Ik zie geen foto's Pieter, hoop dat het nog komt, ik heb ondertussen het totale mechaniek uit elkaar liggen en kom achter elkaar versleten lagertjes tegen, die van de aandrijving van de staart leken wel op de as geperst, er was nogal wat voor nodig om het allemaal los te krijgen, laatste gedeelte is het losmaken van het grote tandwiel dat met een holniet van 1,5 mm bevestigd is, moet nog even kijken hoe ik dat uit elkaar krijg want ook die lagers klinken en voelen niet al te best.
Andere tegenvaller is een kromme bladhouderas, morgen eens zien of ik die zelf richten kan, het ding maakt nu eenmaal geen omwentelingen van belang dus dat luistert niet heel nauw, ik kan overigens geen andere schade vinden aan de heli dus het lijkt erop dat hij een keer van de kast gevallen is, ook heb ik met glasvezel alle overbodige gaten in de romp dichtgemaakt en afgewerkt, het ziet er door de spuitplamuur nu echt niet uit maar als de romp eenmaal gelakt word zal het superstrak zijn, hier nog wat foto's
gr, Frans
fijne legpuzzel
een lastige klant
alles weer mooi schoon en fris
hier zat ooit een lelijke brandstofnippel
het moet eerst slechter worden voordat het opknapt
ook de gaten dichtgemaakt van de aan/uitschakelaar en de bediening van de gyro (ding kon echt uit, ik word al bang zonder heading hold
)
Andere tegenvaller is een kromme bladhouderas, morgen eens zien of ik die zelf richten kan, het ding maakt nu eenmaal geen omwentelingen van belang dus dat luistert niet heel nauw, ik kan overigens geen andere schade vinden aan de heli dus het lijkt erop dat hij een keer van de kast gevallen is, ook heb ik met glasvezel alle overbodige gaten in de romp dichtgemaakt en afgewerkt, het ziet er door de spuitplamuur nu echt niet uit maar als de romp eenmaal gelakt word zal het superstrak zijn, hier nog wat foto's
gr, Frans

fijne legpuzzel

een lastige klant

alles weer mooi schoon en fris

hier zat ooit een lelijke brandstofnippel

het moet eerst slechter worden voordat het opknapt

ook de gaten dichtgemaakt van de aan/uitschakelaar en de bediening van de gyro (ding kon echt uit, ik word al bang zonder heading hold