start met een hotliner<-> opknap/bouw verslag Ariane V11

Ik zou er geen geld in douwen want hij gaat redelijk hard omhoog.
De beperkende factor is gewoon het vleugelprofiel.
Je kan er 4 kilowatt indouwen en met 200 omhoog gaan op de motor maar als je dan duikt en er gebeurd niks meer is dat ook zonde.
Probeer eens te achterhalen wat voor profiel het is.
Het zou inderdaad een 7037 kunnen zijn.
Andere profielen die Look gebruikte waren RG14 en RG15, maar dan zou ie snel moeten zijn.

Als je handig bent kan je een vleugeltje snijden, neem dan een MH32-MH33 of MH45, dan weet je dat hij een stuk sneller wordt.

GJ
 
Ik zou er geen geld in douwen want hij gaat redelijk hard omhoog.
De beperkende factor is gewoon het vleugelprofiel.
Je kan er 4 kilowatt indouwen en met 200 omhoog gaan op de motor maar als je dan duikt en er gebeurd niks meer is dat ook zonde.
Probeer eens te achterhalen wat voor profiel het is.
Het zou inderdaad een 7037 kunnen zijn.
Andere profielen die Look gebruikte waren RG14 en RG15, maar dan zou ie snel moeten zijn.

Als je handig bent kan je een vleugeltje snijden, neem dan een MH32-MH33 of MH45, dan weet je dat hij een stuk sneller wordt.

GJ

ik heb geen idee hoe ik er achter moet komen welk profiel het vleugeltje heeft.
wel is het een idd. om eens uit te zoeken hoe het moet om zelf zo'n vleugel te maken.

groeten sjoerd
 
Je kan her en der wat programmaatjes downloaden en profielen uitprinten.
Als je het negatief over de vleugel legt zie je op welk profiel het lijkt.
Compufoil, Profili, dat zijn mooie programma's.
En als je vleugels wilt snijden is het ook handig.
En vleugels snijden stelt helemaal niks voor, ribbenbouw is veel lastiger.

GJ
 
Tja, een GFK vleugel is gewoon sneller dan een kist die bekleed is met folie. Het profiel is strakker en de weerstand een stuk minder. Dit maakt naast het gekozen profiel ook nog een hoop uit.

Met andere woorden, ik kom terug op mijn eerste post. Investeer beter in een Hawk met een budget aandrijving.

:)
 
eens, enkel wanneer ik met minimale investeringen deze een stuk rapper kan krijgen, zou dat wel heel erg mooi zijn.
En dat kan ik ondertussen mooi mijn ogen openhouden voor een rappe F5B kist.

eerst ook eens kijken op een meeting/wedstrijd etc.
groeten sjoerd
 
Je zou 4S kunnen proberen, als het wat is zou je een lichter 4S pakket kunnen kopen, dan gaat het model harder omhoog. Aan de andere kant gaat het model met meer gewicht harder naar beneden.

Er is natuurlijk het risico dat er iets kapot gaat.
 
SD-Profile.jpg


straks deze er eens opleggen.

groeten
 
het is idd. dat 7037 profiel.

maarrrr. een goed termiek zwever is nooit mis.

ik denk dat ik het topic maar ga voortzetten onder de zwevers.
eens kijken of ik daar tips kan krijgen om de kist te optimaliseren.

wel bedankt hier. en wanneer ik een speedmodel heb zal ik het laten weten!

groeten sjoerd
 
Ach, je kan hier ook gewoon doorgaan
De F5B modellen moeten ook 10 minuten zweven, dus we weten er ook wel wat van.
Als je hard wil dan moet je gewoon een andere vleugel snijden
Misschien heeft iemand nog een vleugel liggen die je pas kan maken op de romp?

GJ
 
Ach, je kan hier ook gewoon doorgaan
De F5B modellen moeten ook 10 minuten zweven, dus we weten er ook wel wat van.
Als je hard wil dan moet je gewoon een andere vleugel snijden
Misschien heeft iemand nog een vleugel liggen die je pas kan maken op de romp?

GJ

optimaliseren-sirius-van-jet-en-speedmodels

oeps...
Als de mogelijkheid er is om deze lekker snel te laten gaan.
Ga ik daar zeker voor.
Wel heb ik liever een goede zwever, als een slechte hotliner.


groeten sjoerd
 
Laatst bewerkt door een moderator:
meet eens de koorde van de vleugel ter hoogte van de romp.
Dus de breedte van de vleugel.


GJ
 
ik weet niet in hoeverre je wil knutselen maar als je wil heb ik hier nog een splinternieuwe ariane v11 vleugel liggen, en een romp met een beetje gebruiksspoor.
 
Laatst bewerkt:
Een Ariane is ook niet echt snel, wel sneller dan een S7037...

Voor 229 heb je een Hawk, die wel 240 km/u in een duik haalt.

GJ
 
ach zal ongeveer gelijk zijn (ariane v11 RL 7.3% en quadroflap, dus zweeft iig beter ;p, en lagere cd bij cl0), mijn vleugel is goedkoper ;p, hawk mh30 7.74% en geen flaps.
volCFK,
btw wortelkoorde 17cm, met lip ook 21cm,
ik moet er vanaf voor een zeer vriendelijk prijsje, dus als ik je er blij mee kan maken,
btw met een beetje reflex loopt ie nog een slagje harder. en, met butterfly landt ie zeer makkelijk. (echt heel erg makkelijk)
 
Laatst bewerkt:
Heb even gemeten maar heb geen vleugel met 21cm koorde.
Ik heb nog een slap oermodel van een Surprise 3 liggen maar daar heb je niks aan.
De Ariane vleugel is vast wel passend te maken op de Sirius romp, of inderdaad ook de romp nemen en in elkaar lijmen.

GJ
 
ach is kevlar en (dus ;p) nog heel, alleen ik heb dat rare servobakje eruitgehaald en een losse stuurstaaf toegepast. je zou dan wel weer een v-staartje erbij moeten bestellen (85 euro) maar je mag het rompje er zowieso wel bij hebben.
zelf zou ik alleen de vleugel op je bestaande romp gebouwd hebben denk ik.
ik kan je de vleugel en romp zo opsturen in de houten kist.
heb jij nog spul wat we kunnen ruilen (noem het maar, een 4 takt motortje in goede staat of zo)?
 
maar begrijp ik nou goed dat het wel een degelijk hotliner is?

of ook een snelle zwever.

want anders is het zonde om er in te investeren.

en natuurlijk vliegt het op de setups die ik heb liggen?


groeten sjoerd
 
Back
Top