Bouwverslag Spitfire L.F. Mk.IXc ⇨ 322Sqn | NEIAF H-64 / NH188

.
Van de buitenste vleugelpanelen de "false leading edge", de webbings en de klossen voor de retracts ingebouwd:

full

Het middenstuk is inmiddels ook in elkaar gelijmd.
Dit deel heb ik steeds een stukje tussendoor gedaan en het was steeds te weinig om een foto van te nemen...
En toen was het klaar en had ik geen bouwfoto`s... :rolleyes:

full

full

Daarna de drie vleugeldelen samengevoegd:

full

En de vleugel is nu uit 1 stuk:

full

Groeten, Ramses
.

.
Even weer een overzicht van de Spitfire in de huidige staat:

full

full

full

full

Groeten, Ramses
.

Begint al een behoorlijke kist te worden. Welk type retracts ben je van plan in te bouwen ?

Mvg,

Bart

Uiteraard volg ik jouw spit met grote belangstelling ,na een afwezigheid van enkele maanden volg er spoedig op dit forum vorderingen van mijn spit brian taylor mk9.
gr, john.

.
@Bart83 : Ik ga er elektrische retracts inbouwen, maar ik heb nog geen keuze gemaakt specifiek welk merk of uitvoering.

@vogelman : Bedankt! Ik ben benieuwd naar de vorderingen van jouw mooie BT Spitfire!

Groeten, Ramses
.

Altijd een genot jouw bouwkunsten te zien vorderen hier Ramses.
Ga lekker zo door ik geniet :bier:

Groeten, Ralf

.
@strutter : Bedankt! :)
@femmo : Een "false leading edge" is een extra neuslijst waar de beplanking van de D-box op gelijmd zit.
Daarna wordt daartegen de neuslijst gelijmd.

Hieronder een foto van een dichte D-box met "false leading edge" waar de neuslijst nog tegenaan gelijmd moet worden:

aeronca012.jpg

In onderstaand plaatje (van internet) is de blauwe strip dus de "false leading edge" en de gele strip de neuslijst:

image014.jpg

Groeten, Ramses
.

Yo Terry old chap.
Is it all right if we pop in for a sec to drool all over the Good old Spitty....

Of zo

Laatst bewerkt:
Back