Hallo,
Ik ben bezig met een Vario xlv benzine trainer.
Nou heb ik het volgende probleem:de staart blijf continu wegdraaien.
Ik heb een GY401 met s9254 als gyro combi.Als ik hem op Heading lock zet gaat het beter,maar dat mag volgens de mensen van Vario niet bij een grote heli.
Ook is het volgens de tekening zo,dat de bladen min. 0 graden en max 50 mm uit elkaar moeten staan als ze ingeklapt zijn(staartrotorbladen),maar dan kom ik er helemaal niet.
Ik heb het idee dat het beter wordt bij een rotor toerental van 900 rpm,bij 750-800 rpm is hij bijna stuurloos?????
Volgens de voorschriften mag hij max 800-850 rpm draaien.
De gain heb ik op diversen standen gehad,de servo versteld(de stang tussen de servo en heckrotor is nl uit een stuk)maar hij blijft naar links draaien....
Ik ben bezig met een Vario xlv benzine trainer.
Nou heb ik het volgende probleem:de staart blijf continu wegdraaien.
Ik heb een GY401 met s9254 als gyro combi.Als ik hem op Heading lock zet gaat het beter,maar dat mag volgens de mensen van Vario niet bij een grote heli.
Ook is het volgens de tekening zo,dat de bladen min. 0 graden en max 50 mm uit elkaar moeten staan als ze ingeklapt zijn(staartrotorbladen),maar dan kom ik er helemaal niet.
Ik heb het idee dat het beter wordt bij een rotor toerental van 900 rpm,bij 750-800 rpm is hij bijna stuurloos?????
Volgens de voorschriften mag hij max 800-850 rpm draaien.
De gain heb ik op diversen standen gehad,de servo versteld(de stang tussen de servo en heckrotor is nl uit een stuk)maar hij blijft naar links draaien....