Standaard Tamiya Regelaar

  • Topicstarter Topicstarter Bramstone
  • Startdatum Startdatum
B

Bramstone

Guest
Hallo Iedereen,

Weet iemand de specificaties van een standaard Tamiya regelaar?
( TEU 101-BK )

Groeten,

Bram
 
even googlen en je vindt het volgende:

This is the Tamiya Forward and Reverse Electronic Speed Control.

FEATURES: Compatible with Tamiya 540 and Sport Tuned stock motors
Reverse function can be changed to brake for races where reverse is
not allowed
Compatible with Futaba, Tower Hobbies, Tamiya, KO, JR and Airtronics
Z connectors
Set button allows adjustment of maximum forward and reverse throttle
trigger settings

INCLUDES: One Tamiya Forward and Reverse Electronic Speed Control with motor
connectors, Kyosho style battery connectors, receiver connector
and receiver switch pre-installed, instruction sheet

REQUIRES: Installing in vehicle and connecting motor and battery

SPECS: Length: 1.6" (40.7mm)
Width: 1.4" (36.8mm)
Height: 0.88" (22.5mm)
Weight: 1.9oz (54g)

Control System: High frequency drive
Max Continuous Current (FET Spec): Forward 60A, Reverse 60A
Power Supply: 7.2V (with 6 cells
Output Voltage for Receiver: 7.2V (BEC)
Output Current for Receiver: 1A
 
Snelheidsregelaar

Wow, bedankt!

Weet ook iemand of deze motor ITS System Information

Ook op diezelfde simpele regelaar kan?

Bram
 
Laatst bewerkt door een moderator:
eejh

die regelaar is 23 turns
dus als die motor 24 turns is past het wel


en welkom op dit forum ....



boris
 
hij werkt wel. klik maar in mijn bericht, die werkt wel, die an jou niet :P
 
Ik heb met die regelaar met een 18turns motor in mijn tt-01 gereden en dat ging prima. Alleen niet te zwaar vertanden.
 
Dit is een 12 turns, dat gaat dus niet met de standaard regelaar, die brand je hiermee gewoon op. 12 turns is trouwens al behoorlijk snel. Ik denk dat een 19-21 turns ofzo leuker is, zeker voor je auto zelf. Hou er ook rekening mee dat je je tandwielverhouding waarschijnlijk gaat moeten aanpassen.

Welke motor heb je nu? De standaard blikken-doos-motor die vaak bij tamiya's zit? Als je die hebt, en je wil een (iets) snellere, op dezelfde regelaar, dan is de Sport Tuned motor misschien wel iets?
 
De regelaar kan maximaal 23 turns aan en kan dus geen 12 turns aan, waarom dan toch vragen ?

(even voor de duidelijkheid, hoe lager de turns des te groter de belasting)
 
Okay, superbedankt, ik heb mijn auto dus iets te hoog ingeschat HAHAHAHAA

Bedankt!

Bram
 
Ik heb nu iets anders gevonden. Ze zeggen dat dit op dezelfde regelaar kan.
Maar nu is de vraag, zou dit ook sneller gaan dan mijn standaard 540 motor?

Hier een plaatje en een link

Conrad Electronic - Europa's grootste webwinkel in elektronica en techniek

230477_LB_00_FB.EPS.jpg
 
Dit is een 21 turns motor.
Je kan beter een wat zwaardere regelaar gaan kopen.

De standaard regelaar heeft het al heel erg zwaar met 23 turns motoren.

Dus eerst een goede regelaar kopen en dan een andere motor
 
Met de M-auto cup rijden we met de swift allemaal met deze regelaar in combinatie met een LRP Runner 2. Deze is 18 Turns en er is nog niet 1 Swift uit gevallen met een kapotte regelaar.

Mits de motor niet te zwaar vertand wordt zal die 21T ook wel gaan.

Maar een betere regelaar is altijd wel welkom als je een andere motor wil gaan rijden.
 
Het gaat hier om een offroad auto.
Hier hebben de motpr en regelaar het vaak nog even zwaarder dan in een onroad

Mits goed vertand zal het in een offroad ook gewoon gaan.... In een onroad heeft een motor en regelaar het ook zwaar.

Wat dat betreft maakt het niet uit of je het in een offroad of onroad stopt. Als je in beide de verkeerde vertanding steekt zal de regelaar en motor te warm worden ja. Maar heeft niets met onroad of offroad te maken maar met een juiste vertanding.

Wil je wat speling omdat je niet weet hoe je de vertanding bepaald of daarmee wil spelen dan kan je idd beter een regelaar nemen die meer aan kan. Als je dan perongeluk te zwaar vertand zal je motor het alleen zwaar hebben.
 
Laatst bewerkt:
Back
Top