SS-Furie 1:25 Restauratie project

Ziet er wel netjes uit ,zowel schip als vaarbeeld , hopelijk geen waterschade.
Ach en als je eens niets vergeet, vaar je zoals ik 2 weken geleden over een tak en heb je een pak werk om alles te herstellen.
Ik denk dat zoiets er nu eenmaal af en toe bij hoort al probeer je het wel te vermijden.

Ai, geen ver in de schroefas. Veel water binnen?
Volgens mij ligt die prima in het water. Ach en dat niet direct alles werkt is niet zo erg toch?
ja Jeremy ik had best wel wat binnen het liep over de spanten heen , het komt omdat de boot een vetnippel smeerpunt op dek daarom geen vet erin gedaan bij montage
normaal doe ik het gelijk.in de as.
nu op zoek naar een vetspuit vroeger had ik er 2 maar nu geneen meer volgens mij. allemaal weggegeven aan de carnavals vereniging.
dus op zoek de draad is niet zo erg de schakelaar kan ook nog natuurlijk.
ze ligt er mooi in ik kon alleen het filmpje niet vinden op de telefoon bij het verplaatsen van de foto/video terwijl ze er wel staan.
het water kwam door de anker kluizen over het dek lopen iets te hard gevaren voor de schaalsnelheid .

Je kan duizend keer varen, maar elke keer ontdek je weer, dat je iets vergeten bent of verkeerd hebt meegenomen.
In mijn geval op 16.06.2018, verkeerde aansteker, deze paste niet in de aansteekopening van de ketel.
Overigens, mooi schip.

normaal gebeurde dat niet Henk te lang eruit geweest denk en ouderdom misschien.
bedankt voor het compliment ik kreeg allen dat stomme filmpje er niet op vanaf de telefoon niet te zien via het uploaden met de PC.

Voor het achterdek/sleepdek
IMG_1330.jpg

Denk dat ik hier iemand heel blij mee ga maken.

Hallo Erwin, het heeft dan wel even geduurd maar het resultaat is er niet minder om. Respect.

Hallo Erwin, het heeft dan wel even geduurd maar het resultaat is er niet minder om. Respect.
hoi Sjoerd bedankt man , ik moet me echt dwingen en dat bouwt minder prettig de ambitie is nog niet optimaal , de stuurhut laat ik voorlopig nog in oude staat eerst de dekken en de masten af gaat dit goed ga ik weer naar de 1:50 schaal dus de 7 eindelijk !!!!!! afbouwen voor het een 10 jaar project word .

Schitterende oude dame, Erwin. Nog wel een paar laagjes lak op de brug hoor! Anders moet je over een paar jaar met ontweringswater aan de slag. Succes verder! Gr. Klaas.

Back