Spitfire's e/o Hurricane's gezocht!

• Topicstarter Topicstarter Goldfish
  • Startdatum Startdatum
Volgens mij heeft eerst aan z'n auto zitten sleutelen en daarna z'n handen aan die
kisten af zitten vegen.
Zo van een kloddertje hier en een veegje daar!:rolling:
Geintje!
Ze zien er toppie uit! Klasse Ton:thumbsup:

Mvgr hans

prachtig

Nu nog wachten tot dat de 15 en de 17 samen op de foto komen :banana:
komen er nog "wieldeuren" aan de wielen??

TON en TOM :worship: :thumbsup: :worship:

ps Ger moet nog effe wachten voor zijn komplimentjes tot we het vlieg resultaat hebben gezien :wink::rolling:

Laatst bewerkt:
Toppie jongens.:thumbsup:
Al staat Tom er wel een beetje betutert er bij.
Volgens mij vind die de onderkant wel heel erg vies.

Groten Han.

hahahaha, nee nee ik vind het prachtig...ik wist niet dat hij van mij een foto aan het nemen was...anders had ik mijn beste lach op mijn lippen geplaatst. :D

Heren het doet mij deugt dat jullie mijn geklieder mooi vinden.
Nu nog twee Dirty Harry's erin en we kunnen de lucht in, eeehhhhhh OJA bijna vergeten er moet ook nog een klompje lood in de neus.

jetpropdlx

Nee geen wieldeuren die zijn te zwak en we moeten geen problemen krijgen bij de opnames, met deuren die lastig beginnen te doen.
Kunnen er later altijd nog op worden gezet.

Ton

dirty Spit

Wil je je Spit een beetje weatheren, Ton zal er wel even wat vuil tegen aankletteren ;-)

Moooooooie kist Ton!
eehmm,.......18 mei meevliegen met deze kist op de Benelux cup?

groeten,
Frank

Hoi Frank,

Als het aan mijn ligt ja zeker, maar beide Spifire's zijn van Tom.
Eerst maar even kijken of alles bij de opname's goed gaat en wie weet kan ik Tom overhalen.

Zo de Spitjes zijn naar Ger voor het lood (zwaartepunt) en het inbouwen van de piloten.

Ik kan dus weer lekker gaan tekenen aan mijn Fiat G50.
Moet die ook nog even bouwen voor het komende seizoen.

Ton

Hoi Ton,

Staan de rode vlekken, antenne er ook op?

Nu nog wachten op goed weer...ok jongens iedereen heeft zijn werk kunnen doen, stop nu maar met die regendans. :D

Tot hoors,
Tom

staan gereed.

@Tom en Ton.

Zo effe lekker op m'n gemak de beide Spit's onder handen kunnen nemen.
Van beide kisten de wheelbay's dicht gemaakt, is toch wat aerodynamischer als de wielen in zijn, geen wieldeuren want de kisten moet nog op slede's komen te staan voor opname's en de bevestiging hiervoor is aan de wielasgaten, wieldeuren zijn weggelaten.
Piloten zitten op hun plek, cockpit's en stoelen ook, ziet er wel gelikt uit allemaal.
Rooksysteem aangepast zodat het een en ander ook tijdens de vluchten blijft functioneren, d.w.z. de kunststof 'darmen' wat verder bij de uitlaatpijp vandaan gemaakt, na proefdraaien bleek dat de dieseltoevoerpijp iets te dichtbij stond en daardoor de kunststofslang smolt, is verholpen.
De kist van Ton, de 3W15, is voor wat betreft de rook, aangepast zodat de rook ook daadwerkelijk uit de uitlaatspruitstukken komt, behoorlijk klusje.
En uiteraard het zwaartepunt in orde gebracht door o.a. 70 gram afsnoepen van de staartwielconstruktie (35 gram ieder), was onderhand massief aluminium, (orginele vorm is behouden gebleven) en het benodigde lood zover mogelijk in de neus te verwerken, toch nog zo'n 450 gram in gegaan.
Volgens het boekje zou de kist zo'n 8 á 9 kilo mogen gaan wegen, volgens de folder dan, nou echt niet dus, en dan zit er al een behoorlijke motor op.
Ook alle RC inbouw wat betrouwbaarder en overzichtelijker een plek gegeven allemaal.(zat goed hoor, maar eigen inzicht hé ;) )
Helaas staat er een beetje veel wind dit weekend om ze effe uit te proberen, maakt voor Ton en mij niet zoveel uit, maar de kisten moeten wel nog effe op camera gezet worden en heel blijven, ik geloof het nu allemaal wel, misschien komende week op een doordeweekse dag, moet nog effe overleggen met Ton, Tom en Boudewijn, kisten doen het wel, heb er alle vertouwen in.
Nog effe als de zon schijnt een paar plaatjes 'trekken' van de kisten, en daarna knallen met die bakken ;) helaas gaat dat niet omdat de koeling niet helemaal optimaal is, de 'belly' moest dichtblijven voor de opnames, met het spreekwoordelijke fluweelen handje het gas bedienen, kalm aan dus anders zijn de MVVS motoren zo naar de eeuwige jachtvelden en slaan door warmlopen waarschijnlijk af als er te veel vemogen gevraagd word, verder lopen de motoren als een zonnetje en zeer betrouwbaar ondanks dat de inloop mix op 1/25 is gemengd, geeft nu een licht rookspoortje.

Grtz Ger.

Laatst bewerkt door een moderator:
Zeg maar waar en wanneer wie weet kan ik 2x vrij krijgen (1x baas thuis en 1 x baas werk ;-) ).

Heren, Goed werk geleverd allemaal. Ik houd reeds geruime tijd mijn adem in.
Rustig aan nu, dan breekt het lijntje niet.

Heren, Goed werk geleverd allemaal. Ik houd reeds geruime tijd mijn adem in.
Rustig aan nu, dan breekt het lijntje niet.

Hoeft niet hoor Pe, aan de motoren kan het niet liggen, die lopen perfect, slaan direct aan als ze koud zijn en warm is ook geen probleem met aanslaan, lopen zeer mooi stationair en nemen heel betrouwbaar op, gebruiken alleen wel veel op het moment, moeten nog inlopen hé.
Rustig aan moet wel want de koeling is niet optimaal nu, moeten eigenlijk wat gaten in de neus of een gaasje voor de koeling, maar ja even voorzichtig doen.
We gaan het allemaal wel zien ;)
Ben maandag vrij, maak wel effe wat detail plaatjes op het vliegveld en zet deze dan hier neer.
Ger.

Laatst bewerkt door een moderator:
Wanneer is het maandag?..... :wink: , Duurt nog veeeeeeel te lang
Hopen op een mooie lucht, niet strak blauw, maar een paar wolken en dan een lekker zonnetje er op :D

....
Rustig aan moet wel want de koeling is niet optimaal nu, moeten eigenlijk wat gaten in de neus of een gaasje voor de koeling, maar ja even voorzichtig doen.
We gaan het allemaal wel zien ;)
.....
Ger.

Als alle beschikbare lucht ook echt door de koelribben geforceerd wordt zal het nog wel meevallen denk ik. Temperatuurmeting tijdens de vlucht kan daar uitsluitsel over geven.
Als met vet lopen het vermogen nog voldoende is lijkt me wijnig aan de hand.

Hoi Ger,

Alvorens gaten in de neus te maken kan je misschien inderdaad eerst de temperatuur van de motor meten, hier thuis heb ik zo'n speeltje liggen dat ik bij de motor kan stoppen om te bekijken of deze niet te warm loopt.

Ik zal er dat later een keer in stoppen, maar ben er zeker van dat jij ook zo'n speeltje hebt.

Tot hoors,
Tom

Mocht koeling toch een probleem zijn, zou het geen compromis kunnen zijn om een fijnmazig, in kleur meegespoten, gaas in de neus te zetten? of geforceerd koelen?

Respect voor het bouwwerk en tempo, is toch wel heel wat anders dan 2 Kyosho ARF-jes (maar ook duurder ;)).

Respect voor het bouwwerk en tempo, is toch wel heel wat anders dan 2 Kyosho ARF-jes (maar ook duurder ;)).
Wat mij op de vraag brengt hoe duur?? Verwacht ik natuurlijk geen antwoord op ;)
Maar als je het aantal bouwuren/afwerking/haastwerk/invliegen/performen/verder stunt-en-vliegwerk optelt moet dit projectje toch het een en ander aan centen kosten...

Back