FOX35
PH-SAM
De data zijn in zoverre bekend dat ik bericht terug heb van de club. De beide wedstrijden zullen dit jaar plaatsvinden op 29 juni en 27 juli. Eerder was een andere dag in juni als voorlopige datum doorgegeven, maar dat kon niet in verband met een wedstrijd in een andere klasse die ze bij mijn club over het hoofd hadden gezien. De nu vastgestelde data worden doorgegeven aan de gemeente in verband met ontheffing van de vergunning, dus het zal lastig zijn hem alsnog te verzetten ...
De data liggen nu wat dichter bij elkaar dan mijn bedoeling was (ik streefde altijd naar ongeveer 2 maanden er tussen), en allebei in de zomervakantieperiode. Dat betekent dat er mensen op vakantie kunnen zijn, maar op de door mij gewenste data waren er andere LB- of clubevenementen, dus het kon niet anders.
Het zit er dik in dat we weer om 10.00 uur kunnen beginnen, maar zeker weten doe ik dat nog niet, dus we zien nog wel wat we wel en niet kunnen gaan doen.
In ieder geval gaan we de Record-cup op beide dagen vliegen, liefst op elke dag zowel een cup om de beste piloot te bepalen en een om de beste pitman te bepalen.
Wie nog nooit heeft meegevlogen, maar dat wel wil doen: als je redelijk goed dieseltjes kunt starten (met name een Webra Record 1,5cc) heb je niet eens een model nodig, want meestal is er een tekort aan pitmannen, terwijl dat eigenlijk wat mij betreft zeker zo leuk als vliegen. Dus meld je bij mij aan via dit topic of een PM. Misschien kan ik je zelfs al bij voorbaat koppelen aan een piloot.
Overigens, als je niet zelf hoeft te vliegen en wilt pitten, is het wel zo prettig dat te doen met een motor die je goed kent, dus waarom niet een trainertje bouwen met een Webra Record, een 10cc tank en 12,50 - 13,50 meter lijnen en een ander laten vliegen? Er zijn altijd wel mensen die jouw model willen vliegen.
Vaste piloot-pitman teams hebben wat mij betreft de voorkeur, maar veelal wordt dit ter plekke geregeld. Het is natuurlijk mogelijk om zowel te pitten als te vliegen, maar als je dat in dezelfde wedstrijd doet kan dat bij de loting lastig worden, met name als je samen met een teamlid voor elkaar pit als de ander vliegt.
Daarnaast zullen we in elk geval op één van beide dagen de Tupker-cup houden, een eenvoudige stuntwedstrijd met handicaps gebaseerd op de modellen van Paul Tupker, zodat je met elk model waar je achten mee kunt vliegen mee kunt doen en een goede kans hebt te winnen. Op de andere wedstrijd zullen we dan bij voldoende belangstelling een dieselcombatwedstrijd proberen te houden.
Als we om 10.00 uur kunnen beginnen zullen er mogelijk ook weer mensen op het veld willen camperen. Ik houd jullie op de hoogte.
De data liggen nu wat dichter bij elkaar dan mijn bedoeling was (ik streefde altijd naar ongeveer 2 maanden er tussen), en allebei in de zomervakantieperiode. Dat betekent dat er mensen op vakantie kunnen zijn, maar op de door mij gewenste data waren er andere LB- of clubevenementen, dus het kon niet anders.
Het zit er dik in dat we weer om 10.00 uur kunnen beginnen, maar zeker weten doe ik dat nog niet, dus we zien nog wel wat we wel en niet kunnen gaan doen.
In ieder geval gaan we de Record-cup op beide dagen vliegen, liefst op elke dag zowel een cup om de beste piloot te bepalen en een om de beste pitman te bepalen.
Wie nog nooit heeft meegevlogen, maar dat wel wil doen: als je redelijk goed dieseltjes kunt starten (met name een Webra Record 1,5cc) heb je niet eens een model nodig, want meestal is er een tekort aan pitmannen, terwijl dat eigenlijk wat mij betreft zeker zo leuk als vliegen. Dus meld je bij mij aan via dit topic of een PM. Misschien kan ik je zelfs al bij voorbaat koppelen aan een piloot.
Overigens, als je niet zelf hoeft te vliegen en wilt pitten, is het wel zo prettig dat te doen met een motor die je goed kent, dus waarom niet een trainertje bouwen met een Webra Record, een 10cc tank en 12,50 - 13,50 meter lijnen en een ander laten vliegen? Er zijn altijd wel mensen die jouw model willen vliegen.
Vaste piloot-pitman teams hebben wat mij betreft de voorkeur, maar veelal wordt dit ter plekke geregeld. Het is natuurlijk mogelijk om zowel te pitten als te vliegen, maar als je dat in dezelfde wedstrijd doet kan dat bij de loting lastig worden, met name als je samen met een teamlid voor elkaar pit als de ander vliegt.
Daarnaast zullen we in elk geval op één van beide dagen de Tupker-cup houden, een eenvoudige stuntwedstrijd met handicaps gebaseerd op de modellen van Paul Tupker, zodat je met elk model waar je achten mee kunt vliegen mee kunt doen en een goede kans hebt te winnen. Op de andere wedstrijd zullen we dan bij voldoende belangstelling een dieselcombatwedstrijd proberen te houden.
Als we om 10.00 uur kunnen beginnen zullen er mogelijk ook weer mensen op het veld willen camperen. Ik houd jullie op de hoogte.