Standaard staartmotor Hummingbird lang niet krachtig genoeg?

trimmen op je heck, of als je die gebruikt revo mix aanpassen, of als je het std mixerboard gebruikt, de mixverhouding aanpassen tot het goed is.

over het rompje, ik zou dat mooie rompje niet al gaan verknallen, eerst even leren vliegen tot je het enigzinds heel kan houden en dan die mooie airwolf romp erop.
kan je zolang niet de standaard canopy gebruiken ?

Het trimmen lukt niet erg, 't effect blijft...
'k heb geen idee wat revo mix is.. maar 'k gok dat 't een instelling op je zender is.. en dat is een simpel dingetje bij me, dus dat zit er niet...
volgens mij zit er op dat heli'tje van mij wel een mixer board maar, hehe, de handleiding van MHD producten is frans, en dat kan 'k nou net niet...
er zitten 2 instel schoefjes op 't board, 1 voor de gyro en een voor 'anti-couple'...

anti couple is revo mix.

bedoel je dat de heli verdraait als je stijgd/daalt? ->anti couple verzetten (minder in dit geval)

of verdraait hij gewoon altijd? ->gain (andere schroefje) hoger zetten tot hij niet meer over en weer slaat, of de trim aanpassen.

Niels

hij verdraait gewoon als ik op gelijke hoogte blijft... bij mij staat bij 't 2e schroefje 'gyro'.. is dat 't zelfde? (leek mij niet?)

't is me net wel redelijk gelukt om 't weg te trimmen.. maar 't blijft toch een beetje.. 'k zal straks is gaan proberen met afstellen..

ben al veel te blij dat 'k zojuist 'n hele accu heb weggehovert zonder al te veel opstijgen en crashen :)
dit is echt zo leuk, wat 'n kick weer :)))))

ZOOOOOHOOOOOOO!!!!!!!! Ik heb gister een direct drive prop op die HAT-motor gedrukt.

Major difference!
Ik kan nu gewoon in een keer bijna vol gas opstijgen, de prop kan gewoon genoeg tegenkoppel leveren tijdens een rappe klim. De staart is echt 10 keer strakker nu. Lekker agressief vliegen MHUUAHAHAHA. :twisted:
Lijkt nu alleen een beetje op een bromvlieg, met dat geluid van de staart.

Als je ooit een micro koopt raad ik dit echt aan.

gister ben ik bezig geweest met 't afstellen en mijn probleem is nu verholpen.... als 't motortje dood gaat zal 'k ook zo'n HAT ding proberen :)

'k wou alleen dat 'k wat meer ruimte had om wat meer te proberen :)

Mijn staart motor is ook overleden. Na +/- 3 of 4 min draait de staart steeds meer weg naar rechts (dus minder staart vermogen) totdat ik niet meer kan tegensturen. Daarvoor draait hij de heletijd perfect neutraal. Landen, 1 min wachten en het is weer even goed. Ik heb extra koeling op de heck motor dus dat kan het niet zijn. Word ook normaal warm. Toen heb ik de borstels eens bekeken (niet eens koolborstels :() en die hadden diepe groeven gemaakt in de collector. Ook waren ze redelijk zwart. Tijd voor een HAT :) Net besteld + 2 DD propjes. Hopelijk zijn die echt zo goed en blijft hij lekker stabiel hangen :) Maar hoelang blijft die HAT heel op de standaard regelaar in het picco board? Ik had een leuke mini regelaar tot 8A maar die armt niet via het piccoboard :( En voor seperates heb ik nu even geen geld.

Dat had ik door :) Maar mijn regelaar wil gas dicht, dan spanning erop, gas volopen, dan gas dicht. Die piccoboard geeft eerst geen signaal tot hij geinitialiseerd is. Daardoor initialiseerd mijn regelaar niet. Die wil meteen een gas dicht signaal. Ik had nog een oude protech maar die stottert alleen maar :(. Toch maar eens kijken of er een andere PIC in te zetten is als mixer :) Eigen progje schrijven is niet zo heel moeilijk, alleen veel werk :(

Mijn HAT (als je het zo wil noemen :wink: ) staat gewoon op een schulze slim 10, ook niet hoogfrequent hoor... Ik heb nog geen enkele staartmotor kapot gekregen... Ik vlieg al van in het begin met die HAT, omdat die m'n GY240 net iets sympatieker lijkt te vinden...(de standaard staart kon niet volgen)

niels

ja dat wil ik ook wel maar ik heb de originele piccoboard nodig voor de gyro, een losse heb ik nu net geen geld voor. Een andere regelaar heeft moeite met het signaal uit de mixer op het piccoboard.

wacht, zal het wat duidelijker stellen;

Ik gebruik ook maar een regelaar met een lage frequentie, en mijn motortje overleeft het lang...Op de picoboard zal een HAT het dus ook wel lang uithouden...

Niels :wink:

Wel jammer eigenlijk. Iedereeen heeft problemen dat de originele niet genoeg vermogen heeft. Met 7c Nicad ging het perfect en met 3s lipo's nog beter :) Als het gewicht laag is vliegt hij met de standaard staartmotor echt als een zonnetje. Jammer alleen dat die het niet aankan :( Eerst had ik smeltende tandwielen, een koellichaam loste dat op. Nu zjin de bortels gewoon op :( Ik hoop die HAD beter bevalt :)

Ja belachelijk, je betaalt je helemaal scheel aan die zooi, dan mag je toch wel een beetje kwaliteit verwachten!?!?! Nee, je moet eerst nog een zooi mods (die de fabrikant vaak zelf ontwikkelen) en andere motoren tegenaan gooien, anders is dat ding maar een paar uurtjes te gebruiken! :evil:

Is wel gek eigenlijk. Alles is minimaal, ultra ligt en goedkoop :( En het komt er op neer dat je behalve het frame niet veel kan blijven gebruiken, brushless, seperates, andere bladen, tail enz... Als ik alles zo optel kan ik ook een zoom 400 kopen.....

zeg niet dat je niet gewaarschuwd bent michel :wink:
welkom in de wereld van de micro heli.
en kijk eens hoeveel heli je hebt met een complete zoom van 500 euro vliegklaar, met collective pich, lipo accus en een "echte" aangedreven staart met pitch verstelling.

makes you think.

Jajaja, maar daarmee vlieg je niet van de buro naar je strijkplank in je kamer ;)

Maar goed, weer effe ontopic. Die HAT icm. een geared staart is ook nog niet goed? DD is meestal minder rendement, maar die HAT is daarvoor ontwikkeld dacht ik. DD heeft snellere response door sneller meer toeren enz.

Back