ST52E Benzinmotor 52ccm Welke motor is dit?

welke al die anderen? De enige van deze die te koop heeft gestaan is die van Dean en die heeft hem intussen zelf in gebruik. Verder heeft er hier nog geen te koop gestaan. Een beetje een suggestieve opmerking?

Als je er 40 in de maand verkoopt en je hoort er niets van dan lijkt mij dat geen slecht teken, van 3W hoor je ook niks
Als er iets niet goed is dan vind je honderden verhalen op internet, als het goed is zal niemand er iets over melden

denk je dat dat iets met die motor te maken heeft? hij geeft een hele andere reden op in die advertentie...

Nee heeft niets met de motor te maken, heb deze zelfs nog nooit laten lopen. Feit is dat op ons wat kleinere veld de cap gewoon te groot en log gaat zijn. Heb vandaag met mijn bucker Jungmann gevlogen en heb de conclusie getrokken dat dat toch wel de maximale maat kist is die ik wil hebben. Als het aan de motor zou liggen zou ik die wel via MP verkopen en een andere benzine motor terug kopen en die op de cap zetten.

Johan ik hoop dat je gelijk hebt ik heb mede door jouw opmerking over de remkleppen besloten te cap gewoon te houden met de motor. Nu maar hopen dat de remkleppen inderdaad goed werken en de cap een beetje goed binnen te zetten is.

:thumbsup:

Gewoon de kist licht houden en met folie de vleugels doen .
Alles voor inbouwen .

De kist is dan niet moeilijk- en ook op kleine velden te vliegen .

Mvg Johan

Hat dit al in je verkoop draadje gezet.

Denk zelfs dat je zonder remkleppen hem ook goed op een klein veld kunt landen als je niet over bomen bv. binnen moet komen .

Mvg Johan

Je zult er alleen niet lang plezier van hebben als je hem 5400rpm max toerental laat lopen.....

kon niet uitblijven.... niet elke motor hoeft meer als 6000 te draaien... die mondeo van jouw haalt ook de 6000 niet.

die mondeo van jouw haalt ook de 6000 niet.

Los van het feit dat ik een andere auto heb; ik hoef jou (hopelijk) niet uit te leggen dat de vergelijking tussen een luchtgekoelde 52cc tweetakt en een watergekoelde 2000cc viertaktmotor niet echt een hele sterke is?:rolleyes:

Je zult er alleen niet lang plezier van hebben als je hem 5400rpm max toerental laat lopen.....

Het ligt er altijd aan hoe het gebeurt .

Bij een grote propellor moet je oppassen voor de temperatuur van de motor .
Is die niet te hoog en word goed gekoelt is er niks aan de hand .

Wij lieten de 3W60 op de TC tigermth ook lopen met een 26" prop
Veel mensen dachten dat er een vertraging op zat .
Denk ook niet dat die ver over de 5000 zat .

Jou agregaat zal ook niet ver over de 3000 zitten als max toerental . :mrgreen:

Mvg Johan

Los van het feit dat ik een andere auto heb; ik hoef jou (hopelijk) niet uit te leggen dat de vergelijking tussen een luchtgekoelde 52cc tweetakt en een watergekoelde 2000cc viertaktmotor niet echt een hele sterke is?:rolleyes:

ik heb ook een 4t motor, maar die haalt de 6000rpm wel...is geen 2 ltr, maar toch...
ik wil maar aangeven, dat niet elke motor op het zelfde toerental zijn vermogen heeft,

en dus kan de 52cc best goed presteren op 5400, daarbij komt, wie vliegt er nu continu volgas.

en dus kan de 52cc best goed presteren op 5400, daarbij komt, wie vliegt er nu continu volgas.

Je hebt het niet begrepen:( Een 52cc eencilinder die op volgas slechts krap 5400 toeren doet, is veel te zwaar belast. Je zult je koeling dan wel extreem goed en optimaal voor elkaar moeten krijgen om de vrijgekomen warmte nog te kunnen weg geleiden. Een eencilinder in die maat zou ik minimaal 6000 laten draaien, als je daar (ver) onder zit, is de belasting veel en veel te hoog.

Verder mag iedereen natuurlijk zelf weten welke prop 'ie erop zet, al is het een 32*12, ik vind het best. Je zult er alleen niet lang plezier van hebben (als we uitgaan van een motor met redelijke kwaliteit)

Ik heb zelf een keer een 3W 80cc met een zware prop en goede koeling zo'n 5500 toeren laten lopen, na 1 minuutje torquen liep het vet uit het voorste lager. Kun je zelf wel bedenken hoe heet het is geworden daardoor;)

Back