iets anders in zouden vullen dan dat er in het menu staat maar kennelijk doen ze het.

Zoekende, zou je pid nummers HS008X, HS009X, HA011X en HC011X beter kunnen vermijden,
deze moeten teruggestuurd worden voor een firmware update van 1 van de 3 andere uP's die niet per SD te bereiken is.
In totaal een 400 zenders waar wat mee kan zijn.

De SD update alleen de user software --> scherm en servo processing.

Kadengo, hoe zijn de kwaliteit van de knuppels? Lees ik ook wat gemopper over.

Laatst bewerkt:
Lekker dan, HC011X heb ik maar in de accu bak stond een 012 nummer. Firmware update werkt verder wel goed en is normaal te bereiken. Mijn zender is ook vrij nieuw, zou gek zijn als die ook terug moet. Ik zal eens afwachten wat ik als antwoord van spektrum krijg.

Knuppel kwaliteit is goed, zie ik niets verkeerds aan. Sommigen mopperen overal over :) Ze zijn verstelbaar in hoogte weerstand en voelen heel netjes aan.

Jij hebt een mode 1, of zelf omgebouwd?

Schijnt alleen in mode 2 te koop te zijn, dit vind ik dan ook zon leuk puntje in v2.0:

• Mode-Change Recalibration – When changing between Mode 1 and Mode 2,
the throttle and elevator sticks were calibrated to different tolerances than during
factory calibration

Laatst bewerkt:
2048 resolutie, heeft die zoals de DX7SE dan ook geen trainer uitgang meer?

Zit de lader in t ding zelf? Lipo zonder balans stekker? (auw)

Laatst bewerkt:
2048 resolutie, heeft die zoals de DX7SE dan ook geen trainer uitgang meer?

Zit de lader in t ding zelf? Lipo zonder balans stekker? (auw)

Er zit gewoon een trainer aansluiting op.
Lader zit idd ingebouwd en de lipo die te koop is heeft zn beveiliging aan boord dus geen probleem...

Laatst bewerkt:
Back