Volgens mij is er het volgende aan de hand:
Als ik het goed lees heb je het ding volgepropt met allerlei geavanceerde, maar wel aanzienlijk zwaardere componanten dan oorspronkelijk voorzien(zware regelaar, zware gyro). Gevolg is dat bij een dergelijk gewicht het ding in oorspronkelijke toestand niet meer van de grond zou komen dan wel met veel moeite. Echter, met de Razor 350 motor kun je veel meer vermogen in de hoofdrotor pompen dan oorspronkelijk bedacht en daarmee krijg je het ding toch omhoog. meer vermogen op de hoofdrotor resulteert echter ook in een stevige toename van het koppel ervan dus je staartrotor moet ook aanzienlijk harder werken = heeft ook veel meer vermogen nodig. Op 2 cellen zat je wat dat betreft aan zijn grens (vermogen = spanning x stroom en bij gelijke spanning kom je dan aan bepaalde grenzen aan de stroom die je door die heckrotormotor kunt krijgen). Op 3 cellen is die grens wat opgeschoven en kun je compenseren tot het moment dat er door een stuurbeweging op de hoofdrotor(extra weerstand, gelijk vermogen) of bijgegeven vermogen op het hoofdrotor stevig moet worden gecorrigeerd op de staart en het heckrotormotortje wederom tekort komt.
In navolging van bovenstaande kan dan ook het effect optreden dat de heckrotormotor door het zware belasten behoorlijk overbelast wordt met als gevolg snelle terugloop in magneten (hoe warm is je heckrotor-aandrijving na een vluchtje??) en het zeer snel afslijten van je koolborstels. dat laatste kan dan ook weer leiden tot het niet op gang willen komen van je heckrotor bij het starten of teruglopen van het maximele vermogen van het motortje.
Volgens mij zou de oplossing daarom gezocht moeten worden in het drastisch op dieet plaatsen van je Hummingbird al dan niet in combinatie met het vervangen door een heckrotor aandrijving die meer vermogen koppelt aan gelijk gewicht. Kies je voor de laatste oplossing maar dan zwaarder dan kom je in een soort viscueuze cirkel terecht (zwaarder = meer vermogen op de hoofdrotor = meer koppel = meer heckrotorvermogen nodig etc.) die uitendelijk resulteert in een hoop frustratie maar niet in prettig vliegen.