tsja, het is alweer ff geleden dat ik wat gepost heb maar nu moet het er dan toch maar van komen.
Vorige week ging zacht uitgedrukt "ff niet zo lekker"
Samen met mijn broer ff naar het veld geweest, hij zou een stukje filmen, dat heeft hij ook gedaan (nog bedankt daarvoor) maar dat filmpje plaats ik hier niet, ik ben het zat om er naar te kijken...
Er stond een lekker briesje, maar achteraf misschien nét iets teveel voor mijn vliegervaring met de spinning birdy.
Al moet ik wel zeggen dat ik de dag ervoor ook met ongeveer dezelfde wind heb gevlogen en dat ging prima, maar dat was op een andere locatie, en op mijn "eigen" veldje was het op een of andere manier véél turbulenter.
afijn... na een paar keer gegooid te hebben wilde ik de birdy neer zetten echter had ik hem een flink eind voor me uit gevlogen maar ik dacht dat ik nog wel genoeg hoogte had om hem met de kont in de wind te keren en zo terug te vliegen.
Dat bleek dus niet te gaan en hij plantte zich met zijn neus in het gras, jammer genoeg niet rechtuit maar precies in de bocht.
Het klonk als een vrij ongunstige landing maar na alles goed nagekeken te hebben kon ik niets bijzonders ontdekken, dus hup, vingers achter de werpstift en omhoog....dacht ik

Ik neem een aanloop, begin de draai, draai door, leg de birdy recht in de wind en met dat ik loslaat hoor ik kkkkgggraaaak !!! :?
En ik zie de romp rechtuit gaan en de vleugel dwarrelt recht voor mijn neus naar beneden.
Mijn wereld stond even 2 seconden stil... (lekker dramatisch geschreven he

)
resultaat:
De totale schade:
Romp in 3 stukken
Stuk uit de achterlijst van de vleugel gescheurd, gelukkig heel erg beperkt.
Roerhoorntje uit het hoogteroer getrokken
Stuurkabeltje gebroken
1 servo kapot
1 gekrengt ego.
Thuis gekomen heb ik allereerst alles maar eens in de schuur neergelegd om er vervolgens een dag niet naar om te kijken.
De volgende dag ben ik nog eens goed naar de brokstukken gaan kijken en besefte dat het niet zo verschrikkelijk was als ik in eerste instantie dacht en ben dan ook direct begonnen met "Operatie Spinning Birdy"
De romp zit alweer van voor tot achter in de lijm, echter mis ik een foto dus hier moeten jullie het mee doen.
Het gat in de achterlijst heb ik netjes recht gesneden zodat het makkelijk op te vullen is met 2 stukjes balsa, die daarna in vorm geschuurd worden:
De romp krijgt aan de binnenkant van het beschadigde deel nog een dun glasmatje voor de zekerheid.
Ik hoop de spinning birdy eind van deze week weer vliegklaar te hebben.