niet geschikt is voor iemand met oudere ogen en reflexen.
Gewoon vanwege gewicht en afmetingen.
Een kist onder de meter spanwijdte is lastig te zien in de lucht en een lichte kist is gevoelig voor wind.
En man wat vliegt die grote kist een stuk rustiger, vooral met wat wind.
Ook is hij door zijn afmetingen beter te zien als hij verder weg is zodat je "vlieggebied" ook vele malen groter is.
Mijn mening is dat een Fourstar 60 met bijna 2 meter span en 3,5 kilo dan ook een stuk makkelijker vliegt als die kleine archer.
(al heb ik met geen van beide gevlogen)
Groeten Willem
Een aantal argumenten van Willem kloppen wel.
Misschien is de reactie van een ouder iemand niet te vergelijken met een van 18 jaar, maar met mijn reflexen is echt niets mis.

Ver van je af vliegen is nooit goed als je leert vliegen.
Maar een klein of groot "schaal" kistje als beginnerstoestel is ook geen goede start.
Deze toestellen vragen vaak toch wat meer van de piloot, vereisen vaak de juiste landingssnelheid etc.
Een echte trainer is "vergevingsgezind" en "goedmoedig", een foutje wordt niet zo snel afgestraft met een fatale crash.
Een mooi starterskistje is zeker de Hype, "You can fly". Als je een zender hebt dan kost dit toestel tussen de 150 en 180 €. Een toestel met een mooi vliegbeeld.
Vliegt werkelijk super.
-1-ncKxI-AQ[/media] "You Can Fly"
Of de Calmato sport 1400.
mJ-xSkyuDl8[/media] sport 1400 EP
Veel beginners kijken teveel naar het type toestel en willen het liefst een Spitfire o.i.d. om mee te gaan vliegen.
Gewoon een leuk trainertje uitzoeken, les nemen en ontspannen leren vliegen.
Ook in calculeren dat er maar weinig beginnende modelpiloten zijn die hun eerst kist ongeschonden door deze fase heen krijgen en zelfs een toestel verspelen.. Net als met je rijbewijs, rijden leer je door veel te doen.
Maar..... het is en blijft een fascinerende hobby.