staan gereed.
@Tom en Ton.
Zo effe lekker op m'n gemak de beide Spit's onder handen kunnen nemen.
Van beide kisten de wheelbay's dicht gemaakt, is toch wat aerodynamischer als de wielen in zijn, geen wieldeuren want de kisten moet nog op slede's komen te staan voor opname's en de bevestiging hiervoor is aan de wielasgaten, wieldeuren zijn weggelaten.
Piloten zitten op hun plek, cockpit's en stoelen ook, ziet er wel gelikt uit allemaal.
Rooksysteem aangepast zodat het een en ander ook tijdens de vluchten blijft functioneren, d.w.z. de kunststof 'darmen' wat verder bij de uitlaatpijp vandaan gemaakt, na proefdraaien bleek dat de dieseltoevoerpijp iets te dichtbij stond en daardoor de kunststofslang smolt, is verholpen.
De kist van Ton, de 3W15, is voor wat betreft de rook, aangepast zodat de rook ook daadwerkelijk uit de uitlaatspruitstukken komt, behoorlijk klusje.
En uiteraard het zwaartepunt in orde gebracht door o.a. 70 gram afsnoepen van de staartwielconstruktie (35 gram ieder), was onderhand massief aluminium, (orginele vorm is behouden gebleven) en het benodigde lood zover mogelijk in de neus te verwerken, toch nog zo'n 450 gram in gegaan.
Volgens het boekje zou de kist zo'n 8 á 9 kilo mogen gaan wegen, volgens de folder dan, nou echt niet dus, en dan zit er al een behoorlijke motor op.
Ook alle RC inbouw wat betrouwbaarder en overzichtelijker een plek gegeven allemaal.(zat goed hoor, maar eigen inzicht hé

)
Helaas staat er een beetje veel wind dit weekend om ze effe uit te proberen, maakt voor Ton en mij niet zoveel uit, maar de kisten moeten wel nog effe op camera gezet worden en heel blijven, ik geloof het nu allemaal wel, misschien komende week op een doordeweekse dag, moet nog effe overleggen met Ton, Tom en Boudewijn, kisten doen het wel, heb er alle vertouwen in.
Nog effe als de zon schijnt een paar plaatjes 'trekken' van de kisten, en daarna knallen met die bakken

helaas gaat dat niet omdat de koeling niet helemaal optimaal is, de 'belly' moest dichtblijven voor de opnames, met het spreekwoordelijke fluweelen handje het gas bedienen, kalm aan dus anders zijn de MVVS motoren zo naar de eeuwige jachtvelden en slaan door warmlopen waarschijnlijk af als er te veel vemogen gevraagd word, verder lopen de motoren als een zonnetje en zeer betrouwbaar ondanks dat de inloop mix op 1/25 is gemengd, geeft nu een licht rookspoortje.
Grtz Ger.