Dat zou hopenlijk een uitzondering zijn....
Dat verwacht je van goedkope HK zenders, maar niet van een merk als Spectrum.
Even borgen met wat kit.
Gaat blijkbaar niet helemaal op, je krijgt waarvoor je betaald, dat roept men altijd bij die goedkope zenders als er weer eens wat loos is
Zo zie je maar weer, niets is zeker...
Lol.
Bij deze. Het stekkertje dat aan de potmeter van het betreffende kanaal gemonteerd zit, zat niet helemaal goed.
Het gaat om deze midden in beeld, inmiddels goed gemonteerd:
Als je de stekker normaal op z'n plek drukt is borgen absoluut niet nodig.
De oorzaak... ik weet het niet, mogelijk heb ik er zelf met m'n niet Chinese vingers tegenaan gezeten toen de zender eerder open is gemaakt.
Noemenswaardig vind ik dat als je vraagt bij je LHS naar het euvel, dat deze meteen telefonisch kontakt opneemt met de Importeur (dat hoeft niet in het Chinees). Dat deze het euvel herkent, en dat deze mij persoonlijk (aan de telefoon) kan uitleggen hoe het euvel te verhelpen is. En dat ging ook niet in het Chinees

.
Probeer dat maar met je eigen import (HK) zender...
Om bij de stekker te komen verwijder je de 6 schroeven van de achterdeksel, twee daarvan zitten "verstopt" onder de rubber grips. Vervolgens verwijder je een klein printje (twee kleine schroefjes) aan de bewuste kant, en de knuppelbeschermkooi (4 schroefjes). Je kan nu heel gemakkelijk bij het stekkertje komen. Deze heb ik losgehaald, en weer goed op zijn plek gedrukt.
Als dit te snel gaat, het hele verhaal staat ook in de gebruiksaanwijzing hoe je de zender opent en bij de knuppels kan komen. In vele talen, maar uiteraard ook in het Nederlands. E.e.a. door foto's ondersteund.
Eigenlijk is het te klein om te noemen, maar misschien dat ooit iemand hier iets aan heeft. Het zijn mijn bevindingen, leuk voor het DX8 draadje, we zijn tenslotte kritisch en de zender word nauwlettend door menig modelbouwer in de gaten gehouden.
Vriendelijke groeten,
Aldert