Ja ik hoop dat volgend jaar de Tutor en de Stampe samen kunnen vliegen op Dawn patrol.
Maar dan moet eerst nog een hoop werk verricht worden!
Vandaag op stap geweest:
Wat klein materiaal en de servo's gehaald:
En daarna naar het Stampe museum in Antwerpen.
Daar kon ik 3 Stampes echt letterlijk van binnen en buiten bestuderen, ik heb er onder gelegen en op de vleugel gestaan om alles op te meten!
Probleem was alleen dat dit 3 stuks in belgie gebouwde SV4B's waren en dan zie je toch verschillen met de SV4C
Ik begrijp nu wel een paar verschillen met de kist die ik wil gaan bouwen en de Schlund kit.
Gelukkig ook een goed boek gekocht " Les Avions Stampe" vol met foto's, tekeningen, en afbeeldingen van de Stampe SV4C.
Ondertussen de firewall in de romp gelijmd met Epoxy:
de romp wordt dus niet op de tekening of bouwplank gebouwd, maar dat betekend dat je iedere stap moet meten of hij recht is!
In dit geval was 1 zijkant iets anders gebogen als de andere kant dus stond de neus iets scheef, dit opgelost door 2 balsa latten diagonaal in de romp te klemmen, die latten konden er weer uit toen de lijm uitgehard was, en nu is de romp kaarsrecht!
Even de motor passen:
Dan is zo'n ZG62 toch maar een klein motortje op deze romp nietwaar?
Groeten Willem
Maar dan moet eerst nog een hoop werk verricht worden!
Vandaag op stap geweest:
Wat klein materiaal en de servo's gehaald:
En daarna naar het Stampe museum in Antwerpen.
Daar kon ik 3 Stampes echt letterlijk van binnen en buiten bestuderen, ik heb er onder gelegen en op de vleugel gestaan om alles op te meten!
Probleem was alleen dat dit 3 stuks in belgie gebouwde SV4B's waren en dan zie je toch verschillen met de SV4C
Ik begrijp nu wel een paar verschillen met de kist die ik wil gaan bouwen en de Schlund kit.
Gelukkig ook een goed boek gekocht " Les Avions Stampe" vol met foto's, tekeningen, en afbeeldingen van de Stampe SV4C.
Ondertussen de firewall in de romp gelijmd met Epoxy:
de romp wordt dus niet op de tekening of bouwplank gebouwd, maar dat betekend dat je iedere stap moet meten of hij recht is!
In dit geval was 1 zijkant iets anders gebogen als de andere kant dus stond de neus iets scheef, dit opgelost door 2 balsa latten diagonaal in de romp te klemmen, die latten konden er weer uit toen de lijm uitgehard was, en nu is de romp kaarsrecht!
Even de motor passen:
Dan is zo'n ZG62 toch maar een klein motortje op deze romp nietwaar?
Groeten Willem
Laatst bewerkt door een moderator: