spitfire van balsa en zijde +- 35 cm spw

Na al dat
full
depron geweld, weer eens oldskool met balsa gebouwd....hulde aan de seconden lijm
full
en dremel!(die had ik als kind niet, om over de rc nog maar te zwijgen..)Hoop dat
full
dit mensen aanzet tot meer van dit soort projectjes!:DGroeten, charlie,alfa, bravo:cool:
full

Laatst bewerkt door een moderator:
afgelopen winter, indoor vliegen ging een beetje te hard, maar buten was geen probleem.Wel listig om te vliegen, maar zolang de gang er een beetje inzit goed bestuurbaar en alle figuren kan je uitvoeren behalve lang op zn rug.Het heeft een simpel clark y profieltje, vandaar

Dit was een bouwdoosje van het merk guillows, verkrijgbaar bij de betere modelbouwzaak en zeker via internet. Ik heb de mijne bij hobma in Elst gekocht en bij de hangar in kampen heb ik er ook wel eens eentje gekocht,weet ni of hij ze nog verkoopt.ze hebben ze in verschillende maten, dit was de kleinste. Let wel; alle onderdelen heb ik zo licht mogelijk gemaakt door zo min mogelijk materiaal te laten bestaan....Doe je dit niet wordt de kist te zwaar. ik gebruik als setup de componenten uit zo'n sukhoi indoor kistje van e-flight/parkzone

Dan ben ik benieuwd naar het vliegklare gewicht.
Met een depron modelletje van deze grootte kom je op ongeveer 25gram.
Hier gaan wel wat meer uurtjes in zitten.
Respect.:thumbsup:

Vliegklaar weegt ie ongeveer 45 gram, maar idd aan depron kan ik ni tippen wat het gewicht betreft en helemaal ni qua stevigheid....Maar ik vind die balsa constructies heel mooi om te zien en te bouwen.met goed zijde bespannen en dan door de zon vliegen, dan schijnt ie er zo doorheen, dat vind ik een mooi gezicht....Uren...ja, ach als je er van te voren bij stil staat hoelang het kan gaan duren dan beginje niet....gewoon beginnen, einde komt vanzelf.heb hier ongeveer 50 uur inzitten...ik hoop maar dat mn vriendin dit draadje niet leest....lol...

trouwens, die kant en klare depron kistjes van parkzone vliegen zo geweldig en zien er zo goed uit, dat je wel nbeetje gestoord moet zijn om je modellen van balsa te bouwen....Heb je de nieuwe carbon cub met een ask 21(zwevertje) al gezien? ben je in een keer klaar, deze set staat op mn verlanglijst!Is ook van parkzone/eflight/UMX

Ik heb even tussen mijn oude projecten gezocht en wat zat daar tussen?
Een Mustang geheel in dezelfde bouwstijl.
Elastiek motor er bij.;)
Bouwdoos is voor zover ik kon zien compleet met uitzondering van bespanning.
Jaren geleden gekregen van iemand die het opgegeven had na het asambleren van de romp.:(

Ja zit er bij + een handleiding in engels en duits hoe met papier te bekleden.
Op de doos staat Comet Aircraft classics wingspan 22"".
North American P-51D Mustang.

da's een heel fraai model, mooie bouw van de vleugels! Zo te zien is ie iets groter als mn mini spitfire, zo'n beetje 70 cm. spw.?In mn album heb ik ook nog een spit van 70cm spw. staan. Vliegt aanzienlijk beter dan die kleine! Loont zeker de moeite om dit pakketje af te maken!NOOIT WEGGOOIEN!!! Veel bouwplezier!

Ik gooi hem zeker niet weg.
Kan nog wel even duren voor ik daar aan begin.
Ik heb geen idee wat voor papier je daar voor moet hebben en waar je dat haalt.:(;)

Ja, dat papier.... blijft lastig.Ik heb het geluk gehad dat mn vader het echte goeie spul nog altijd heeft bewaard, maar dat begint nu ook op t einde te komen....Ik denk dat de vrije vlucht jongens wel weten waar en of dat nog te krijgen is, moet haast wel.. In nijmegen zit ook een indoor vrije vlucht club die heel mooie modellen maakt, wellicht dat ze ons via dit forum willen helpen aan dat spul.

Kijk! super, ben eigenlijk benieuwd waar je het op gaat bespannen..Toevallig bij shamrock maastricht geweest, en ja hoor; zijdepapier! Heb gelijk maar een hele rol gekocht. Er is nog over daar,meschien,als je ff belt, sturen ze het op!

Back