Spitfire's e/o Hurricane's gezocht!

  • Topicstarter Topicstarter Goldfish
  • Startdatum Startdatum
Denk dat dat prive filmpjes zijn van Boudewijn in voorbereiding voor de echte opnamens.
Vermoedt dat wij die niet voor die tijd te zien krijgen.

Zo wel, KOM OP ERMEE ;-)
 
Had nog wat plaatjes van het werken aan de Spitfire's.

Hadden afgelopen woensdag toch van 14:00 uur tot 20:30 nodig om alles goed klaar te krijgen, om beide motoren te kunnen proefdraaien.

Toch lastig als de apparatuur is ingebouwd met de ene zender en er gevlogen gaat worden met een andere zender tis toch niet zomaar even omgezet.

Je denkt dat even snel te kunnen doen maar dat liep toch even anders, heerlijk dat knutselen.

We hebben ook direct maar afgesproken elke woensdag bij Ger te gaan bouwen :rolling:

spitfiretom3xw2.jpg

spitfiretom1ei3.jpg

spitfiretom4he0.jpg

spitfiretom2uv0.jpg

spitfiretomnb6.jpg


Ton
 
Zo de Spitjes staan nu bij mijn om een poging te doen ze wat realitischer te maken.

En een poging te doen de zwarte vlek op de neus te corrigeren.
Heb nu ook wat meer foto's en moet dus wel lukken.

Ben vandaag dus ook lekker aan de slag gegaan met verf.

Heb er een echt werkpaard van gemaakt want een museumstuk is niet mijn smaak.

Toch wel lastig twee modellen van 2 mtr in een kamer die al vol staat.

spitfiretom5fs9.jpg

By tvm at 2008-01-19
spitfiretom7hm2.jpg

By tvm at 2008-01-19
spitfiretom8aq1.jpg

By tvm at 2008-01-19
spitfiretom9lf7.jpg

By tvm at 2008-01-19
spitfiretom10uw7.jpg

By tvm at 2008-01-19
spitfiretom11nh8.jpg

By tvm at 2008-01-19
spitfiretom12ei5.jpg

By tvm at 2008-01-19
spitfiretom13nr7.jpg

By tvm at 2008-01-19
spitfiretom14gw4.jpg

By tvm at 2008-01-19
spitfiretom15ac7.jpg

By tvm at 2008-01-19
spitfiretom16xb3.jpg

By tvm at 2008-01-19
spitfiretom17ax0.jpg

By tvm at 2008-01-19
spitfiretom18mb5.jpg

By tvm at 2008-01-19
spitfiretom19ls7.jpg

By tvm at 2008-01-19
spitfiretom20ro0.jpg

By tvm at 2008-01-19

Ton
 
Mooi hoor! :thumbsup:

En denk eraan (dat hoef ik jou niet te vertellen, maar dan toch voor alle andere luisteraars): Less is more!

;)


jan.
 
Ziet er fantastisch uit Ton (en de rest)!
De uitlaten mogen imo iets 'roestiger', maar dat kan ook aan de foto liggen.

Gaat helemaal goedkomen!
Succes verder.
 
Dank je heren ja gaat wel lekker is ook wel leuk werk.

Je moet alleen niet te bang zijn en af en toe even een stapje naar achteren om het overzicht te blijven behouden.

Jan, ja Less Is More maar dat is toch erg lastig te bepalen was ook nog wat heftiger en heb dat weer iets terug gehaald.
Hou niet zo van de gladde jongens.
Had het ook liever buiten in de tuin gedaan met daglicht denk dat dat ook wel zijn effect zal hebben.

Ton
 
Prachtig, That's the way it has to be done!
Persoonlijk vind ik de modellen met weathering effekt ook mooier dan de museumstukken zoals jij ze noemt.


Echter één kleine opmerking betreffende de "scale outline"; de radiatoren onder de vleugel zijn ietsje te groot, in de hoogte
 
Yo! Ton, fotos max 640 x 480 aub

Anders moet ik me ermee bemoeien en dat doe ik bij deze beauties liever niet
 
Berto,
Dank je

Snapman,
Dank je en ja klopt er is nog veel meer dat niet klopt en anders uitkomt.

Kwam namelijk ook in de problemen met de zwarte stip op de neus.
Zat eerst helemaal fout maar dat komt omdat het te gehaast was gedaan.
Nu met iets meer tijd blijkt ook nog eens dat de cockpit en uitlaat onderlinge hoogte niet klopt, waardoor ik moest schipperen in de vorm van de zwarte vlek.

Maakt niet uit blijft een mooie Spitfire maar schaal is tie bij lange na niet.

Niek,
Ja sorry liet me even meeslepen zal de volgende verkleinen.

Ton
 
Schitterend heren!
Geniet van dit draadje, met later de slagroom op de taart, de commercial thuis op de buis.
E.e.a. geeft weer een hoop inspiratie om verder te bouwen.

@Ton,
Mooi gedaan dat weatheren. Welke techniek (en hoe?) heb je toegepast bij de panel lines en de klinknagel?
 
Ton,

Als ik de foto's zo bekijk, rijst bij mij de vraag hoe ( effectief) de koeling voor de motor is...............:confused:

Wordt de Lucht-intake gebruikt via een kanaal naar de motor ?
Of wordt via de radiatorbakken via stofzuigerslang koeling naar de motorruimte geleid ....???

zou je ditt kunne laten zien D.m.v. enkele foto's ?? ( als je daar de tijd voor hebt ?)...:):)

Martin
 
Hé Ton, je hebt de 17 het eerst onderhanden genomen, nu is tie helemaal vies.
Zoals ja zei, niet echt helemaal schaal maar als je ermee klaar bent zal niemand er naar tanen, hopelijk komt al jou werk nog een beetje terug in de commercial.
(gelukkig kl##teweer buiten, kan er nog wat gewerkt worden aan deze kisten)

Ger.
 
Ronald,

Dank je, maar de klinknagels en de Panel lines zaten er al op, het model is volledig glas.

Martin,

Er mocht geen extra gat in de neus voor de koeling.
De happer doet dus dienst als luchtinlaat en de radiatorbakken zijn door gaten in de romp en vleugel de luchtuitlaten, geen buizen systeem.
Zal proberen wat plaatjes te schieten.
Denk ook dat dit bij een buitentemp van 30graden problemen zou kunnen geven.

Danny,

Je bent vanharte welkom, maar eerst even vliegklaar maken he.

Ger,

Ja goed he, je krijg niet elke dag de kans om een Spit lekker vies te mogen maken.
Ben aan de beide modellen tegelijk bezig, heb nu ook de piloot en de cockpit spullen liggen klaar voor de inbouw.
Wil je van de week nog een testvlucht maken en heb je al lood.

spitfiretom21mk9.jpg

spitfiretom22ab2.jpg

spitfiretom24mz7.jpg

spitfiretom24mz7.jpg

spitfiretom26dw2.jpg

spitfiretom27nq7.jpg

spitfiretom28qa4.jpg

spitfiretom29bf2.jpg

Tom was op bezoek dus gelijk even aan het werk gezet om te poseren voor de foto.
spitfiretom30om8.jpg


Jammer zo'n klein formaat foto valt toch veel detail van de foto weg.

Ton
 
Back
Top