Stampe SV4

op welk vliegtuig zal je je afwerking baseren , op één dat nog in het SV museum staat?

Laatst bewerkt door een moderator:
Afwerking Stampe SV

Ik ga hem geel afwerken met oratex.

52974803bc102013c.jpg

Dit is mijn voorbeeld. Ook de binnenkant van de deurtjes bijv. die groen worden en open kunnen.

V Stelling

Hoi,

Zeeer mooie kist, veel succes met de restoratie, maar vooral veel plezier !

Ken je toevallig de v-stelling van de boven en ondervleugel? Ik heb over de echte dit terug gevonden: tweedekkers (onderaan)
Wat denk je dat het vliegklaar gewicht gaat worden?

MvG,
Dirk

Een beetje late reactie. Ik had geen e-mail gehad op dit bericht. De V stelling zal 3-4 graden bedragen.
Het totale gewicht weet in nog niet.
Ik zal dat weleens opmeten voor je.

Dan moet je zeker naar de SV dagen komen , Dan kan je eens meevliegen met de G-AIYG ;)

Ik ga zeker proberen om naar de SV dagen te komen. Met een camera natuurlijk.
Maar meevliegen met de G-AIYG??? Hoe bedoel je dat. Ken jij daar iemand, connecties??
nee niet echt , maar op de sv dagen kan je met elk nog vliegbaar toestel uit het stampe museum , en daar is de G-AIYG een van volgens mij .

zijn er nog vorderingen

zijn er nog vorderingen ,het is zo stil ...

Ik ben afgelopen zaterdag naar het SV museum in Antwerpen (Deurne)geweest, naar de Fly-Inn. Mensen dat was genieten.
2 Spitfires, een Mustang P51, 2 Harvards, een Tiger-Moth, zeker een stuk of 20 Stampe's SV4, 3 Boeing Stearmans, Ryan PT 22, een Chipmuck, diverse Piper super cubs, een Beaver enz.

De Ryan is een apart toestel.

5297481f7a24af473.jpg

De bouw van de Stampe gaat wat langzamer omdat daar de HB-1 tussen is gekomen.

Gisteren ook nogal wat schade opgelopen aan de Piper J3 cub.

Bovendien is het zulk lekker weer dat er niet veel gebouwd wordt.

Ik was daar toen ook :)

en ik begon te watertanden bij het geluid van de spitfires.
Je hebt wel wat gemist zondag . Al de Sv4's waren dan in formatievlucht eens overgevlogen en dat gaf wel een speciaal effect. 8-O:o

Eindelijk

Ha heren van het Stamperiaanse....

Ik heb vandaag eindelijk een goede vlucht gemaakt met mijn 1/4 schaal Stampe!
Na de verbouwing van OS FS70 naar OS FS120III had ik problemen met de motorloop. Maar na veel gepruts een gat in mijn brandschot gemaakt en een grotere tank met meer ruimte eromheen voor schuim gemonteerd, en nu is het probleem over!!

Met de 120 vlieg ik schaalsnelheid met tussen 1/3 en 1/4 gas, starten met minder dan half gas...
Alleen voor een looping of rol, gebruik ik meer.

Vliegt verder als een zonnetje, en ik kan nu eindelijk gaan genieten!

Nu jij nog Arnold...hoe staan de vorderingen????

Groetjes
Guido

Stampe romp

Ja, het heeft even geduurd maar we zijn weer aan de Stampe begonnen.
Het folieen is klaar en nu komt de cockpit en de kap aan bod.

Een vraag over het balanspunt. Volgens de tekening van de "Precedent Stampe SV4B" ligt het zwaartepunt net achter/onder de tweede vleugelstrut, (boven de voorste cocpit) Ik heb dat uitgeprobeerd, zonder accu, motorkap, prop etc. zo ligt hij nu horizontaal. Is dat goed??

Op onderstaande foto zie je een nippel zitten net onder de voorste cockpit.
Volgens de vorige eigenaar ligt daar het balanspunt??
52974799f89e76b02.jpg

Hier ook wat kiekjes van de gele kanarie.
5297493d1547112b8.jpg

5297493d155743ce1.jpg

5297493d154768866.jpg

Voorderingen aan de Stampe

Even een kleine update van het werk aan de Stampe.
De kap is gevormd van 0,8 mm vliegtuigtriplex

5297494bdc4e07d0b.jpg

De neuskap is ook gespoten in nagenoeg dezelfde kleur als de folie. Op de foto vertekent de kleur wel iets maar in het daglichjt is het prima.

5297494bdcb0a1eef.jpg

Deurtjes gemonteerd.
Niet helemaal schaal zijn de vleugelsteunen. Deze zijn door de vorige eigenaar van aluminium strips gemaakt. Het vervangen was een te ingrijpende klus. Maar als ze straks mooi mat zwart zijn gespoten dan valt het wel minder op. Ze zijn wel stabiel. ;)

Het uiteindelijke gewicht komt op 7 kg.

Ik had een mooie kap gekregen (bedankt nog Henri) maar helaas was de romp van de Stampe waar hij vanaf kwam veel slanker. Helaas paste hij niet zonder er veel voor te moeten afbreken.

Het wordt tijd.

Ik zie nu pas dat de Stampe al wel erg lang op de zolder staat.
Inmiddels is hij wel helemaal vliegklaar. Besturing, bijgloeiunit etc. is ingebouwd en werkend.
Maar de kist zal nog even moeten wachten op zijn maiden.
Ik heb last gekregen van zgn. ouderdoms-staar. (Ben je dan al zo oud :D?)
Het linkeroog is weer 100 %, het ander over drie weken. Dus ergens eind februari, begin maart gaat het gebeuren.

hey arnold,

ben benieuwd naar je maiden, kunnen we wellicht een keer in vught of bergeijk een stampe flyin organiseren.

lijkt me leuk al die verschillende stampes zijn er zoals ik nou tel op MBF met mij erbij een stuk of 6.
Wel leuk om iedereen dan bij elkaar te hebben.
goed dat is wellicht iets voor de toekomst, eerst jou maiden en mijn project afronden.

greets pascal

hey arnold,
ben benieuwd naar je maiden, kunnen we wellicht een keer in vught of bergeijk een stampe flyin organiseren.
greets pascal

Hey Pascal,

Hoe gaat het met de aspirant vader. Slaap je nog s'nachts??:confused:

Een Stampe Flyin lijkt me een goed idee.
Ons veld ligt erg mooi maar heeft weinig te bieden wat betreft clubgebouw etc.
Misschien is Vugt dan een betere optie??

Gr. Arnold

Hey Pascal,

Hoe gaat het met de aspirant vader. Slaap je nog s'nachts??:confused:

Een Stampe Flyin lijkt me een goed idee.
Ons veld ligt erg mooi maar heeft weinig te bieden wat betreft clubgebouw etc.
Misschien is Vugt dan een betere optie??

Gr. Arnold

ook ons veld heeft helaas niks wat dat betrefd.
een veld van 250m lang en 50 breed en that's it!

lijkt me wel leuk, moeten we nog maar eens even over kletsen.
over het,hoe,wat ,en waar

greets pascal

Stampe

Hoi,
Heb tijdens mijn modelvliegvakantie in Oostenrijk een vlucht kunnen maken in een Stampe SV4 de
D-EHDO uit 1949.
De eigenaar van het hotel is tevens de eigenaar van deze Stampe en deze is door hun in 3000 uur geheel gerestaureerd en ziet er geweldig uit.
De vlucht duurde een half uur (veel te kort) maar wat een belevenis, door de turbulentie en het slechte zicht niet zelf mogen sturen, maar volgend jaar ga ik weer een poging wagen.
Op de site van het hotel Edellweis Berwang vindt je ook wat info over de Stampe en als je wilt dan kan ik je ook wel enkel foto`s sturen.
Geef maar een pb.

Back