Spitfire's e/o Hurricane's gezocht!

• Topicstarter Topicstarter Goldfish
  • Startdatum Startdatum
tussen de 120 en 140 graden, gemeten bij de bovenste koelrib op de cilinder.
Kortstondig draaien op 200 graden is geen probleem.

Hoi Christiaan,

Het rooksysteem is van 3W als ik het goed heb, dit is aangekocht bij Pé Reivers MVVS model engines main page
Ik weet één ding als ik een mvvs nodig hebben is er maar één adres meer. ;)

Hoi Ron,

Dat was dus iets wat ik ook niet wist..

@ iedereen, waarschijnlijk zullen er geen extra vliegdagen doorgaan...zonet bericht gekregen dat de opnames goed waren...
Mooi werk geleverd jongens...

Tom

Harry,

Dank voor het CD aanbod maar hoeft niet, zou wel leuk zijn als er hier nog wat plaatjes bij komen te staan.

Weet je misschien ook nog iemand de zaterdag plaatjes geschoten heeft van de maiden van de W15 Spit, was een leuke vlucht zou daar wat plaatjes van willen zien en hebben.

Tjen,

Laat maar horen zou wel iets zijn voor mijn soundmodule.

Pe,

Ton, als de koeling gebouwd is met luchtgeleiding zoals ik aan Tom voorgesteld heb, is het best mogelijk om een korte periode volgas te draaien. De grafietcoating op de zuigers verhindert schade, zelfs als de cylinderkop temperatuur kortstondig naar meer dan 200 graden oploopt. De olie moet hier natuurlijk geschikt voor zijn (Putoline RS959)
Hebben helemaal geen problemen gehad met de koeling, met de maiden op de zaterdag lekker staan te scheuren en de motor liep perfect.
Later bleek nog dat de ontluchting niet goed functioneerde en zelfs daar trok de MVVS zich niets van aan, prima motortje.
Het volgas draaien afwijzen was niet vanwege de koeling maar omdat het 10mm stangetje en het vasthouden van het model de brandstof en rook in mijn gezicht mij niet zinde.
Kijk nog maar eens goed naar de steunen zou levengevaarlijk zijn als de motor voluit zou gaan.

Tom,

@ iedereen, waarschijnlijk zullen er geen extra vliegdagen doorgaan...zonet bericht gekregen dat de opnames goed waren...
Mooi werk geleverd jongens...
Klopt alles is verder afgerond met de computer jammer maar waar,
maakt niet uit toch een leuke en gezellige tijd gehad.
Het nog vliegen met de Spitjes had nog een leuk toefje slagroom op de taart geweest.
Dus Tom geluksvogel je kunt beide modellen weer komen ophalen, de filmcarriere van de Spitjes zit erop.

Waar blijven trouwens jou foto's van zaterdag.

Ton

Als er foto's van zijn van de w15 dan zal ik ze zeker posten.
nog even afwachten dus.
En nu wachten op het resultaat.... Ben erg benieuwd..

Harry

onbestemd gevoel.

Had liever nog een paar mooie vluchten samen met Ton willen maken om de boel een mooie afsluiting te geven, maar helaas, voor mij dan, de opdracht is voldoende volbracht.
Maar misschien zitten er nog een paar mooie vliegplaatjes tussen want de vlucht van Ton was van wereldklasse.

Tom, zoals Ton al zei, je kan ze komen ophalen.

Zie. Ger.

Ger,

Dank je en ja helemaal mee eens:( maar dat gaan we later zeker nog eens overdoen en samen wat airmiles maken in formatie.

Het had zo mooi kunnen zijn.

Ton

Kijk nog maar eens goed naar de steunen zou levengevaarlijk zijn als de motor voluit zou gaan.

Dat was nooit goed gegaan inderdaad, vond het ook een verstandige keuze.

Niets houdt jullie toch tegen om nog eens samen met die spits te gaan vliegen? Het zag er mooi uit, twee van die toestellen in de lucht kan er alleen maar mooier uitzien ;)

@ Danny: Je moet maar eens een keer contact opnemen met Pé, ben er zeker van dat hij je kan verder helpen...de uitlaat van de Spits heeft hij ook perfect in de romp laten komen door een op maat gemaakte bocht.
Als het niet zou lukken laat hij het je zeker weten, naar mijn mening een echte vakman, met een liefde voor zijn job!!!!

@ Ton & Ger: Inderdaad zonde dat ze voorlopig niet meer samen kunnen vliegen, maar zeg nooit nooit...misschien valt er wel eens iets uit de lucht dat het wel nodig zou kunnen zijn... ;)
Bedankt trouwens voor de goede zorgen!!!!!!!!!

Tom

@Tom

Ik ben trots op je Tom, kom snel even buurten als ze weer in je hangar staan

@Ger en Ton

Toppie gedaan mannen, Nederland kan trots op jullie zijn en dat zijn we natuurlijk ook.

Daar heb ik het ook al over gehad met Tom maar vanwege contrctuele verplichtingen zal dat waarschijnlijk niet gaan :-(

Wel pushen we hem natuurlijk om in ieder geval met 1 kist tevoorschijn te komen :yes:

@ Danny,
MVVS gaat helemaal stoppen met gloeimotoren en heeft de laatste modellen in de uitverkoop. Daarna nog alleen benzinemotoren. Ik heb nog twee 15cc liggen, en dan is het einde oefening, hoewel de 10cc en 12cc ongeveer even sterk zijn als de 15 (elk nog 1).
Wie het laatst komt, niet meer maalt! eeuwig zonde vind ik het. Juist deze echte ABC motoren hebben het mij aangedaan, maar de omzet is te klein om produktie te kunnen handhaven.

@ Hans: Inderdaad wat Berto verteld is juist...contractuele verplichtingen zorgen ervoor dat dit omwille van het risico niet mogelijk is.

@ Berto: Zoals ik al zei ik heb het in mijn agenda staan en ga proberen aanwezig te zijn, wat vermoedelijk wel zal lukken...

@ Pé: Zonde van de gloeimotoren, maar niet getreurd dan zullen we allemaal grotere kisten moeten vliegen, met een bezine motor en of voor Ton elektro...dat heeft MVVS nog niet zeker??? ;)

Tom,

Ja hoor MVVS heeft al electro maar helaas nog niet groot genoeg.

Kwestie van tijd eerst maar eens die 2takkies eruit, die grote stroomtrekkers komen dan vanzelf:p.

Ton

Verleden jaar in Nürnberg hadden ze al een 2kW motor in de hand, maar nu, een jaar later nog steeds geen echt groot spul op de plank. Interessante ontwikkeling is wel, dat hun nieuwe E-motoren (alles open buitenlopers met fan) nu een doorlopende as hebben, zodat de koelfan aan de voorzijde, of de achterzijde kan zitten.

Hmmm...
eigenlijk hoort dit hier helemaal niet thuis. Foutje!

Back