Tip:
Houd er wel erg in dat als je met een Cut-off functie echt gaat rondvliegen, dat je vaak toch teveel van je lipo's vraagt en ze iets teveel ontlaad.
De functie meet Voltage en is niet altijd helemaal wat je wil.
Een ander bijkomend risico is dat de headspeed behoorlijk afneemt op het moment dat deze functie inschakeld.
Ben er toen ik begon ooit een keer door gecrashed in wat hardere wind.
Ik houd altijd bij wat ik aan Mah teruglaad in mijn lipo's (moet je lader wel afleesbaar zijn)
Ik zorg dat ik altijd 20% van de capaciteit over heb d.m.v. het instellen van een timer (kookwekker of in je zender), dat is de zogenaamde 80% regel.
Heb je een 2200 Mah lipo, dan mag je er 0,8 X 2200 = 1760 Mah terug in laden.
Moet je op een gegeven moment meer of minder terugladen, dan stel je je timer wat korter of langer in.
Dan heb je altijd volle power, en je houd je lipo's heel.
Grt,
Eric
Cut-off stond ingesteld op 3,1V per cel hoogste stand was dat. Ik wilde nu ook timen bij deze vlucht hoelang ik had gevlogen maar door de crash had ik de timer door laten lopen.
Ik heb een 1800mAh batterij en die moest ik de vorige keer 6 uur bijladen met een 800mA oplader (volgens E-Sky opgave). Mag je mij vertellen hoeveel eruit is gegaan. Electronica is niet helemaal mijn ding. Programmeren kan ik wel. =-) Heb geen lader die ik kan aflezen maar 6 uur laden op 800mA kom je volgens mij uit op een waarde die veel hoger is als de capaciteit van de batterij.
Zal de volgende keer hem wel op een minuutje of 10 zetten.