ok....
Faskolor als basis, daaroverheen polyurethaanlak (Glitsa Acryl) ja of neen?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
ok....
Ik ga binnenkort die cub es onder het stof vandaan halen en kijken of die G90 nog rond kan draaien...
Je hobbyruimte ziet er ook goed uit; ik ben jaloers op de grote ruimte... P47 ook mooi; ga je voor panellines/rivets?
Is fascolor niet specifiek voor lexan?
Die warbirdcolors zien er erg goed uit en de prijs valt ook mee: $10.95 of €7.- voor 1/2 pint (240ml). Ze hebben ook een UK distributeur:
WarbirdColors - Sizes and Prices
Ze hebben ook blanke lak en met de toevoegingen is het direct brandstofbestendig. Geen alu though.
Hoe is die gamma acryl opgedroogd?
test, de kist is te mooi om te verklooien !!
tip 1 de glitsa is NIET brandstofbestendig en gaat na verloop van tijd los aan de randen en beschadigingen.
fascolour kan je ook aflakken de 2k lak, de testors zou ik porberen.
Tjen il-vec zei:Ik heb laatst nog even gesproken met iemand die een schitterende Typhoon schaal 1/6 heeft gebouwd en daarmee een goed gesprek gehad over de afwerking en de soorten verf die zijn gebruikt. De afwerking van deze kist was gedaan met Glitsa Acryl Eiglans met een werkelijk subliem resultaat. Deze meneer heeft de brandstofbestendigeid getest door een kwast in deze meuk te dopen en, nadat deze was opgedroogd en uitgehard, en vervolgens een week lang in de 4T brandstof laten staan met Klotz en 15% nitro. Resultaat: de kwast was onaangetast!
Even een kleine zijdelingse opmerking.. denk er aan bij het gebruik van metallic lakken, dat dit de ontvangst van een ingebouwde ontvangerantenne, behoorlijk kan beperken.
Een clubgenoot vliegt bij ons met een Vario Bel 220 met een 'zilverkleurige metallic' romp en die heeft, nadat de lak enigszins ingeklonken was, z'n antenne toch maar de romp uitgevoerd omdat hij de nadelige effecten van de verf merkte.
Of dat voor 2.4Ghz ook zou gelden weet ik niet, maar voor 35Mhz dus iig wel.. wel iets om even bij stil te staan dus.
kras erin !!!
tot de grondlaag dan weken
humbrol is meestal op enamel basis, dat geeft ellende met blanke actryl erover, let op daarmee en test goed !!