Of je nu CCPM of Heim aansturing kiest maakt niet veel uit. Je krijgt alleen meer plek voorin voor een cockpit te bouwen. Daarvoor heb ik het gedaan, niet voor de kracht. Heim aansturing heeft ook al 2 servo's voor de pitch.
En 9202 zijn toch de meest gebruikte tuimelschijf servo's. Oersterk en snel genoeg voor de schaalbouwer.
Groetjes Rob.
Wat John doet moet hij uiteraard zelf weten, maar naar mijn ervaring maakt het wel degelijk behoorlijk uit. Ik kon het verschil bij gewoon hooveren in elk geval al goed voelen.
Met de originele aansturing heb je inderdaad weliswaar 2 servo's op zowel rol als pitch, maar je verliest merkbaar precisie én kracht in de kniehevels.
Voor de nick heb je nog maar één servo, ofwel het "koppel"voor nick en rol is niet even groot.
Bij direkte aansturing verminder je niet alleen de speling, maar het beschikbare "koppel" bij nick of rol uitslagen is naar alle richtingen exact even groot, en nu nét voor de beweging die het meeste kracht vergt, namelijk de pitch, heb je in plaats van twee, drie servo's ter beschikking, zonder kracht of precisie verlies.
Wat niet wil zeggen dat de originele aansturing niet voldoet. Direkt is echter gewoon merkbaar beter....
Groet, Bert