Starten met 3d Heli

Een goeie namiddag.

Ik ben zelf ook een beginner en was op zoek naar info. alles lijkt mij hier wel vrij duidelijk als je maar wat zoekt.
wat ik niet begrijp is dat iemand jullie kan bezig houden die al meer dan een maand aan het vragen is welke heli hij zou kopen en toch maar constant verandert van gedacht...

in het begin was de discussie interessant, nu is het :bad-words:

Een goeie namiddag.

Ik ben zelf ook een beginner en was op zoek naar info. alles lijkt mij hier wel vrij duidelijk als je maar wat zoekt.
wat ik niet begrijp is dat iemand jullie kan bezig houden die al meer dan een maand aan het vragen is welke heli hij zou kopen en toch maar constant verandert van gedacht...

dan reageer je toch niet

Een goeie namiddag.

+1

mCPX is(was) de beste keuze maar compleet in de wind geslagen :rolleyes:
ik zie hier alleen maar bla BLA etc...........

mooiste is dat deze persoon gewoon anderen advies aan het geven is (ja ook advies die ik nog niet eens zou geven),
terwijl hij zelf nog geen enkelen ervaring heeft , knap......

zo dat was het :murder:

dan reageer je toch niet
En dat bepaal jij ?!

mike, jij hebt de 250 zie ik?
Is hij nog best moeilijk ? Denk dat ik toch maar voor 450 of 500 ga, omdat 500vind ik iéts fijner vliegen..

jeps een 250 mwa redelijk te handelen.maar mijn meening moet niet echt mee tellen aangezien ik alleen nog wat hoover. heb hier voor veel uren op de sim gedraaid en sinds een dikke maand speel ik pas echt met de 250.maar zo als k eerder zij als k het over mocht doen ging ik voor groter.maar aan de andere kant de 250 heeft voor mij de perfect maat omdat ik indoor thuis/en op de zaak van me baas kan vliegen(sporthal)

@ExtremmeBB ik bepaal niks hoor.vind alleen als je de discussie niet intersant meer vind hoef je toch niet te reageren lijkt mij

@ExtremmeBB ik bepaal niks hoor.vind alleen als je de discussie niet intersant meer vind hoef je toch niet te reageren lijkt mij
Mijn excuus was nergens voor nodig (mijn reply naar jou toe),
ik wordt er alleen gek van als mensen pagina's met advies in de wind slaan,

ik had een complete post over de mCPX vervolgens wordt er geen minuut naar gekeken ,
en dan check ik MBF weer zie ik weer pagina's vol met een hoop gebabbel maar geen daden...

iedereen begint ergens dat weet ik maar al te goed (wie niet) maar als je dan zelf al advies gaat geven waar ik echt versteld van sta , dan weet ik het echt niet meer :(
maar om zo eerlijk mogelijk te zijn, vind ik het heli gedeelte erg achteruitgaan ...nadat er wat met 2 prima mods is gebeurd :(

Zit ik er naast wordt ik graag gecorrigeerd !!!
met vriendelijke groet Ray(mond)......

Ik denk gewoon dat de jeugd van tegenwoordig liever een grote veel lawaaimakende heli willen en dat is de mcpx nu niet echt.. Ik zelf vind men kds vele stabieler, en je hebt ook gewoon minder last vd wind met een 450size ..

Ook ik laat me ook veel te veel gaan , ik bied nu openlijk mijn excuus aan , aan die die ik enigszins heb beledigd :oops:

Ieder doet het op zijn manier of ik het daar nu mee eens ben of niet !
ik zal mijn post FF aanpassen of laten verwijderen door een moderator...

nogmaals excuus en groet Ray..........

EDIT ook ik laat het staan anders snapt straks niemand er meer wat van !
maar als een mod ze weg haalt, begrijp ik dat maar al te goed.......

Laatst bewerkt door een moderator:
Ook ik laat me ook veel te veel gaan , ik bied nu openlijk mijn excuus aan , aan die die ik enigszins heb beledigd :oops:

Ieder doet het op zijn manier of ik het daar nu mee eens ben of niet !
ik zal mijn post FF aanpassen of laten verwijderen door een moderator...

nogmaals excuus en groet Ray..........

EDIT ook ik laat het staan anders snapt straks niemand er meer wat van !
maar als een mod ze weg haalt, begrijp ik dat maar al te goed.......

ik voelde me niet aangevallen hoor als je dat denkt.

Dat is een mening gevormd naar een Sim, en geen enkele heli vliegt zoals die vliegt in de sim.;)

Desondanks is het wel een correcte constatering dat de 500 stabieler vliegt. Door het grotere gewicht en het grotere bladoppervlak ga je wel merken dat je met een rustigere en minder gevoelige heli vliegt.

Afhankelijk van de afstelling op o.a. de servos is het echter wel grotendeels de indruk die je krijgt, een soort positieve illusie dus.

Want als je de 500 heli zo instelt dat hij zeer wendbaar reageert op de servos kan hij met gemak net zo snel zijn als een 250 formaat heli.

Wel ligt de autostabiliteit van een 500 heli in wat wind met gemak hoger en daardoor ervaren de meesten een groter formaat heli als fijner om te vliegen.

Maar om nou te zeggen dat een 500 formaat heli voor een absolute beginner makkelijker te vliegen is gaat wel echt zes straten te ver.

Dus de 450 is eigenlijk beter om mee te beginnen dan een 500? Want op de SIM vliegt de 500 wel stabieler, dat merk ik met opstijgen en landen vooral, alleen is inderdaad ook wat duurder..

Dus 450 is slimmere keuze :wink: Wilde binnenkort misschien ook eerst eens bij jou gaan kijken en les nemen met een (volwassen) vriend om te kijken of ik het in het echt ook leuk ga vinden.. :grin:

Het 450 formaat is voor beginners meestal verreweg de beste keus, omdat het qua kosten en vliegeigenschappen de beste allrounder is.

Een kleinere helicopter betekent in praktijk meestal minder tijd om te reageren en een veel gevoeligere helicopter. Dat is wat je als beginner juist niet wilt.

Een grotere heli betekent duurdere electronica en ook grotere kosten bij een crash.

beste rutger,

lees alsjeblieft je eigen topic even opnieuw door, de "welke heli?"discussie komt nu voor de derde keer voorbij....

er zal vast een goede reden zijn waarom de vraag om de paar dagen opduikt
maar het zou fijn zijn als je er even bij zou willen vertellen waarom je de vraag opnieuw stelt...

heb je meer geld van je sponsor gekregen?
krijg jevragen waar je het antwoord niet op weet, en kun je deze niet goed verwoorden hier?

kortweg, des te groter, de beter voor een beginner.
maar des te groter, des te gevaarlijker, duurder in onderhoud/crashes en je hebt veel meer ruimte nodig
en alles valt of staat met de afstelling
een 700 kun je slechter laten vliegen dan een 250
terwijl een 250,goed afgesteld, best stabiel kan zijn

sleutelwoorden voor jou:
-budget
-hulp

Dat ben ik maar gedeeltelijk met je eens, want hoewel een 250 voor een geoefende vlieger maar amper letterlijk veel moeilijker te vliegen is, geldt dat niet helemaal voor een beginner.

Een 250 goed afgesteld is nog steeds minder eigen-stabiel (stabiliteit door omvang, gewicht, toeren etc.) dan een 450 of 500 formaat heli, zeker in het immer windige Nederland.

Mijn ervaring met dit soort gasten is is dat ze maar wat rondroepen dat ze iets willen kopen (misschien dit ook wel willen tot op zekere hoogte) en zonder enig geld te hebben maar adviezen vragen aan iedereen wat het beste te kopen. Mensen steken daar hun tijd in en leggen het uit, zelfs met linkjes etc. Uurtje later roept iemand anders weer wat anders en kan het hele verhaal opnieuw beginnen. En wat maakt in dit geval electrischerutger dat uit? Geen moer, hij koopt het toch niet, heeft het geld niet (hij is 13 jaar) maar zit lekker te dromen achter zijn pctje en kijkt graag naar alle opties.

Hoevaak is al langsgekomen dat hij zegt: ik ga hem waarschijnlijk kopen, ik ga nu voor deze, heb het besproken en de keuze valt op...

Dus besteed allemaal je tijd aub aan iemand die wel serieus wil starten, en niet gassies die erover dromen maar geen woorden bij daden voegen.

hij heeft het geld niet? En dat weet jij?
Er zijn ook mensenczoals "ouders" he..

Het gaat mij erom, de mcpx vind ik nou niet echt mooi, op de sim niet fijn, ja hij vliegt anders in het echt..

Ik wil gewoon het geld in 1x GOED uitgeven, niet 2x omdat die andere toch niet lekker vloog.. Maar weet inmiddels genoeg hoor..

De sim moet je echt niet als uitgangspunt nemen
Vaak worden die modellen door een hobbyist in elkaar gezet. Als deze hobbyist de parameters niet goed zet, krijg je een heli die gewoon niet wil vliegen...
Ik heb ook 700s gehad in de sim die op een dergelijke manier verkracht zijn

De mcpx vliegt gewoon ontzettend goed..
Wat jouw sim er ook van maakt

Heli's zijn geen auto's...
Als jij met mijn auto zou rijden (figuurlijk gesproken..) kun je met een gerust hart ervan uitgaan dat dezelfde, door jou gekochte auto hetzelfde rijd
Dat is bij heli's dus echt anders
Eigenlijk kun je alleen uitgaan van de meningen van gevorderde piloten (waarvan je her en der ook al adviezen hebt gehad)

Daarnaast..
Dit wordt je eerste heli.
Wil je meteen een mooie heli, die je eerst minimaal 5 keer aan snot vliegt (en dan hopen dat je het weer goed gerepareert krijgt)
Of pak je een heli die er minder mooi uiziet, maar waarvan je wel kuntnleren vliegen zonder al te veel crashkosten...

Die keuze moet je maken.
Nogmaals, ik raad je de mcpx aan
Dan hou je (of je ouders) nog geld over voor reservedelen

Laat je bij de weg niet op de kast jagen door wat minder handig gepraat
Maar neem wel eerdere adviezen even door voor je dezelfde vraag stelt
Vragen staat vrij en antwoorden is geen probleem, maar meerdere keren hezelfde neerzetten is gewoon vervelend (daarom worden de reacties wat vervelend)

lol,

kom ik nu wel iets grappig tegen...
onlangs had ik mezelf hier ook voorgesteld.
kben heeel recentelijk begonnen en probeer zo veel mogelijk informatie in te winnen, vooral door bij te lezen dan.
als ik iets moet weten en het niet onmiddellijk kan vinden vraag ik het wel.

nu was de eerste die reageerde op mijn voorstelling/vraag... rutger..

citaat:
"
Hee,

Ten eerste; welkom hier!

Nu over de helicopter:

Wat is je budget? Heb je een budget van ongeveer 100euro zal ik gaan voor een Blade MSR of een Blade SR 120.
Je kan ook altijd beginnen met een dubbel bladen helicopter, geen idee hoe rvaren je al bent.

Kijk goed en ga eens langs bij een vliegclub/modelbouwwinkel."

einde citaat

kdenk dat ik die info wel in de vuilbak kan smijten ondertussen :D (alhoewel zijn het nu geen slechte heli's :p )

Ik denk dat rutger de hint wel in zn achterhoofd heeft gezet..
Laten we wel een beetje ontopic blijven, het heeft geen nut om te blijven hakken op iets wat al gezegd is.

Rutger weet waar hij uit kan kiezen, maar die keuze moet hij wel zelf doen.
Dat doet niemand voor je, enigste wat je kunt doen is voors/tegens verzamelen.
Die heeft hij nu, Dus we gaan het binnenkort horen of er nieuwe vragen zijn, of dat er een keuze gevallen is
Of er moet meer uitleg nodig zijn, kan ook altijd natuurlijk

Daarnaast is voor iedere beginner een andere leerweg te bedenken..
Ikzelf heb geleerd met een verschrikkelijk lelijk FP apparaat, maar dankzij dat ding (vloog naderhand gezien best vervelend) heb ik geen van mn goeie heli's door stuurfouten in de grond geprakt

Nu heb je de coaxen en 45 graden flybar, kun je het ook mee leren..
Maar dan moet je weer ernstig wennen aan de overstap naar cp, want dat reageert gewoon verschrikkelijk anders.
Maar net wat je wilt..
Doe je 1 keer heel moeilijk met aanleren, en ga je vanaf daar verder
of doe je 2 of 3 keer moeilijk met de verschillende tussenvarianten tegenwoordig

Keuzes, keuzes...
En niemand leert het hetzelfde...

Back