Start bouw Hercules C-130 2,25 m spanwijdte

Daarnet de neuswiel-ophanging en stuurinrichting gemaakt...

HPIM4455.JPG

...en nu ga ik indoorvliegen :idea:

@ Jaccies
vraagje ivm de neus :

Hoe maken jullie de neus hol ? ook uitgloeien of anders ?
..../QUOTE]

Gewoon hakken. grof met een bietel of schroevendraaiers. voor het fijne werk een lepeltje met tandjes eraan geslepen. als laatste een schuurtrommeltje met de dremel om het schuim glad te makn
geeft rommel, maar is ook wel leuk om te doen. stofuiger klaarzetten.

jij noemt dat leuk om te doen, naja 2 mallen en je bent snel klaar zonder rommel ;)

:schrik: Wat een toestel zeg ! Héééél erg mooi en dan nog met impellers :thumbsup:

Kost een fortuin aan banden :lol:

OK Jac , van de neus heb ik begrepen nu.

Bedankt Dirk,
ja 4 impellers van 72mm , totale trekkracht 8,5Kg
valt wel mee hoor die banden 2 Euro per stuk ,
impellers met regelaars en de benodigde lipo's zijn het duurste :D

Antonov is altijd mijn droomvliegtuig om eens te bouwen en nu is het
zover !!

Laatst bewerkt:
Is dit ook een gezamelijk project, of alleen van u ?

Ik liet het binnen onze club vallen dat ik die graag zou bouwen, ik had de tekeningen al in autocad formaat , iemand anders was ook enthousiast en bouwt er ook een hij is ook een piepschuim expert.
Onze mallen en piepschuim expert op de club( die ook de mallen voor de herky 225 heeft gemaakt) was ook enthousiast en zei toe ons te helpen.
Ik ben meer een expert in de elektronica , en zo leren we van elkaar.
Met z'n drieen zijn we dus 2 toestellen aan het bouwen , en zijn vorig jaar in october gestart.
Hopen komend jaar in april de eerste vlucht te kunnen maken.
Zo moet die worden:
antonov124.jpg

Nog iets wat belangrijk kan zijn...
Aangezien de voedingsdraden naar de regelaars nogal lang zijn is het aangewezen om op de aansluiting van de regelaar extra condensatoren te voorzien. Deze tip komt ook van Jaccies :smile:

Het ziet er ongeveer uit zoals op onderstaande tekening.
In het geval van de Hercules komen er telkens drie extra condensatoren op de buitenste motorregelaars en telkens twee extra condensatoren op de binnenste motorregelaars ...De diodes die op de tekening staan hoeven niet persé. Ik heb ze wel in voorraad en zet ze er dan ook op .
De condensatoren zijn " low ESR " types van 470 µF /50 volt >>> zoiets als deze : http://www.ebay.nl/itm/470uf-63v-105c-LOW-ESR-16mmx20mm-Panasonic-Capacitor-/300452796579

Motoren.jpg

Klopt Dirk, en de condensatoren moeten zo dicht mogelijk bij de condensatoren van de regelaar komen , zie voor mogelijkheden:
Attachments - RC Groups
ik gebruik de linksboven afbeelding en maak de printjes zelf afhankelijk hoeveel condensatoren ik nodig heb
bij de antonov heb ik er 5 condensatoren.

Nog iets wat belangrijk kan zijn...
Aangezien de voedingsdraden naar de regelaars nogal lang zijn is het aangewezen om op de aansluiting van de regelaar extra condensatoren te voorzien. Deze tip komt ook van Jaccies :smile:

Het ziet er ongeveer uit zoals op onderstaande tekening.
In het geval van de Hercules komen er telkens drie extra condensatoren op de buitenste motorregelaars en telkens twee extra condensatoren op de binnenste motorregelaars ...De diodes die op de tekening staan hoeven niet persé. Ik heb ze wel in voorraad en zet ze er dan ook op .
De condensatoren zijn " low ESR " types van 470 µF /50 volt >>> zoiets als deze : 470uf 63v 105c LOW ESR 16mmx20mm Panasonic Capacitor | eBay

Gaaf die antonov zijn er plans van en hoe is het met de herky? Ik heb nu een bravenboer herky maar dan vernieuwd met accubak en sturend neuswiel alleen wat zijn alle lichten van een herky?

Back