Stap naar EDF, 2 besteld!

Zojuist 2 EDF jets besteld, kon het niet laten. (vakantiegeld binnen :p)

Zag toen ik een lading electronica bij Hobby City aan het bestellen was deze staan, wat denk ik een cloon van de Graupner GF 35 is. Voor 90 dollar kon hem niet laten staan. Ook omdat deze goed te modden is en de ailerons en elevons wil splitsen (2 extra servo's) en het roer werkend maken.

Hobbycity Online R/C Hobby Store : EPS Jet FW-35A Lightning II $89.95

F-35Amain.jpg

En alhier zn grote broer, de RC-Lander F16 met retracts.

Jets-EJF-LanderF-16-Greyb2.jpg

F-16D - ARF [rclp0f16d] - $159.99 : Electric Jet Factory - RC Electric Jet EDF and ducted fan model Jet airplanes – EJF, Home of the highest performance electric jets

Gelijk wat Blue Bird metalgear servo's besteld voor deze jongen zodat de retracts wat klappen kunnen hebben.

Alles gaat natuurlijk voorzien worden met NL decals en hopelijk vliegt alles deze zomer nog!

Alles is iig besteld, ik houd jullie op de hoogte, zal wel weer een paar weekjes duren. Hopelijk blijft het niet al te lang bij de Douane plakken.

LEUK! Ga ik volgen!
Ik wens je wel sterkte met de douane met twee vliegtuigen!

Ik dacht dat het een regel van HC was dat je maar 1 vliegtuig tegelijk kon bestellen. Blijkbaar niet :)

Die vliegtuigen van HC zien er gelikt uit! Jammer dat ze van schuim zijn alleen...

die eerste jet is echt wel cool :) geen geld ook... 90 dollar... kan hem bijna niet laten liggen... of zal ik?... neee doe het toch maar niet :P voorlopig heb ik genoeg aan mijn carson twin edf EuroFighter ;)

Ben benieuwd hoe jouw ervaringen zijn!

LEUK! Ga ik volgen!
Ik wens je wel sterkte met de douane met twee vliegtuigen!

Ik dacht dat het een regel van HC was dat je maar 1 vliegtuig tegelijk kon bestellen. Blijkbaar niet :)

Die vliegtuigen van HC zien er gelikt uit! Jammer dat ze van schuim zijn alleen...

De F16 komt uit de US of A, dus die regel hebben ze inderdaad nog steeds ;)

ik probeer mijn orders bij HC altijd op te splitsen. Qua verzendkosten scheelt dat niks en zo heb ik liever 4x een klein doosje met een enkele lipo dan 1 doos van meer dan een kilo waar ze bij de douane hun oog op laten vallen.

Heb ik hier ook geprobeerd, maar die F-35 sturen ze natuurlijk in een keer op :p

f16D

Heb ook de F16D bestelt,maar dan in de Edwards kleuren.
De mijne komt van der Schweighofer en wordt op 1 juli geleverd,
dan volgen nog de servo`s de lipo en de regelaar en dan hoop ik hem eind juli vliegklaar te hebben.

Egbertje

Die F-35 is geen clone van de Graupner, ik denk eerder dat Graupner er een mooie doos omheen laat doen en hem onder eigen merknaam verkoopt. Hij is nl exact hetzelfde, alleen krijg je er bij HC een gratis lipo bij ;-)
Vliegt overigens prima dat ding, redelijk vlot en door de zware accu kun je er lekker lang mee vliegen.

EDF

He kerels

Vergeef mij mijn nickname , ik heb er al spijt van maar zoveel andere namen waren al bezet. Ik heet eigenlijk Stijn,zo mag je me dan ook noemen.

Ik denk erover om een HET Super Sniper ( EDF sportjet) aan te schaffen maar ik vraag me nu af of dat wat overmoedig is of niet.

Ik heb recent mijn vliegbrevet gehaald met een Kyosho calmato hoogdekker met nitromotor.er zit een O.S 50 op en die gaat al zeer hard voor dit model. I vind van mezelf dat ik er goede controle over heb en ik heb geen schrik voor mijn vliegtuig en ik experimenteer wat met figuren.
Ik heb op de flight simulator al veel met Jets bezig geweest, de fun-jet gaat zelfs erg snel op de reflex-sim. de turbinejets gek genoeg niet zo snel.

Moet ik nu echt zoals sommigen zeggen , jaren ervaring op doen om daarmee te beginnen? Is het aangewezen eerst naar een laagdekker vliegtuig over te gaan alvorens met een jet te vliegen? ervaring stap voor stap opbouwen is altijd het beste , maar ik voel me er soms zo damn zeker van dat ik het moet kunnen.
Ik zie alvast jullie reacties tegemoet.:p

Stijn

Als je je calmato echt helemaal kent, en alles goed onder de knie hebt + in de sim ook... dan zou ik zeggen: probeer het!
Heb ik ook gedaan, (van een space scooter naar een microjet en gws me109) en dat ging gewoon goed! Het is in het begin even op de benen trillen, maar na 10 seconden vliegen dan gaat het weer :) Enige is dan even het landen... maar als je dat in de sim oefent met een vergelijkbaar model, moet dat in het echt ook beter gaan :)

SUCCES :D

Met een hoogdekker / zwever / laagdekker ga ik dus gewoon nooit vliegen, en heb ook geen zin om bij iemand op de trainer te gaan zitten. Dat moet hun maar allemaal net uitkomen. En betaald vind ik zonde geld. Ik zie dat gewoon niet als investering, zonder pijn ook geen plezier in deze hobby, vind ik dan. Van je fouten leer je, en het geeft veel meer voldoening.

Anyway, de F16 is binnen!

Tot mijn verbazing wel te verstaan. 15 dagen na dato lag hij op de deurmat (hele grote brievenbus ;) ) en dat met 20 USD - GIFT op de doos geschreven. Het pakket electronica wat erin moet heb ik al bijna twee en een halve week geleden besteld en dat pakket is een kwart van het gewicht en een tiende van de grote, maar dit beland dus mooi wel bij de inklaring...

Anyway, ik kan gaan bouwen. Foto's komen eraan zodra ik begin, heb het momenteel te druk met me werk (seizoens werk, en danwel het hoogseizoen bij ons...) om dit klusje binnen een weekje geklaar te hebben.

Ik mis nu enkel de batterijen en de ESC :P

Hey Styreta,

Heb je de F35 al binnen? Zou ook leuk zijn als je daar en verslag van maakt.

nope. De Spektrum ontvanger die ik erbij had besteld is na 2 weken geannuleerd en daardoor het hele pakket pas onlangs verzonden. Ik verwacht deze doos dus deze of volgende week, mits de inklaring me niet weer eens in de steek laat.

De 4s LiPo's en wat electronisch spul van de F16 ligt sinds de 10e op de TNT inklaring te wachten, en net de afdeling Inklaring van de TNT is steeds in gesprek.... Had graag geweten of ik gewoon moet wachten of dat er weer een brief verstuurd is met de vraag naar de factuur, aangezien dat bij een vorig pakket ook al is gebeurt en deze brief toen in Limburg werd bezorgt. Dit terwijl met blokletters mijn adres en "Noord Holland - Den Helder" erop stond.

Van mij mogen ze de post weer nationaliseren, TNT kan de vuilnisbak in.

Meh,

Mijn pakketje van HobbyCity licht ook al 7 dagen weg te stoffen bij de TNT had ze ook gebeld werd door verbonden met de afdeling inklaring en die gingen een melding door geven aan de douane dat ze haast moeten gaan maken de douane zou binnen 48 uur contact opnemen met me... (nu nog 24 uur)

Een verslag van de F35 zou echt super zijn! Succes met (ook) wachten hehehe

Meh,

Mijn pakketje van HobbyCity licht ook al 7 dagen weg te stoffen bij de TNT had ze ook gebeld werd door verbonden met de afdeling inklaring en die gingen een melding door geven aan de douane dat ze haast moeten gaan maken de douane zou binnen 48 uur contact opnemen met me... (nu nog 24 uur)

Een verslag van de F35 zou echt super zijn! Succes met (ook) wachten hehehe

Hey hey de electronica van de F16 zijn "in transit" dus vandaag of morgen binnen. De F35 had ik maar tracking totdat het in Hong Kong op het vliegtuig ging dus geen idee wanneer ik die kan verwachten.

toevallig 2 dagen geleden pas.... moest er 18 euro bijleggen van de TNT.
Heb hem gelijk inelkaar gezet, was zo gedaan.

Maar ik moest werken, en de dag daarop had ik mijn nieuwe iPhone en Trex 600 binnen dus was ik daar weer mee bezig.

Zondag / Maandag vrij en zal dan wat foto's nemen. Als het weer mee zit zal ik een grasveldje opzoeken en er mee proberen te vliegen.

Back