Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Qua aansturing, het is al voorgedaan bij het origineelBedankt Jeroen!
Inderdaad moet er hier en daar een mouw aan gepast worden. Wel allemaal kleine dingetjes, nog geen schokkende dingen tegengekomen.....wel zelf blijven opletten natuurlijk [emoji4]
Ik heb 0 ervaring met autocad, anders zou ik tijdens het bouwen misschien meteen wijzigen kunnen doorvoeren.....sweet dreams...
Langzame vorderingen. Stabilo kan bijna gesloten. Even nadenken over de scharnieren.
Bekijk bijlage 425909
Kielvlak moet deels worden ingedekt om deze stijf te krijgen. Daarna, eenmaal op de romp geplaatst, moet deze verder worden afgemaakt.
Rds voor de staart laat ik helemaal vervallen. Voortschrijdend inzicht heet dat[emoji56].
Volgende keer weer verder met stabilo, kielvlak en roeren.
Hoofdliggers zijn 5x5mm grenen latten. De 1op4.5 versie had 6x6mm latten.Zijn die hoofdliggers niet wat dun?
Aha, beuksa....Wordt volledig balsa 1.5mm ingedekt en uiteindelijk met glasweefsel bekleed.
2mm had eigenlijk de voorkeur. Maar die ik heb liggen zijn rond de 70 gram per plankje van 1000x100mm.....kan ik beter eikenhout pakken denk
Vleugelverbinder is wat aan de zware kant.
Zijn die hoofdliggers niet wat dun?
Ik kan geen tekening inzien van Brian Taylor.Hoeveel weegt die balk wel niet?
Moet je voor de gein eens op een tekening van hem kijken hoe Taylor dat doet . . .
Een millimetertje meer had ik niet gek gevonden.
Maar met een goede, aan alle eisen voldoende webbing, aan de voor- en achterzijde, en als het effe kan de ruimte tussen de liggers opgevuld: dan heb je een hele sterke ligger (volgens mij).
Succes!
jan.
"....we maken voortgang, maar niet vlot....
Dat gaat bij deze kist niet goedkomen denk ik.De vleugelverbinder bij zijn (Taylors) P-47 (ooit begonnen te bouwen, vleugel half af) was 4 mm hard balsa, tussen de liggers, aan beide zijden 1 webbay diep.
Da's wel even andere koek . . .
jan.
Draai maar eens een stikken looping en trek de conclusie uit de brokstukken. De romp hangt er tussen namelijk.Waarom maken we ons zulke zorgen om de verbinding tussen de twee vleugelhelften?
Meestal lopen vleugels taps toe en zit de meeste lift dus bij de wortel, en levert de tip maar weinig lift.
Je zou zeggen: de wortel wil harder omhoog dan de tip.
Waar zit de denkfout?
jan.